HS33-bromsarna har i sig ingen begränsning. Det är ramens bredd som kan begränsa. Men har du en någotsånär ny trialram är den med största sannolikhet byggd för 46mm-fälgar.
Det blir dock knepigt om man kör med Evo2-fästet... Men går gör det säkert då också.
I värsta fall får du fila ner bromsbeläggen lite.
Jag kör som sagt Maxxis Minion 2.5" med SlowReezay-gummi. Dom är grymma men knappast ekonomiska att köra med, satsa på samma däck men med SuperTacky-gummit.
Slang funkar i princip vad som helst. Jag kör Conti DH-slang just nu bara för att jag inte orkar kränga på och av däcket om jag skulle få punka... Väger apa, men jag är lat. Ska du inte köra gaps till kanter och sådär är det inga problem att köra vanlig slang. Det är när man satsar järnet för att gapa ca 2 meter och inte når ända fram det blir jättehål i slangen om man inte kör DH-slang... :D :D :D
BigBetty GooeyGluey med vanlig slang funkar, men då är det risk för punktering om man landar på kanter och sådär... Har en kompis som kör med det och han har bytt slang 6 gånger under tiden jag har kört utan att ens pumpa däcket en enda gång. :D
Så, korta svaret: Maxxis Minion eller HighRoller DH, 2.5", Supertacky. Vanlig slang, lite vad som helst funkar, på det och du är ready to go. När du väl fått på skiten på fälgen... Bered dig på att svettas och ladda upp med lite svordomar...