Mörksuggejakten 2016

Mörksuggejakten 2016
Jag såg att de släppte höjdprofilen för nya sträckningen igår. Fick omedelbart en smärre ångestattack när jag blev påmind om startkilometrarna.

Mörksuggejakten 2016
Har inga längre turer i kroppen så här långt tyvärr :(

Funderar på den kortare för att ändå komma ut...

Som sagts så är det sista anmälningsdagen idag inn priset höjs.

Mörksuggejakten 2016
Hade ca 750hm förra året. Och då låg ju nästan 200m i första backen.
Vet inte hur korrekt de 750 är, såg klockor med allt från 700-1600hm.
Min har barometriskt höjdmätning, och det var hyggligt stabilt väder, så den borde inte visat jättemycket fel.

Mörksuggejakten 2016
Alla Långlopp borde ha en startbacke som Mörksuggan. Så slipper man all kalabalik, trängsel och därmed farliga situationer som uppstår med en grusvägsstart. Ja, som i Ränneslätt t.ex. som jag bävar inför :-/

Mörksuggejakten 2016
PeterG sa:
gerrardsdobbar sa:
Hur är Suggan som lopp jämfört med ex. Lida Loop (stigpartier, osv)?

#newbie

Mycket enklare. Mindre stök, mer grusväg och flowig stig. Förra året hade jag ungefär samma tid på båda loppen. Trots att det skiljer nästa 1 mil.

Gött. Lägger in den i planeringen till nästa år. Även om jag bör bli bättre på stigar, av Lida Loop att döma...

Mörksuggejakten 2016
PeterG sa:
Någon som provkört banan? Fortfarande torr?

Åkte den igår men missade den nya delen upp till Västanå och mot Östbjörka.
Torrt och fint, Blir det regn så kommer det att gå lite tungt efter första kontrollen då man hyvlat/lagt på nytt på den vägen.

Mörksuggejakten 2016
Sämme sa:
PeterG sa:

Torrt och fint, Blir det regn så kommer det att gå lite tungt efter första kontrollen då man hyvlat/lagt på nytt på den vägen.

Åkte du även vid det där surhålet som är rätt tidigt på banan, där de lade ut spång förra året? Om ja, hur var det där?

Mörksuggejakten 2016
KungJulian sa:
Sämme sa:
PeterG sa:

Åkte du även vid det där surhålet som är rätt tidigt på banan, där de lade ut spång förra året? Om ja, hur var det där?

Ja det gjorde jag, spången kvar och rätt torrt bredvid. Skulle gott och väl åkt Furios Fred som jag brukar om jag skulle åka till helgen. Hade racing ralph nu på stigarna efter Vidablick.

Mörksuggejakten 2016
NickPick sa:
Eveningstar sa:
Slå länge som startbacken är kvar kvittar typ resten. <3
:)
Jag har redan ångest. Vansinne att börja med en backe MEN minst lika bra för att dra ut leden lite....

Det hade jag med första gången får jag erkänna, men det var rätt skönt när det väl drog igång. Växla ner, håll upp blicken och gå in i meditationsläge. Det tar en kvart för en medelmotionär, men sedan är man rejält uppvärmd, har en massa gratis höjdmeter tillgodo och en känsla av att betat av det värsta redan där.

Mörksuggejakten 2016
Ser ut for at Mörksuggan vädret slår til i år også, blir raske tørre stiger.
Vi i Fjällturen har gitt ut noen presentkort med startplatser til Mörksuggan i år, blir utlottnings priser. Lykke til

Mörksuggejakten 2016
Rompa sa:
Jag kör nog som jag gjorde på Långa lugnet, Lida och Ränneslättsturen. Thunder Burt.

Har du testat specialized renegade? Köper nog dessa idag och tänker att de är jämnbördiga med rull, punkaskydd med burt. Har kört på Michelin under alla år så jag har inte brytt mig om andra märken förrens nu :)

Mörksuggejakten 2016
Mörksuggejakten 2016
kokodrill sa:
Rompa sa:
Jag kör nog som jag gjorde på Långa lugnet, Lida och Ränneslättsturen. Thunder Burt.

Har du testat specialized renegade? Köper nog dessa idag och tänker att de är jämnbördiga med rull, punkaskydd med burt. Har kört på Michelin under alla år så jag har inte brytt mig om andra märken förrens nu :)

Ja det har jag gjort, men sidogreppet om man behöver lägga ned djupt är obefintlig med renegade, annars är det ett jämförbart däck.

Mörksuggejakten 2016
Fick startbeviset nu

"Hej [1] [2]Här kommer ditt startbevis till [0] 2016. Du har tilldelats startnummer [22]. Visa upp ditt startbevis när du ska hämta ut din nummerlapp"

;D

Tillbaka
Topp