Nån mer än jag som väntar...

Rolig å rolig del vet jag väl inte om jag väntar men nu har jag väntat snart i 3 veckor på nya bussningar till fox dämparn å de ska ju ba hitta rakt upp genom landet grrrrrrrrr.
Vill ju hojja nuuuuuuu

pepe skrev:
-------------------------------------------------------
> Belfast - Holland - Danmark på 6 tim,
> sedan har inte mycket hänt på en vecka.
>
> Peter

ånej då sitter någon drägglande pölseätande å carlsberg drickande dansk slemmar på dina grejor ;)
ett vanligt förekommande beteende tror jag bland "fraktpersonal", allra helst på såna grejor man helst velat ha "igår"... ;)

Patrik- som är helt övertygad om att de syntes spår av surkål, brattwürst och löwenbraü på sin ram när den väl kom hem...

Fick igår äntligen min Minolta Z5. Lekte lite med den och det ser lovande ut. Kameran känns snabbt, klart lämplig för att ta cykel kort.

Väntar fortfarande på min nya Marzocchi FR Z1. Kunde inte hitta den via DHL paket trace, varken i Tyskland eller Sverige. Kollade idag i ren desperation i Postens paketsökning och hittade den!!! Den ligger nu i 3 dagar i samma paketutlämning där jag hämtade min kamera igår. Frågade t.o.m. expediten om det inte fanns en paket till till mig, men det fanns inte. Inte heller fick man en lapp i brevlådan at de försökte leverera.

Hot Chili skrev:

> Väntar fortfarande på min nya Marzocchi FR Z1.
> Kunde inte hitta den via DHL paket trace, varken i
> Tyskland eller Sverige. Kollade idag i ren
> desperation i Postens paketsökning och hittade
> den!!! Den ligger nu i 3 dagar i samma
> paketutlämning där jag hämtade min kamera igår.
> Frågade t.o.m. expediten om det inte fanns en
> paket till till mig, men det fanns inte. Inte
> heller fick man en lapp i brevlådan at de försökte
> leverera.

DHL sa till mig att dom inte beblandar sig med posten, endast direkt till adressaten. hmm

Jag väntar sedan en månad på två usla lvg-däck från bicycles.de.

Vad ska man tro när de säger "We´re sorry to tell you that we hav some problems in our logistical centre at the moment. Obviously the tires can not be found at the moment. We´re working hard to solve that problem and will send you the tires a.s.a.p."

Märkligt..

hmm, mina prylar från bicycles.de sska komma inom en timme och tre minuter, inte för att jag räknar... Var blir dom därnade DHL av?

EDIT: efter två veckor ca

Senast redigerad av en moderator:
Om man inte orkar vänta eller har tröttnat på leveranser från sega tyska siter kan man ju alltid besöka sin LBS.... ;-)

Yay! Väntan är över, kåt som jag var skruvade jag ihop alltihopa inklusive byta styrlager själv på ca 1.5 timme utan att något verkar att ha tagit skada, bara kedja och vajrar kvar!

Efter sönderkörning igår på mina Hjul ska mina NYA Crossmax XL komma idag enlingt Velo
Måste komma ska ju tävla på lörda =D

OdenXT skrev:
> Om man inte orkar vänta eller har tröttnat på
> leveranser från sega tyska siter kan man ju alltid
> besöka sin LBS.... ;-)

Hmm... Beställde från H&S Bikediscount torsdag 23/6 - i måndags kom prylarna till ICA (utlämningsstället) och igår 28/6 fick jag avin å kunde hämta prylarna. Det är väl godkänt?

Nu har den kommit, och naturligtvis blir det nog en sen kväll på jobbet ... :-(

Jerry skrev:
> Jag väntar nu otåligt på en Sony DSC-P200. DHL ska
> leverera om 48 timmar till
> dörren och ja, jag ska plåta cyklar å sånt med den
> :-D
>
> x--- s--- fs+++ M+++ Mt++ Mu+++ H+++ S+++ ww----
> V++++ Bk+ Bo+ Ps-:+ Pa+ Pt++
> ----------------
> Time ... enough!
> "Proud sponsor of Jomper 2005"

Oskar >> Det låter OK. Själv beställde jag från SportExtreme.com i Danmark den 21/6, skeppades den 22:a, [midsommar], leverans den 27/6. Tycker jag åxå var godkänt.

Edit: Meningsbyggnad...

Senast redigerad av en moderator:
Bike-discount.de är suvärena på att leverera snabbt. Jag har beställt från dem 6-7 ggr och alltid fått leverans på 2-3 arbetsdagar. I måndags kväll beställde jag ny pulsklocka, ett par Racing Ralph och en PC990 kedja - packades tisdag morgon, levererat hem till dörren i Haninge idag till lunch (hustrun tog emot).

Nu återstår bara att åka hem från jobbet och packa upp:)

//Anders

(Dessutom har de de gånger jag beställt slitdelar till min ram (bussningar, växelöra) alltid levererat snabbt och helt utan kostnad för delar och leverans)

Jodå, vi på GF:ar här i Övik väntar på en stororder från CRC också. Mycke godis kan jag säga som kommer att ligga i den kartongen, eller det levereras kanske på hel pall med pallkragar... :-P

Väntar på shimano sh 152 skor samt lite annan shit från bicycle.de..beställde fredags ,verkar som det kommer att ta tid ifrån dom.Dom har dragit en delsumma på beställningen, ingen aning varför.Betala med internetvisa antar att det bara funkar att dra pengar en gång..ahh well kör med crc hädanefter känns mysigare då

vito: CRC är inte så snabba nu heller, gjorde en beställning i söndags men dom har inte skickat sakerna än. Dom verkar hålla på och byta lokaler så det dröjer lite extra därifrån för tillfället.

kevlar skrev:

> DHL sa till mig att dom inte beblandar sig med
> posten, endast direkt till adressaten. hmm

Hämtade min DHL paket idag från posten, fick ingen förklaring hur den hamnade där, inte heller kunde de förklara varför jag inte fick en avi i brevlådan.

Men nu är gaffeln och det nya framhjul installerat och provcyklad på vändplatsen.

Och så ser den ut nu :

pbpic527305.jpg

Även 24" bakhjulet kommer att ersättas med en 26" hjul.

Fortfarande inga bussningar aaaaaaarhhgghghrr jag blir fan i mig galnare än jag är snart ska det va så jävla svårt skicka ett litet paket igenom sverige ???????
Går ju fan fortare få grejer i från Englad/USA än Sverige va fan är det som är fel?

OdenXT skrev:
> Om man inte orkar vänta eller har tröttnat på
> leveranser från sega tyska siter kan man ju alltid
> besöka sin LBS.... ;-)
>
> --------------------------------------------------
> --------
> 2 dar till semester!

Hos min LBS så måste man beställa de prylar man behöver minst 2 månader innan man behöver dem
så att man ska vara säker på att man kan få dem.

Från Sturups flygplats hem till mig är det 4 km.
Från Sturups flygplats till Malmö är det 3 mil

Mitt paket med min nya Italienska älskarinna anlände till Sturup kl 3:35 i fredags(Midsommarafton)

Därifrån fick honm åka till Malmö(postens importavdelning) och ligga till måndagskvällen.
Optimist som jag är trodde jag att jag skulle få henne dagen efter.

Men ack:-(
Något ljushuvud på Posten såg till att hon skickades till Eslöv!!!

3 timmars frenetiskt snackande i telefon med olika instanser på postens utlandsavdelningar i både Malmö och Stockolm tills jag fick tjatat på rätt person.

Visade att paketet var skickat och betalt extra för express i Tyskland.

Till slut fick jag ett telsamtal att jag hade ett paket kört till mitt postutlämningsställe med budbil.

Nu är hon i sitt nya hem sedan i Tisdags kväll:-)

pin006.jpg

ha det
Jan

Väntar på lite driv grejor till min tomac moah.
Det är roligt att bygga sin cykel men det är inte roligt när det ända som saknas är handtagg och vevparti..:(
crc verkar ha lite problem sedan dom flyttade förra veckan, sakerna är skickade men har inte fått nogot tracking nummer..

MRP Slalom System 3 4-Arm 36-40t ISCG Mount
Zeal Optics Link Goggle & Extra Lens Dark Topaz + Yellow Lens
Shimano BB Install Spanner HollowTech II TLFC32 (XTR M960 - XT M760 - Saint)
ODI Yeti Hardcore Lock-On Bonus Pack Black - Black
RaceFace Evolve DH & Rings X-Type 175mm 4-Bolt 22.32.44 Black
Blackspire Downhill - Slalom 4-Bolt 40t Black

jaja, till åre skall det vara klart i allafall.
Björn.

Jag väntar på en ny ram..
En svart Nimbus X 20"
nimbusxxxframe201.jpg

Ramen nedsatt från 450 till 300, skickas som brev för 40 kr ;)
Skulle ha haft den idag, men icket.

Har nu fått bekräftat från roseversand att hojjen ska komma vecka 29, alltså senast 24 juli. Om dom åtminstånde klarar leveransen innan månaden är slut kommer cykeln stå hemma när jag kommer hem från Japan(är där nu). Är stolt över min fina timing, nu slipper man gå hemma och sukta.

Hojjen: http://www.roseversand.de/rose_main.cfm?KAT_ID=1601&PRD_ID=21347&spr_id=1&MID=0&CID=175

Surfar för övrigt gratis här på hotellrummet med någons oskyddade trådlösa nätverk, hehehehe....

vito skrev:
> Väntar på shimano sh 152 skor samt lite annan shit
> från bicycle.de..beställde fredags ,verkar som det
> kommer att ta tid ifrån dom.Dom har dragit en
> delsumma på beställningen, ingen aning
> varför.

Korrigering, väntar på en uppsättning bromsvajrar från bicyles.de. Jag hörde inte knyst, inga trackingnnummer, inga bekräftelser att pengarna var dragna, ingen bekräftelse på att prylarna var ivägskickade, ingenting rent ut sagt. Därifrån lär jag inte handla fler gånger, man började undra om dom glömt mig. Totalt tog det femton dar inklusive två helger varav den ena var midsommarhelgen.

Idag ska bussningar tydligen äääääääntligen kapas till å skickas från fjollträsk å upp hit till Norrbotten =)

kevlar skrev:

> Korrigering, väntar på en uppsättning bromsvajrar
> från bicyles.de. Jag hörde inte knyst, inga
> trackingnnummer, inga bekräftelser att pengarna
> var dragna, ingen bekräftelse på att prylarna var
> ivägskickade, ingenting rent ut sagt. Därifrån lär
> jag inte handla fler gånger, man började undra om
> dom glömt mig. Totalt tog det femton dar inklusive
> två helger varav den ena var midsommarhelgen.

Väntar sedan 25 maj på ett par däck. Fortfarande. Urk.

Blir syrligt mail nu, som de inte lär svara på.

Väntar på en Bell Sweep XC silver, ett par Shimano M225 skor samt en noname-stolpe. Allt skickat från CRC den 28/6. Senast siktade i Nederländerna på väg norrut....

Igår kom ett paket som innehöll

1 set Schwalbe Racing Ralph 2,25
1 st Sigma BC1200 RDS
1 st Shimano XTR bromskabelsats
1 st Shimano XT RD-M 760 SGS (RD = rear derailleur)
1 set Shimano PD-M324 pedaler
1 set Shimano V-bromsbelägg för keramiska fälgar - felleverans...

1559 SEK inklusive frakt från http://www.bike-discount.de/start.asp?uin=1799210028. Hade kostat 2270 SEK från http://www.cyclecomponents.com.

Jag får erkänna att det mest är de underligt långa leveranstiderna som gör att jag drar mig från att beställa från CC.
Det har ju ett väldigt bra sortiment - och de långa leveranstiderna är väl en följd av detta...

Vänter på en MX Comp Air och ett Orbit XL II (skickades igår från H&S respective CRC), sen ska det äntligen bli lite cykla av i år! :D

Det blir ju lätt långa leveranstider hos ett företag som bygger sin strategi på att inte ha något i lager.
Först säljer de grejen sedan beställer de hem den.
Inte konstigt att det går fel ibland

ha det
Jan

Oskar skrev:
> Jag får erkänna att det mest är de underligt långa
> leveranstiderna som gör att jag drar mig från att
> beställa från CC.
> Det har ju ett väldigt bra sortiment - och de
> långa leveranstiderna är väl en följd av detta...

Jag väntar på ett bleed kit till bromsarna, och barends så jag slipper få träd på fingrarna, en kamelrygg-tork-nippedutt så vattenpåsen inte blir grön....
Men framför allt så väntar jag på dessa:
bult5jr.jpg

Oerhört praktiskt att slippa ett verktyg när man skall lossa vevarna!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp