Nån mer än jag som väntar...

Instämmer med Steelisreal här, CC har ju inget lager. Bara en server med lite snygga bilder. 3 av 5 leveranser från dem har dragit över "sista-lev-datum" så jag har en gång för alla bestämt mig för att INTE handla från dem igen...

Skit samma att de kan vara billigare än t o m engelsmän o tyskar på Shimano, mina pengar får de inte nån mer gång! (problemet är eg inte att de blir senare än utlovat, utan att de skiter i att informera mig om det - det hade varit enkelt att snickra ihop ett autosvar till kunderna när datumet gått ut!)
Gjorde min första order från CRC häromveckan, kl 14.45 svensk tid en fredag. Söndag (!) 2 dygn senare låg grejerna på min lokala ICA norr om sthlm. Och frakten kostar mindre än från f_ckin CC, bara 63 spänn. I like!

Men ibland blir det billigare att köpa från lbs´n - som igår; SRAM x-gen 300 kr på Cykloteket, 271 på CRC och inte mkt bättre på CC...

mvh Tomas

Oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag får erkänna att det mest är de underligt långa
> leveranstiderna som gör att jag drar mig från att
> beställa från CC.
> Det har ju ett väldigt bra sortiment - och de
> långa leveranstiderna är väl en följd av detta...

Senast redigerad av en moderator:
Schenker... *suck*, de påstår att de har försökt leverera paketet ett par gånger men ingen här på jobbet har varken sett eller hört dem... :(

20-06-2005 14:37 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
16-06-2005 18:45 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
15-06-2005 12:31 Delivery Agent - NETHERLANDS UK export item arrived at foreign hub
14-06-2005 23:30 International Hub Left origin country
14-06-2005 23:26 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
14-06-2005 16:38 Belfast Central Depot Collected from customer

Nu har jag i alla fall ringt dem i Borlänge och de har lovat att leverera på eftermiddagen, återstår att se..

Och inte fasen har jag fått nåt svar från bicycles.de fast jag mailade på tre olika adresser. Har de holkat på där nere i Tyskland eller vad står på? Sitter de och glor på TDF tro? Basta!

Törs man hoppas på att något som skickades från CRC i fredags ska ha hunnit till Falun över helgen?
Paketet lämnade Irland på fredag kväll, därefter har jag inte fått något nytt trackingnumber, hoppas att de skickar de idag...

ParkaPre: vilket fraktalternativ är det? Om det är Royal Mail/Posten, använd samma trackingnummer på www.posten.se

Om det är nån av de andra, så vete sjutton hur man gör.

Väntar på mitt LXvevparti med integrerat från CrC. De har inte svikit mig förr, varför skulle de göra det nu? Det kommer väl imorgon om det fungerar som vanligt.

Hot Chili skrev:
> Beställde igår 050630 lite Stan's NoTube prylar
> från CC. Spännande att se hur lång tid det tar.

Pratade igår med CC och de lovade att paketet skall gå ut samma dag, idag (en dag tidigare en utlovad vid beställningen) hämtade jag deras paket på Posten. Allt var med. Trevligt att t.o.m. Posten sköte sig bra.

Nu skall jag testa hur mina Fat Albert fungerar slanglös på Mavic EX729 fälgar.

Tjohooo!! efter lite drygt två månader kom äntligen min Canyon i början av veckan, var ute på en liten 15 mila runda idag för att inviga den:-)

Väntar fortfarande på att Irländarna (CRC) ska skicka iväg cykelsakerna till mig, har väntat en vecka men dom har fortfarande inte fått iväg det, förvisso vet jag att dom håller på att byta lager men en vecka ska det väl inte behöva ta när man beställt saker som dom har i lager? Börjar ju bli panik inför Åre om drygt en vecka, vill ha sakerna innan dess.
Nåja, förra gången gick dom grumt fort iallafall...

Jag väntar på att Maxm ska börja tillverka styret jag vill ha igen. Om någon ser en dinosaur kan ni väl slå ihjäl den åt mig? Det är nämligen sådana som är råmaterialet.

Vidare väntar jag på imorgon eftermiddag då jag ska beställa lite från Action Sports, sen ska jag vänta på den leveransen. Hoppas den hinner fram innan Åre :/

Nu väntar jag på ett paket från england, ett från tyskland och ett från sverige. Dessutom väntar jag fortfarande på lite grejer som ska dyka upp hos min lbs, bla ett par knäskydd som jag beställde i december...

Öviksmicke skrev:
> Väntar fortfarande på att Irländarna (CRC) ska
> skicka iväg cykelsakerna till mig,

Jag beställde igår kväll och idag fick jag ett mail om att de skickat grejorna, märkligt att de inte fått iväg din order.

UUÄÄÄuuu!
snyft! snyft!

Jaja tur att alla inte har sådan otur som vi. Nåja, vi har mailbombat dom lite lagom för att få reda på vad som hänt. (jag har aldrig behövt vänta så länge på ett svar från dom som nu, hoppas dom jobbar frenetiskt...)

Ma Vic skrev:
> Öviksmicke skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Väntar fortfarande på att Irländarna (CRC)
> ska
> > skicka iväg cykelsakerna till mig,
>
> Jag beställde igår kväll och idag fick jag ett
> mail om att de skickat grejorna, märkligt att de
> inte fått iväg din order.
>
> //Viktor

Öviksmicke: Jag fick vänta över en vecka från att ordern var processing tills den skickades iväg fast alla sakerna fanns i lager. Det berodde på att dom bytt lagerlokaler. Dom kanske inte fått ordning på det än.

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN fick bussningarna i Onsdags så då monterades nya bakdämparn å ute i skogen bar det iväg.

Väntar sedan igår på en Marin Nail trail i yttepyttliten storlek (13")
Tyvärr så ska folk ha semester, så jag får vänta nästan en månad på den :(
Tur jag drar till Spanien en vecka så jag får annat att sysselsätta mig med!

...just det, jag är ny här oxå, men har tjuvläst rätt så länge för att få någon koll på vad jag ska handla :)

Nu golf börjar det hända saker: fick det något kryptiska meddelandet från bicycles.de tidigare i veckan:

"we took the tires on backorder because we got an update from our true stock of goods. The tires shall arrive during the nest 2-3 days and will be then available for sending."

Och nu har någon dragit en rimlig summa pengar på kortet. Har bara väntat sen 25 maj.

Jovisst kan jag förstå att det tar lite tid när dom flyttar men enligt dom själva ska dom redan ha flyttat klart för över en vecka sedan. Lite trist att det ska behöva ta mer en en vecka för att få saker som dom har i lager skickade.

Har varit mobbad av kreditkortsföretaget så dom har kategoriskt nekat all köp i typ en vecka. Ringde dom och fick svaret "jo vi hade visst problem igår". Och som ett brev på posten (nåja) så kom det ett litet mail från Usa där dom sa att dom skickat prylarna med Ups International nu när köpet gick igenom.

Är det patetiskt att kolla trackingnumret var 10:e minut?

Köper allt lokalt. Ibland lite dyrare, ibland billigare faktiskt och man slipper en massa problem. Sen e ju jag värdelös på att meka, vilket såklart spelar in. Gillar att kunna lämna in cykeln gratis för diverse fix och trix.

Mattias L skrev:
>
> Är det patetiskt att kolla trackingnumret var 10:e
> minut?
>

Fullt normalt beteende skulle jag säga :-)

Hur lång tid brukar actionsports ta på sig att leverera? Har nu väntat i två långa dagar på mina ny lvg-hjul och börjar bli otålig =)

Jag väntar på en sadelstolpe till min nya sadel:-)

br01.jpg

br02.jpg

br03.jpg

ha det
Jan

Det jag möjligtvis väntar på är att Conti Diesel-däcket ska ha beslutat sig för att poppa på plats innan jag hinner hem. Jag såpade skiten och tryckte i 7 kilo tryck i morse och ställde det på lagring. Jag vet att det funkar bättre med vikbar kanttråd på UST men jag är för snål. Funkar detta inte blir det chocktortyr med tryckluften om nån timme :)

Känns nästan som man aldrig slutar vänta på en leverans. Så fort den kommit så har en ny beställning gått iväg ;-)

Har nu väntat på min ram i ca en månad utan att veta var den är. Vet inte ens om den har skickats iväg från tillverkaren i Vancouver.

Kommentar från kompisarna...
- Ram tillverkaren anlitat Plate Tectonics Parcel AB för att skicka ramen.
- Dog ate blueprints.
- Industri semester, tillbaka när snön faller.

Väntan kompenseras dock av att jag får låna brorsans Ellsworth Truth som är super nice :)

Jag väntar på en heldämpad XC-ram från Deutschland. Köpte på Ebay.de och gjorde som Steelisreal rekommenderade gav budet utanför Ebay. Så när den kommer så blir jag farligt snabb.

Nej ... jag gör likadant :-D

Mattias L skrev:
<->
> Är det patetiskt att kolla trackingnumret var 10:e
> minut?
<->

Inte för att det hör hemma i denna tråden, MEN, många tyska nätbutiker har vanliga butiker i anslutning till sin nätbutik. Hur överlever dom då?

sverige = 9 miljoner invånare, tyskland = typ 53 miljoner invånare o ett mycket större cykelintresse.

de kan förhandla om lägre priser med tillverkare/importörer då de köper sånna mängder, de säljer dessutom mycket internationellt. sen skulle det inte alls förvåna mig om de är hårdare förhandlare o pressar inköpspriserna.

Tillbaka
Topp