Nån som 3D printar?

• Trådstartare Trådstartare Roq
  • Start datum Start datum

Roq

Aktiv medlem
Nån som 3D printar?
Tror jag sett nånstans att någon printar grejer till mtb. Intresserad av goprofäste för hakan på en Fox Proframe.

Nån som 3D printar?

Nån som 3D printar?
Ah schysst med tips om det redan finns designade. UK är ju numera lite sådär att beställa från - kan ta lång tid. Då kollar jag in tipsen först!

Nån som 3D printar?
Hej på er!

Är det någon som har möjlighet att printa en Tyee cable holder så är jag mycket intresserad.
Ser ut så här:

Eller så här, den ser mest intressant ut.

Nån som 3D printar?
16848666988138335361540164470933.jpg

Det löste sig!

Nån som 3D printar?
Gårdagens 3d-print blev lite annorlunda än tänkt.
Man kan tydligen inte ha ett filament i skrivaren och säga att man har ett helt annat när man slicar.

Bilagor

• IMG_20250208_163205594.webp
    IMG_20250208_163205594.webp
    279.1 KB · Besök: 59
Nån som 3D printar?
Har köpt en stålram med rak HT men har en gaffel för taperd som stått i garderoben alldeles för länge och började fundera på om det inte går att 3D printa en adapter från 34 till 44mm i.d?

Om nån är sugen på att hjälpa till så betalar jag självklart ☺️

Senast ändrad:
Nån som 3D printar?
Föt att täcka den tjocka biten?

Kanske dumt att fråga men du vill inte använda ett för syftet avsedd head set? Det är en vanligt 44mm head tube?

Nån som 3D printar?
Har köpt en stålram med rak HT men har en gaffel för taperd som stått i garderoben alldeles för länge och började fundera på om det inte går att 3D printa en adapter från 34 till 40mm i.d?

Skulle säga att en svarv är vad du söker.
Vill ha det starkt, runt och koncentriskt

Nån som 3D printar?
Har köpt en stålram med rak HT men har en gaffel för taperd som stått i garderoben alldeles för länge och började fundera på om det inte går att 3D printa en adapter från 34 till 40mm i.d?

Kan du skissa vad du söker?
Kanske redan finns på marknaden, annars är vi väl några stycken i #svarvklubben här på Happy.

Nån som 3D printar?
Gissar på att en adapter för det kommer få ett utstick uppåt 10cm för att husera den koniska delen.
Du kan ju testa att stoppa in gaffeln utan lager så ser du att det blir ganska mycket utstick bara det. Sedan måste den ner en bra bit så att adapterns gods fortsätter ut nedanför styrhuvudet.
Även om man lyckas svarva till en adapter kommer det varken bli cyklingsbart eller hålla ihop. Det blir ett böjmoment där som varken godset i styrhuvud eller adapter kommer klara.

Nån som 3D printar?
Gissar på att en adapter för det kommer få ett utstick uppåt 10cm för att husera den koniska delen.
Du kan ju testa att stoppa in gaffeln utan lager så ser du att det blir ganska mycket utstick bara det. Sedan måste den ner en bra bit så att adapterns gods fortsätter ut nedanför styrhuvudet.
Även om man lyckas svarva till en adapter kommer det varken bli cyklingsbart eller hålla ihop. Det blir ett böjmoment där som varken godset i styrhuvud eller adapter kommer klara.
Då hoppar vi den idén 👍🏻👊🏻

Tillbaka
Topp