Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja om dom ger tidpunkt och exakt position så borde det nog att gå att luska ut vilka som cyklar just där vid det tillfället på strava.Haha, han finns nog på Strava.
Enligt TS post så låter det som om dom har bra kommunikation med samhället men ja. Kan vara nyttigt. Det är upp till hästägarna att upplysa det lokala samhället var dom rider och hur man ska bete sig kring en häst. Men dom verkar ha bra kommunikation med friluftsmänniskor i områdetIngen idé att direkt bli upprörd innan man hört båda sidor. Har provat på att rida och visar alltid respekt när jag möter ryttare genom att sakta in så tyst och snabbt det är möjligt och går förbi hästar eller låter dem gå förbi beroende på situationen.
Facebookdrevet bryr sig inte om såntVad är han polisanmäld för, vilket brott ?
Cyklist?Vad är han polisanmäld för, vilket brott ?
Då möter vi olika ryttare, jag hälsar på hästarna ("hej häst" före hej till ryttaren) och ryttarna jag möter är glada och hejar tillbaka.trevliga ryttare som polisanmäler otrevliga cyklister.
Då möter vi olika ryttare, jag hälsar på hästarna ("hej häst" före hej till ryttaren) och ryttarna jag möter är glada och hejar tillbaka.
Självklart finns det några rötägg där också, precis som bland oss cyklister, men är man alltid trevligast på stigen så spelar de få dåliga ingen roll.
Hästar är inga odjur, precis som hundar, kor osv. De är flyktdjur som blir rädda lätt, men de är inte farliga för det. Hästskit är nog på samma nivå som " stigslitage" efter oss, sånt vi får leva med.
Återigen, var den trevligaste på stigarna, mot alla.
Jag har jobbat ihop med en man som blivit sparkad av sin egen häst, det gick att se i ansiktet många år efter det hände. Så, hästar kan vara riktigt farliga. Gå inte bakom en häst på sparkavstånd.Då möter vi olika ryttare, jag hälsar på hästarna ("hej häst" före hej till ryttaren) och ryttarna jag möter är glada och hejar tillbaka.
Självklart finns det några rötägg där också, precis som bland oss cyklister, men är man alltid trevligast på stigen så spelar de få dåliga ingen roll.
Hästar är inga odjur, precis som hundar, kor osv. De är flyktdjur som blir rädda lätt, men de är inte farliga för det. Hästskit är nog på samma nivå som " stigslitage" efter oss, sånt vi får leva med.
Återigen, var den trevligaste på stigarna, mot alla.
Nä såklart, men de är inga odjur mm uttryck & attityder som finns (fanns) ovan. Retar man fel djur på fel sätt lär man bli biten, sparkad eller stångad.Jag har jobbat ihop med en man som blivit sparkad av sin egen häst, det gick att se i ansiktet många år efter det hände. Så, hästar kan vara riktigt farliga. Gå inte bakom en häst på sparkavstånd.
Ja, precis! De kallas flyktdjur, vana att fly från rovdjur till skillnad från hundar. Därför är det helt rätt att prata med hästen som du säger, då förstår de förhoppningsvis att du inte är farlig.Fast nog är hästar lite annorlunda än t.ex. hundar. De senare kan ju börja jaga en medan hästar mer är ganska lättskrämda, ffa om man kommer bakifrån och dyker upp utan förvarning. Är väl därför det rekommenderas att man pratar så att häst och ryttare hör en om man kommer bakifrån och det innan man dyker upp i hästens blickfång.
Dessutom är hästar (typiskt) stora saker vilket åtminstone gör att jag försöker förhålla mig rätt defensiv när jag cyklar (lvg i mitt fall).
Man behöver inte reta en häst för att råka illa ut. Det kan räcka med en vindpust som får något att låta för att hästen eventuellt kan sparka bakut. Jag tycker du invaggar läsare i en falskt trygghet angående hästens beteende.Nä såklart, men de är inga odjur mm uttryck & attityder som finns (fanns) ovan. Retar man fel djur på fel sätt lär man bli biten, sparkad eller stångad.
Det jag reagerade på var några uttryck i olika inlägg som nu är redigerade och det är ju bra. All heder till er som redigerat!
Man behöver inte reta en häst för att råka illa ut. Det kan räcka med en vindpust som får något att låta för att hästen eventuellt kan sparka bakut. Jag tycker du invaggar läsare i en falskt trygghet angående hästens beteende.Nä såklart, men de är inga odjur mm uttryck & attityder som finns (fanns) ovan. Retar man fel djur på fel sätt lär man bli biten, sparkad eller stångad.
Det jag reagerade på var några uttryck i olika inlägg som nu är redigerade och det är ju bra. All heder till er som redigerat!
Man behöver inte överraska en häst för att råka illa ut, den kan reagera på annan händelse. Det gör inte hästen till ett odjur, men ett farligt djur.Att överaska dem inom sparkområdet är att reta dem. Det behövs inte mer för att de skall agera reflexmässigt men de gör dem inte till odjur.
Men ja, det är definitivt djur man behöver kunskap om innan man närmar sig dem. Särskilt från fel hål.
Man behöver inte reta en häst för att råka illa ut. Det kan räcka med en vindpust som får något att låta för att hästen eventuellt kan sparka bakut. Jag tycker du invaggar läsare i en falskt trygghet angående hästens beteende.
Hästskit är nog på samma nivå som " stigslitage" efter oss, sånt vi får leva med.
Hur läskig kan en cyklist vara? Väntar nog på att få mer information innan jag stämplar någon som en idiot. Hästar är för övrigt väldigt lättskrämda djur. Det räcker ju med att det prasslar i en buske för att dom ska bli oroliga.
Oj, det var en väldigt öm tå?
Ja och det gäller faktiskt åt båda håll...Njae, mer ett krasst konstaterande.
Genom att visa andr hänsyn kommer man jävligt långt.
Du kanske ska testa det själv? ?
En cyklist (eller ryttare) som vägrar visa tillbörlig hänsyn är en idiot!
Och närmar man sig lättskrämda djur och beter sig som en idiot så är man en fullblodsidiot!
Man behöver inte överraska en häst för att råka illa ut, den kan reagera på annan händelse. Det gör inte hästen till ett odjur, men ett farligt djur.
Ja och det gäller faktiskt åt båda håll...
"Tänkt på det?;)"
Ursäkta påpekandet, jag är ingen expert, men jag tror att personen på bilden har vänt hästen åt fel håll. ?Visa bilaga 431771Helt galna djur, Bits fram, Sparkas bak och otäcka på mitten..
Hästar är inga aggressiva djur, Har varit betydligt räddare i vissa människors närvaro än hos hästar..
Är bikestockholm asiat?Haha, förr när jag bodde på Gullarsplan (för 15 år sedan) brukade det cykla omkring en helt ”spritt spångande” asiat o fråga efter cigg.
Måste vara denna snubbe som ryckt upp sej, flyttat till skogen o börjat reta upp sej på hästar istället. Haha, den cyklisten måste lätt vara den knäppaste i Sverige! Det måste vara han.
Haha, fan kunde trot fast den här killen var ännu knäppare. (Om möjligt).Är bikestockholm asiat?