Nåt att ha? Merida Big Seven Striker

Den går såklart att cykla stig på men så fort du lämnat det absoluta nybörjarstadiet kommer den inte riktigt hålla måttet. Den enkla gaffeln och den höga vikten skulle jag gissa är det som hämmar mest. Men för de pengarna är det en helt OK start.

Kan du öka budgeten med några tusenlappar kan det kanske vara tillräckligt för att få en cykel som "håller måttet" några år längre.

JerryEriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Man kan ju lätt få ner den 1,5 kg :)

Förutom nya däck och slangar, vad gör Du då?

Det går även att ha till nästa cykel om man köper bra skit, och tvådelat skulle jag köra på :) det är nämligen det jag håller på med min budgetcykel ;)

JerryEriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Sadel sadelstolpe styre kasta den tredelade
> framväxeln och ett par shimano deore xt hjul :)

Styret är inte tungt och vevpartiet har nitade klingor så det måste också bytas om man ska köra 2 drev fram.

Absolut. Det kommer bli en bra start på ditt mtb cyklande.

Min granne köpte en likadan, fast i höstas var den 26" hjul på.

Alla säger att du ska öka budgeten. Inte nödvändigt. Roligare att komma igång med cykling än sitta hemma o räkna om det räcker till nästa dyrare modell.

Köp, cykla, ha kul, må bra!

Blandad respons! Jag kör på de optimistiska svaren och köper den ;) Om jag får blodad tand så får jag väl byta upp mig framöver.

Köpte 29' "strikern" under rean och mina förhoppningar ligger i att det inte är allt för krångligt att uppgradera allt eftersom tiden lider.
Borde väl inte vara för krångligt att byta gaffel?

Kommer redan bli till att byta till ett par roligare pedaler och eventuellt ett annat styre så det kommer något högre upp.

Redan spanat in delar som gemensamt kommer upp över cykelns inköpsvärde ;)
Men man kan återanvända delarna till senare projekt?

Den tror jag kan skapa ett bra begär =) Riktigt snygg hoj =)

Ska du bara köra asfalt/grus/lätta stigar så köp Continental Raceking Black chili (cykelvasapaket) ~850 kr =) Mina däck stod att dom skulle väga 570 gram men vägde endast 537 gram =)

Sen är det sjuuuuukt bra grepp på både asfalt och grus som jag testat =)

EDIT: http://www.xxl.se/cykel/cykeldelar/...-29-x-2-2-ss-2-dack-slanger/p/1089464_2_style

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp