NICK-visning 17/8

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum

oxr

Aktiv medlem
NICK-visning 17/8
Tisdagen den 17/8 kl. 18,30 guidar jag NICK-spåret i Ursvik. Samling vid motionsspårens början vid Ursviks motionsgård. Karta finns bland turtipsen.

Hälsningar Oskar

Senast redigerad av en moderator:
NICK-visning 17/8
Vi körde där i gårkväll. Spåret är faktist väldigt kul att köra, speciellt nu när man börjar känna igen sig lite.

Stort tack till herr och fru Zeb samt Hanna och Johannes för en mycket trevlig runda i går.

Jag skall kolla om jag kan skaka loss nästa tisdag också.

/rikard

NICK-visning 17/8
Rackarns synd att man är upptagen fram till efter kl 19 nästa tisdag, skulle behöva lite guidning där... Var ute en sväng där igår, premiärturen med nya cyken, massa skoj! :)

Hittade dock inte alls bra, irrade runt rätt friskt, men höll mig borta från markerade löp och ridspår i alla fall så man störde nog ingen :) Får försöka igen, går det att få kartan i högre upplösning tro?

//Micke

NICK-visning 17/8
Det vore rätt trevligt om någon med en schysst gps kunde dyka upp och göra ett "track" av banan som man sen skulle kunna plita in i gröna kartan eller dylikt.

Vi blev lite osäkra på sträckningen mer än en gång i går =).

/rikard

NICK-visning 17/8
NICK står för Nätverket Igelbäckens Cykelkamrater, och arbetar för att få ett uppmärkt spår i Ursviksområdet i norra Solna och Sundbyberg. NICK är ett löst nätverk av personer som har intresse av att det ska gå att cykla i området. Gå med i NICK så får du information om arbetet och visar också att du är med och stöder arbetet. Maila till cyklaiursvik@happymtb.org

NICK-visning 17/8
Jag är intresserad. Får se status på tisdag.

Svårt å se på kartan var själva motionsgården är. Är det ungefär där bilarna kör in i området Ursvik?

NICK-visning 17/8
Bruse: ja, där bilvägen går in i villaområdet Ursvik, rött på kartan. På det gula fältet alldeles vid korsningen står det "parkering". Vi ses på den parkeringen.

NICK-visning 17/8
Dr.Spoke Skrev:
-------------------------------------------------------
> Låter kul, ska n'ån cyklar från stan/söder som vet
> var man ska träffas?

Samling 18:15 utanför cykloteket för vidare cykling till ursviks motionsgård.
Samling 18:30 vid motionsspåren/parkeringen vid motionsgården.

/rikard

NICK-visning 17/8
Vi kommer att vänta in er som kommer från stan. Sebastian väntar som sagt 18,15 vid Cykloteket och tar med alla som inte hittar ut till Ursvik.

NICK-visning 17/8
Eftersom jag jobbar i Sundbyberg så passar det bra att hänga med.
Om det nu inte regnar...

/Bjarne

(edit: det blev inte hoj t jobbet imorse, så... en annan gång!)

NICK-visning 17/8
Zeb
Fru? ;)
Rickard
Fru? ;)
Henrike
Simon
Dr Spoke?

Flera som startar från Cykloteket? så vi vet hur många vi ska vara innan vi drar därifrån.

NICK-visning 17/8
Jag kommer till Cykloteket, litet andfådd förmodligen! =)

Andfådd - stavas det så ??? Ser ut som som Ankflådd! Hmm.... Anfådd, ankstjärt. Jag ger upp.

NICK-visning 17/8
Nix fru tror jag. Styrelsemöte...

Och som den uppmärksamme läsaren märker är klockan i skrivande stund ganska sent. Kommer vara j***gt trött imorgon.

Jag tror det jag har just nu kallas för en liten "arbetstopp" har jobbat sen 8.30 med endast en liten paus (förresten finns det en "kräks-smiley?)

Ang imorgon: Det finns en liten, verkligen liten, risk att jag inte hinner hoja. i så fall meddelar jag i god tid, eller (mera troligt) så ordnar jag en alternativ vägvisare. En vikarie s a s. Men han kommer ju inte ha samma schysta, färgglada GF-tröja tyvärr.

Simona, kan du hålla reda på deltagarlistan från norra stationsgatan, du har ju redan börjat så bra?

/Zeb

NICK-visning 17/8
visst, jag har dator i butiken också så jag kan kolla om flera anmäler sig men jag tror att regnet kommer att skrämma många. Listan hittils ser ut så här:
Zeb
Rickard
Fru? ;)
Henrike
Simon
Dr Spoke?
Mathias

NICK-visning 17/8
Jag kommer men min fru (Hanna) stannar hemma. Så jag dyker upp på en annan av våra helstela hojjar.

Hanna jobbar sedan i går i ursvik så jag kan be henne om löpande väderrapporter så vi vet hur föret ser ut.

/rikard

NICK-visning 17/8
Kul! vaknade i morse med halsont och lite lätt snuvig :( så jag kan nog inte följa med på den trevliga cykelturen. Om det bara inte hade varit halsont då hade man kanske kunnat haka på ändå men halsont och fysisk anstägning är inte en bra kombination. Ledsen.

Om ni ser en kille på en svart Canondale Lefty nästa vecka i skogen som ser ut att vara helt vilse så är det förmodligen jag som letar NICK *le*

-Henrik "ville så gärna" Eriksson-

NICK-visning 17/8
Väderrapport över Ursvik: lätt molnighet 4/8, dominerat av cumulus och lätta stratos. Ingen aning vad det innebär men hos SMHI ser det ut att bli uppehåll i kväll.

NICK-visning 17/8
Det mesta talar för att jag joinar på stationsgatan. Om det inte börjar spöregna...
Jag har en röd specialized, vet ni vem jag är...

NICK-visning 17/8
Enligt färska rapporter är det lätta moln, sol och lite vind i ursviksområdet just nu. Asfalten har varit torr hela dan så det kan inte vara särskillt mycket gyttja i skogen. Men man kan altid hoppas. Blir det vertical i dag igen Oskar?

/rikard

NICK-visning 17/8
Jag petar in tandpetarna under ögonlocken och dyker upp. Det kommer att gå låååångsamt från cykloteket till ursvik... Jag räknar med att få ligga på rulle trots att jag ska vara vägvisare!

/Zeb - inte så kaxig idag.

NICK-visning 17/8
Nix, idag blir det öl istället för cykling. Nästa gång dyker jag upp (om det inte bjuds på öl någon annan stans dvs...)

:-)
magnus

NICK-visning 17/8
Om ni undrar vart jag tog vägen så hade jag tappat kedjan när vi körde ner för backen då vi körde litet fel (Zeb + litet fler), så jag var inte så snabb att vända tillbaka och kom inte ikapp er utan körde runt litet för att försöka se vart ni tagit vägen. Jag stod och väntade vid start-berghällen (övade litet drops, det fanns en del bra ställen) till klockan nio då det blev för mörkt, så då förmodade jag att ni tagit en annan väg tillbaka och att vi missade varann. Härliga stigar och fantastisk natur, ni har tur ni som bor nära!

NICK-visning 17/8
Missade tyvärr guidningen idag :-(, då jag var för sen från jobbet. Hoppas att ni hade en bra tur.

Jag siktar på att vara med om det blir något mer tillfälle.

NICK-visning 17/8
Mathias: klart vi undrade vad som hände! vi gick runt i olika patruller o letade efter dig, skrek o gapade men vi hittade inte dig. Vi upptäckte att du saknades när vi samlades första gången efter "missen" o sen letade vi. Fan va' trist!

NICK-visning 17/8
Oj! Nu blev jag glad och fick dåligt samvete samtidigt. Glad för att jag cyklar med så ansvarsfulla människor och så klantigt av mig att inte skrika vänta!

Jag cyklade ner för den branta jordbacken, över en liten träbro och sen över en stig och upp till vänster på en kulle. Där stod jag i några minuter tillsammans med ett rådjur och lyssnade för att höra vart ni var. Hoppas ni inte letade för länge så att jag sabbade hela andra turen för er.

Gick det bra att hitta hem sedan Simona? Jag hade ju tänkt guida hem oss sen! Litet ironiskt...

Glömde skriva att allt det här kunde undvikits om inte min mobil låg på laddning hemma. <Suck!>

NICK-visning 17/8
DEt är lugnt, vi fick dålig samvete att vi inte märkte att du va' borta förrän lite försent. Men jag o Oxr såg rådjuret också, vi måste ha varit nära varandra ...ja ja, det viktigaste är att du hittade hem och mår bra ;)

Jag fick skjuts hem (tack Kona Kula ;) eftersom det var natt när vi kom tillbaka till parkeringen så det gick bra. Dock lyckades jag visa fel så vi körde lite vilse med bilen ha ha

Tillbaka
Topp