[Norge] Bra MTB stigar i Oslo?

Boldtaar

Medlem
Kommer kanske flytta till Oslo om jag får ett jobb som jag har på gång.
Någon som har lite tips på vart man hittar lite bra MTB stigar i närheten?
Det måste jag ju ta med i beräkningarna när jag söker boende.

Har bott i Oslo i två år och det finns massor av bra stigar i olika delar av marka, runt staden. Oslo är väsentligt mindre än ex. Stockholm så det spelar inte så stor roll vart man bor i staden, det är ändå nära ut i marka.
På terrengsykkel.no som det länkas till ovan finns flera tips och de har sk. happyrides också, det ordnar sig ska du se!

Lycka till med jobbet, Oslo är en bra stad om man gillar frilufsliv.

//Axel

Trikken ersätts med buss vid Besserud, typ 2,5 km från Frognersæteren. Varför frågar du? Om du tänker dig ta dig upp med skidor så kan du byta till buss från Besserud och komma upp till Frognersæateren, osäker på om du får ta ombord en cykel men igengäld är det en smal sak att cykla upp till Frognersæateren från Besserud. Gå tar en liten stund men utsikten är fin om det är väder för det.

Oklart när trikken går hela vägen upp igen, på Trafikanten.no står det bara att det är ersättningsbuss tillsvidare, nya hoppbacken i Holmenkollen skall ju vara klar till 2011 så om det är därför trafiken är omlaggd så tror jag inte det är klart till sommaren.....

Men jag har igentligen ingen koll.

Uhh, segt om den inte öppnar för en 2011. Råkar nämligen ligga tonvis med bra DH-trails däruppe.
Och ja, det är rätt segt att trampa en DH hoj 400 fallhöjdsmeter uppför! ;)

Usch, det var dåliga nyheter. Trikken + DH-hoj nerför single track med lite byggda sektioner är fantastiskt kul. Vi får köra Drammen/Hafjell istället då Eric!

Tillbaka
Topp