Nostalgibilder - den stora tråden

Fantastisk nostalgi och underbara bilder. Och hs historiska inlägg. Mums!

Jag hittade en låda med bilder från runt 2000-2002 häromveckan. Bara att plocka fram skannern ;)

Bilagor

• FB_IMG_1443255399611.jpg
    FB_IMG_1443255399611.jpg
    92.6 KB · Besök: 158
De här cyklisterna hade inget mod.
Dom är galna!
Men jag gillar galna människor, det förgyller allas vardag!
Droppa från hustak....skulle inte tro det... ;)
Själv droppade jag från lastkajer etc och kände mig galet galen.
Men ni stannade inte där...
STORT tack för det!!

Jag är hemma från jobbet med man cold och kräver att sagan fortsätter" Jag hoppas verkligen inte happyredaktionen har dödat något vackert genom sin skamlösa kommersialiseringen av konsten. Ett gammalt indianordspråk är att det är lättare att få en kamel genom ett nålsöga, än en artikel av värde genom happys redaktion.

Inte ett enda huck, inte särskilt gammalt, men bjuder iallafall mig på massor av nostalgi.
En helvetes massa bilder hopsatta till ett flimmer med ett intro som är SÅÅ bra!

De som njuter av andra människors olycka rekommenderas teasern till ovanståede flimmer:

/S

C-dale skrev:
-------------------------------------------------------
> Inte ett enda huck, inte särskilt gammalt, men
> bjuder iallafall mig på massor av nostalgi.
> En helvetes massa bilder hopsatta till ett flimmer
> med ett intro som är SÅÅ bra!
>
>
>
> De som njuter av andra människors olycka
> rekommenderas teasern till ovanståede
> flimmer:
>
> /S

Undertbart! Den där teasern var en bra start på denna dag :D

H. skrev:
> Till dig Jofa.
>
>

Och att det är en CyclePro!!! Bara det lixom :D

Cyclepro. Inte igår man såg det. Själv har jag rotat och rotat efter bilder på min Rocky Mountain RM7 som jag byggde ca 2002 och sen knäckte foten på på typ andra åket när jag skulle droppa 3m till platt i kronobergsparken. Efter det åkte den ut på blocket (gula tidningen?) och sen tog jag upp cykling igen först för 1,5 år sedan. Hittar inga bilder tyvärr :(

C-dale skrev:
>
>
>
> flimmer:
>
> /S

Åh det där racet minns jag, riktigt snorhalt var det :)

jofahjalm skrev:
> Den bilden är som en varm filt av mys man kan dra
> om sig. Självklart nöjer sig åkaren med endast
> en cantibroms bak. 10 av 10!

RST fram. Grymt bra gaffel för stora hopp. :-)

C-dale skrev:
>
>
>
> flimmer:
>
> /S

Att det överhuvudtaget gick att cykla med så smala styren... ;-)
Riktigt kul att se.

Är det runt Bamseskogen och Stora Torp? Finns det namn på några segment?

Jag föreslår att vi skapar en kickstarterkampanj för att finansiera H.´s fortsätta skrivande av nostalgitråden istället för att happyredaktionen får ha sin väg med den. Vem skapar detta?

Jag är lätt med. H. kanske kan ta tjänstledigt från jobbet ett par månader och skriva på heltid, det vore bra tycker jag

Hittade en bild från 2004/5 när jag var i upplärningsfasen på trialen..

Bilagor

• 549510_10151342854717190_948882041_n.jpg
    549510_10151342854717190_948882041_n.jpg
    55 KB · Besök: 101
Sitter å rensar källaren sååå tråkigt men det kommer visst bli ett rum till så...
Men nu är det slut med det å man får öl själv hemma juppi vad kul. Men hittade lite bilder på när jag en sommar i mitt 15åriga uppehåll fick återfall.

Så min gamla gt å jag med ett gäng småungar som Jandern åkte runt en sommar men här är bara jag å min gamle cykelkompis som fotar lite :)

En kines

DSC01648.JPG

DSC01649.JPG

DSC01647.JPG

Ingen höjd på tricken precis men men... å året på återfallet är 2005! så bara tio år sen..

DSC01655.JPG

Å ni ser vad skönt det är med helstel va :)

DSC01657.JPG

Nåväl skål på alla :)

Ja jag har ju en och annan suddig Ixusbild från de gamla dagarna.
Inga studioblixtar från min sida direkt men oj vad tid vi spenderade på det där.

2002-2003 är väl roligast i arkivet. Upptäckarglädjen, amatörmässigheten, rackelhojarna och körbarakör-attityden var som bäst från början. En planka över en mur räckte en halvdag.

2004 började det bli lite för raffinerat. De gamla urusla drömhojarna för 50.000 kr började ersättas av bra grejor som folk faktiskt hade råd med. Alltfler kunde dessutom cykla bra. Och många dök upp för att filma och fota spektaklet. Åre började få upp volymerna. Men kul var det ju fortfarande. Marzocchi Monster-serien och BigHit var på sin absoluta peak, Gazzatrenoll fanns kvar på menyn och ännu var det core FROST i Björnsan varje söndag klockan 12.

IMG_0048_x.jpg

Original FROST. Andra chillet, Lilljansskogen 2002. Det snickrades i veckor i förväg, många var vi slackiga unga män som kom dit med egna verktyg och spikade glatt, allt dög, från dörrfoder till järnvägsslipers. Tobias och Erol sätter tidiga ramar.

IMG_0267.lores_x.jpg

Kneecap streakade såsom man kan förvänta sig på ett FROST-chill.

IMG_0285_x.jpg

Sen cyklades det på plankor bland träden och alla var där. Pappor och mammor.

Trialhäng i hundratals timmar. Örgel, Ville, Mikko, Kalle TL, Gurra, Lill-Erik och några till, vi rasslade runt nästan varenda söndag för att lugnt och fint försöka oss på små murar, stenkanter, bänkar.

img_1605_1606_1607_1608_montage_x.jpg

Örgel på klassik uppstartsspot, Medis/Södra Station.

img_1617_1619_1621_1622_1623_x.jpg

Örgel på grillen.

IMG_1751_x.jpg

Skolboks-lastkaj. Kalle TL för dagen på någon mod-trial.

IMG_1837_x.jpg

Som den kämpade, Kalles Orange Zero!

Bigballs-killarna var redan igång. Simster, VXT-Danne och Robin Wallner jobbade hårt för att döda sina stora downhillhojar genom höga plattdrop och vågade trappdubblar.

IMG_1732_x.jpg

Jag tror Robin knäckte sin gamla Scott i det där droppet. (Edit: Scotten var det)

IMG_1749_x.jpg

Så ska det se ut. Kenneths BigHit i mitten blev min senare. Vilken lycklig tid.

IMG_1844_x.jpg

Mattel i en tidig trappdubbel.

IMG_1864_x.jpg

Mattel och Chride roadgappar in bland träden. Kändes rätt avancerat på den tiden.

IMG_1956_x.jpg

Och nu var det igång. Simster och Robin körde tag team i den ikoniska sergeldubbeln. Så nära efter varandra så jag undrar om inte båda var i luften samtidigt.

IMG_2112_x.jpg

Och så hänget efter chillet 2003. Norrmannen Andreas B dök upp, ihop med Angus-dåren. Tag team-trappdubbel. Hammarby Sjöstad var halvfärdig och det perfekta stället att tillbringa hela helgen på ihop med cykel och dåligt sällskap. Betongrester, tillfälliga träkonstruktioner, murar och oskyddade kreativa miljöer överallt.

IMG_2131_x.jpg

IMG_2132_x.jpg

IMG_2140_x.jpg

Någon släpade runt den där Andreas till varenda skräckdubbel i stan. Han skulle köra allt. Han hade allt. Konas största DH-ram. Tjufyratrenoll fram och bak. Marzocchi Super Monster. Keps bakåfram. Omdömeslösa idéer.

IMG_2323_x.jpg

Simster hann med några trappdubblar till.

IMG_2168_x.jpg

Sen var chillet över och Kneecap cyklade genom elden.

IMG_2496_x.jpg

Tidigt Gesunda, 2003; banbyggar-Per på nån sån där gammal obegriplig mycket dyr DH.

IMG_2597_x.jpg

Gesunda alldeles nära parkeringen; Hjalmar ser ett ruckel från förarsätet i pickupen och gör det enda rätta; lastar av hojen och huckar taket. Sen åker vi vidare hem till stan.

Hemma i stan fortsätter söndagstrialandet ett tag till.

IMG_2616_x.jpg

Ville gör det man kan när gatukontoret glömde prylarna framme.

IMG_2625_x.jpg

Mikko till slut uppgraderad från Beast of the East till Ilions. Tidig smooth trialare.
På de där murarna vid Jarlaplan har jag bekämpat mina drop-demoner.
Många smalben har ätits av pedaler där.

IMG_2656_x.jpg

IMG_2687_x.jpg

Lill-Erik kunde göra en skruttig planka till något sevärt. När vi andra var stolta över att pedalkicka oss över en betongsugga så avslutade han samma sak med en barspin innan han var nöjd.

Senast ändrad:
Men som Henrik skrev, det började också bli farligt inom bigballs-sektionen.

IMG_2713_x.jpg

När Red Bull kom in i matchen höjdes hetsnivån såpass att ambulanserna började bli vardagsmat. Innan den här Cykloteketdagen var över hade Andreas hämtats akut efter att ha slagit sönder det mesta i kroppen. Den gången var det allvar och jag vet inte hur återställd han blev egentligen.
Men här på bilden är allt fortfarande kul, Robin nofootar och heelkickar väl också antar jag.

PICT2700_x.jpg

Det där mytiska huckfestdroppet 2003. Jag tror det här är första åket någon kör. Petter.
Notera att någon surjämte satt silvertejp över Huckfest-entreprenörernas listiga PR-kapning. Hur var det?

PICT2860_x.jpg

När liftarna stängde i Åre var det många cykeltimmar kvar. Simster flyttade picknickborden längre och längre bort där på torget. Man vågade knappt titta men han nådde fram varenda gång och var smart nog att ge sig i tid.

Extremt bra erik h! Tack för leveransen.

Ibland känner jag en viss sorg av att jag har missat denna guldålder i mänsklighetens historia...

bigmollo skrev:
> Jag tror du lyckades döda tråden med första
> inlägget. :D

Eller inte..Tack!

Tillbaka
Topp