Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ledlager = bättre rörlighet på stötdämparen .marr sa:Ingen som funderat över skillnaderna mellan lager och bussning?
marr sa:Vad använder ni för olja i ytterbenen? Får ta o serva min 36a.
Roger_Edvinsson sa:marr sa:Vad använder ni för olja i ytterbenen? Får ta o serva min 36a.
Renep CGLP 68
Vad kom dom fram till?:)happymtb.fr sa:http://www.endurotribe.com/2018/06/air-ou-ressort-specialized-enduro-29-se-prete-au-jeu/
Fransk artikel om luft vs coil från Öhlins på en spesch enduro 29a
HasseL sa:https://www.pinkbike.com/news/ohlins-dh38-downhill-fork-first-look.html
DH gaffeln släpps i augusti...
jofahjalm sa:Min Mattoc Pro 3 kostade drygt 1000 bärs mindre än en RFX 36 och den håller luften. Pepp!
marr sa:Dricker du bara äcklig öl?
marr sa:Fråga angående rxf36
Släppte ut luften ur båda kammare. Pumpade nedre till 170psi. Flyttade till övre, hade 110psi där.
Verkar inte helt rätt. Minns inte hur den gjorde sist. Var längesen jag pumpade.
Vaska den?
Körd under 50h, men det närmar sig.
jofahjalm sa:Min Mattoc Pro 3 kostade drygt 1000 bärs mindre än en RFX 36 och den håller luften. Pepp!
RicoShredderKowalski sa:Kommer någon köpa dh-gaffeln? Deras luftfjädrar har inte direkt prisats vad jag uppfattat det som man kan ha missuppfattat.
marr sa:RicoShredderKowalski sa:Kommer någon köpa dh-gaffeln? Deras luftfjädrar har inte direkt prisats vad jag uppfattat det som man kan ha missuppfattat.
Vann de dubbla vm guld med luft eller fjäder?
RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:Kommer någon köpa dh-gaffeln? Deras luftfjädrar har inte direkt prisats vad jag uppfattat det som man kan ha missuppfattat.
Marknadsföringen tar hårt på dig ser jag. Har du själv någon erfarenhet från dämparna? Det är vad jag frågar efter inte vad eliten vinner med, de skulle kunna vinna vinna med en varmkorv i luftkammaren på en bra dag det kan jag nästan lova.
marr sa:RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:Kommer någon köpa dh-gaffeln? Deras luftfjädrar har inte direkt prisats vad jag uppfattat det som man kan ha missuppfattat.
Marknadsföringen tar hårt på dig ser jag. Har du själv någon erfarenhet från dämparna? Det är vad jag frågar efter inte vad eliten vinner med, de skulle kunna vinna vinna med en varmkorv i luftkammaren på en bra dag det kan jag nästan lova.
Ja, jag kör ttx, rxf air.
Ovan ställde jag en fråga, av nyfikenhet. För jag vet inte, därför ett frågetecken på slutet.
Påtal om luft, bästa gaffeln jag haft, men med en del strul däremellan.
RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:Kommer någon köpa dh-gaffeln? Deras luftfjädrar har inte direkt prisats vad jag uppfattat det som man kan ha missuppfattat.
Ovan ställde jag en fråga, av nyfikenhet. För jag vet inte, därför ett frågetecken på slutet.
Vad Bruni hade i sin gaffel vet jag inte det får du googla på själv och om du inte hittar svar så finns nog inget svar ute.
Med dessa strul i åtanke hade köpt dhgaffeln? Tycker det är lite synd att de går på helsvarta stilen hade hellre sett något i stil med motorcykeldivisionen för att sticka ut lite mer. Kul att de man kan välja mellan flera olika offset iallafall.
RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:Kommer någon köpa dh-gaffeln? Deras luftfjädrar har inte direkt prisats vad jag uppfattat det som man kan ha missuppfattat.
Vad Bruni hade i sin gaffel vet jag inte det får du googla på själv och om du inte hittar svar så finns nog inget svar ute.
Med dessa strul i åtanke hade köpt dhgaffeln? Tycker det är lite synd att de går på helsvarta stilen hade hellre sett något i stil med motorcykeldivisionen för att sticka ut lite mer. Kul att de man kan välja mellan flera olika offset iallafall.
marr sa:RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:Kommer någon köpa dh-gaffeln? Deras luftfjädrar har inte direkt prisats vad jag uppfattat det som man kan ha missuppfattat.
Nån form av test.
https://www.pinkbike.com/news/first-ride-ohlins-downhill-race-fork.html
RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:Kommer någon köpa dh-gaffeln? Deras luftfjädrar har inte direkt prisats vad jag uppfattat det som man kan ha missuppfattat.
Nån form av test.
Såg det innan men tycker inte det var jättegivande och den verkar inte vara mycket bättre än nya rockshox och fox vilket iallafall jag förväntar mig från Ö.
marr sa:RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:marr sa:RicoShredderKowalski sa:Kommer någon köpa dh-gaffeln? Deras luftfjädrar har inte direkt prisats vad jag uppfattat det som man kan ha missuppfattat.
Nån form av test.
Såg det innan men tycker inte det var jättegivande och den verkar inte vara mycket bättre än nya rockshox och fox vilket iallafall jag förväntar mig från Ö.
Den var ju inte så fasligt dyr som man skulle kunna tro. Lite kul att de släppt cartridges till både boxxer och fox med.
marr sa:Kan väll köra nyheterna här, istället för recall tråden. Nya gafflar, ny luftdämpare.
https://www.vitalmtb.com/features/Vital-Rides-the-All-New-hlins-RXF36-Fork-and-TTX-Air-Shock,2547
https://www.pinkbike.com/news/first-ride-ohlins-new-rxf36-trail-fork-and-ttx-air-shock.html
https://www.ohlins.com/products/mountainbike/
Intressant för oss med gamla gafflar är att det enligt brink.uk skulle komma någon form av peformance upgrade med bland annat större negativ luftkammare även för den gamla gaffeln. Dock inget jag sett bekräftat.
Luthman Photography sa:marr sa:Kan väll köra nyheterna här, istället för recall tråden. Nya gafflar, ny luftdämpare.
https://www.vitalmtb.com/features/Vital-Rides-the-All-New-hlins-RXF36-Fork-and-TTX-Air-Shock,2547
https://www.pinkbike.com/news/first-ride-ohlins-new-rxf36-trail-fork-and-ttx-air-shock.html
https://www.ohlins.com/products/mountainbike/
Intressant för oss med gamla gafflar är att det enligt brink.uk skulle komma någon form av peformance upgrade med bland annat större negativ luftkammare även för den gamla gaffeln. Dock inget jag sett bekräftat.
Det ska ju vara en separat enhet så det borde väl gå att pula in den i en gammal gaffel om de inte ändrat måtten på innerbenen.
jofahjalm sa:Kommer man behålla misilfunktionen även med större negativ kammare?
Ja, det är ju ett stort amerikanskt företag med produktion i Kina och andra låglöneländer.Vernersson sa:Tenneco, undrar om det inte var det företaget som köpte upp en tillverkare av avgassystem för bilar hemma i krokarna för ett par år sedan och ett kort tag senare helt sonika la ner företaget....
happymtb.fr sa:
Japp. Ett gigantiskt konglomerat, ingen ideal ägare precis. Ett troligt scenario är att dom kommer kommer skörda och vattna ur varumärket under några år och sen försöka sälja eller lägga ner när dom upptäcker att det inte går att ta ut premiumpriser längre. Tenneco aktien är ner 3,5% på nyheten, så man får hoppas att Kenth Ö fått bra betalt. :)happymtb.fr sa:
somebody sa:Känslan man får är att allt som var Öhlins försvann nu, det lilla företaget från Sverige som var bäst på det dom gjorde är numera bara ett dussinmärke ägt av en amerikansk jätte.