Mr Handley, hehe... på tal om lukt så har jag nog kommit på att vi människor har ett bombsäkert inbyggt självförsvar mot attack om man råkar cykla på en flock vargar. Nämligen den att jag kommer utan tvekan få en spontan tarmtömning, och vilket djur vid sina fulla sinnens bruk skulle ens fundera över att äta en sådan måltid? ;)
Grusha, trevligt med ett seriöst svar för omväxlings skull, mot många tidigare gliringar och anklagelser om djurhat, etc... Jag tror att det som har gjort mig mest skrajsen är inte så mycket de rövarhistorier man ibland hör från jägare. Eller faktiskt inte i någon mån alls, jag tar lätt per automatik den folkgruppens historier som just vad jag tycker det är, rövarhistorier. Grunden till min oro ligger främst i när man har hört vargen tränga in ett byte här ute i skogen... När dom skäller låter det inte som ett pack hundar, utan snarare som ett granatregn i krigstid. Det ger åtminstone mig kalla kårar och väcker ibland tanken, "Tänk om", som i tänk om det hade varit jag som råkat befinna mig i sitsen där den stackars älgen, räven eller vad det nu må vara som flocken tog just den kvällen, kanske bara för att bytesdjuret befann sig på fel plats vid fel tidpunkt...
Men du har ju en bra poäng som emotsäger min teori om att folk inte rör sig i skogen under vintern, med att det finns ju faktiskt en hel del långfärdsskidåkare runt dalarna där det är vargtätt.
Mamme1, rubrik ändrad ;-)