[nu 100% OT] Ingen rädder för vargen är...
Jag växte upp ganska långt norrut (ungefär 160 mil norrut härifrån) med stor tillgång på alla möjliga rovdjur. Jag har sovit lätt över 200 nätter under bar himmel (utan tält), cyklat, sprungit och åkt skidor både på dagen och natten utan att något rovdjur så mycket som provsmakat på mig. På sin höjd kan man få se dem på långt håll, när de inser att det är en människa så drar de sig undan direkt.
Nu när jag bor i skåne däremot så är jag tveksam till att cykla själv på kvällen i skogen för här finns så mycket löst folk, men inga rovdjur...
Så jag tycker inte du behöver vara rädd för varg, var glad att de finns i närheten istället.
Om du sen flyttar nånstans där det finns mycket folk, då kan du börja oroa dig för att bli överfallen.
Nu när jag bor i skåne däremot så är jag tveksam till att cykla själv på kvällen i skogen för här finns så mycket löst folk, men inga rovdjur...
Så jag tycker inte du behöver vara rädd för varg, var glad att de finns i närheten istället.
Om du sen flyttar nånstans där det finns mycket folk, då kan du börja oroa dig för att bli överfallen.