[nu 100% OT] Ingen rädder för vargen är...

Jag växte upp ganska långt norrut (ungefär 160 mil norrut härifrån) med stor tillgång på alla möjliga rovdjur. Jag har sovit lätt över 200 nätter under bar himmel (utan tält), cyklat, sprungit och åkt skidor både på dagen och natten utan att något rovdjur så mycket som provsmakat på mig. På sin höjd kan man få se dem på långt håll, när de inser att det är en människa så drar de sig undan direkt.

Nu när jag bor i skåne däremot så är jag tveksam till att cykla själv på kvällen i skogen för här finns så mycket löst folk, men inga rovdjur...

Så jag tycker inte du behöver vara rädd för varg, var glad att de finns i närheten istället.
Om du sen flyttar nånstans där det finns mycket folk, då kan du börja oroa dig för att bli överfallen.

Niko/Frost skrev:
-------------------------------------------------------
> Mamme1, rubrik ändrad ;-)

Greijt! :D

Du behöver inte var orolig för vargen. Inte förrän du ligger i skogen med ett brutet ben efter en vurpa. ;)

Fast då räcker det med den vanliga vintern för att ta död på dig...

Oavsett om det var en påstådd liten vovve eller en varg (både jägaren och forskaren har ju sina egenintressen att bevaka) så måste jag säga att blotta tanken på att ge mig ut i skogen i mörker eller halvmörker hörandes 20 ylande vargar/björnar/skidande norrmän/annat skulle få mig att välja trainern alla dar i veckan.
Statistik, logik etc må säga en sak men nojjor är inte alltid logiska. Jag kan ha en viss skräck för hajjar när jag vindsurfar i vissa vatten och för sälar i andra (läs sverige) vatten, hur befogat är det? det farligaste som kan hända är att man kör på en säljävel och bryter knät men jag har ändå ingen lust att ligga och kramas med vare sig vargar eller sälar på cykel eller bräda. det är bara att erkänna sina nojjor och lära sig hantera den/dem. kör på, nojjor är (nästan) helt irrationella.

Ärligt, är det inte så att man som jägare är rätt sugen på fälla några av De Fyra Stora?
Så kan man räkna ut vilka som tycker vad utifrån det sen.

stora.jpg ht=142

Tillbaka
Topp