Nu lämnar jag forumet

• Trådstartare Trådstartare Elhojtok
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Nu lämnar jag forumet
nästan lika hatade som skivbromsar en gång var? vilket röj det var...

men det gick visst över.

nu i tyskland har det här och var gått så långt att man börjat betona att cykeln man har saknar eldrift, benämns 'biobike'?

Jag har sett många referera till vanliga cyklar som "analoga" eller "acoustic"

Nu lämnar jag forumet
ja de troende verkar ju inte direkt livaktiga. 16 sidor trådar sedan starten. och nu en av de möjligen flitigare ute ur leken.

men i takt med att happygänget på vanliga forumet förgubbas ytterligare, kan man räkna med ökande inslag av t ex knäbesvär, lär möjligen mjuka upp frontkriget. det påminner för övrigt lite om den faktiskt rätt uttalade oginheten gentemot skidliftar jag kommer ihåg bland 'riktiga' skidåkare långt tillbaka.

Happyrullator.se

Finns det inte rullatorer med hydrauliska bromsar?

Screenshot_20231026-074224.png

Nu lämnar jag forumet
För att (försöka ?) hålla en något lite mer allvarsam ton:

Tror det bäst är att moderatorerna flyttar över en hel del trådar/ämnen som berör elcyklande till Elcykel delen av forumet, det kommer inte fungera annars. Alla dessa galna trådar som spårar ur totalt varför gång elcyklar diskuteras riskerar påverka/förstöra hela ryktet för Happyride.se som sajt, alternativt att fler och fler aktivt börjar undvika den.

1698302767337.png

Senast ändrad:
Nu lämnar jag forumet
För att (försöka) hålla en något lite mer allvarsam ton:

Tror det bäst är att moderatorerna flyttar över en hel del trådar/ämnen som berör elcyklande till Elcykel delen av forumet, det kommer inte fungera annars. Alla dessa galna trådar som spårar ur totalt varför gång elcyklar diskuteras riskerar påverka/förstöra hela ryktet för Happyride.se som sajt, alternativt att fler och fler aktivt börjar undvika den.

Visa bilaga 662268

Fast om vi nu ska börja kategorisera hårdare så borde man ju teoretiskt sätt dela upp även mtb mot landsvägscykling så dom får en egen kategori.

Nu lämnar jag forumet
Fast om vi nu ska börja kategorisera hårdare så borde man ju teoretiskt sätt dela upp även mtb mot landsvägscykling så dom får en egen kategori.
Behövs ej (enligt mig), aldrig någonsin varit ett problem. Däremot är det ett faktum att cykeldelen av forumet ej kan hantera elcykelfrågan, det spårar hela tiden ur totalt. Det finns ju redan en Elcykelavdelning här på happyride.se och varför inte styra elcykel-diskussionerna dit???
1698303530961.png

Nu lämnar jag forumet
För att (försöka) hålla en något lite mer allvarsam ton:

Visa bilaga 662268
Jag tycker sällan jag ser diskussioner kring elhojjar; skall jag nu bli tvångsdeporterad för att jag råkade halka in i den här tråden? ?

Nu lämnar jag forumet
Jag tycker sällan jag ser diskussioner kring elhojjar; skall jag nu bli tvångsdeporterad för att jag råkade halka in i den här tråden? ?
Det räcker väl med att trådar med elcykel topic som blir hmmm "intensiva" flyttas till Elcykel-delen av happyride, inget drama överhuvudtaget. Vore helt underbart skönt att slippa se skiten här även om det visst finns bra trådfunktioner:
1698303747244.png

Nu lämnar jag forumet
Jag tror att han refererar till ett par ökända trådar från de senaste veckorna.

Håller med om att ”elcykel kontra riktig cykel”-diskussionerna borde flyttas till elcykeldelen av forumet.

Inte minst då det finns ett antal elcyklare som känner sig svårt kränkta. I varje tråd. Skulle vara skönt att slippa se det, faktiskt.

Nu lämnar jag forumet
Behövs ej (enligt mig), aldrig någonsin varit ett problem. Däremot är det ett faktum att cykeldelen av forumet ej kan hantera elcykelfrågan, det spårar hela tiden ur totalt. Det finns ju redan en Elcykelavdelning här på happyride.se och varför inte styra elcykel-diskussionerna dit???
Visa bilaga 662270

Nja jag tycker nog alla trådar här på happy spårar ur oavsett om det gäller elcyklar, visa din gröt eller däcktryck.

Alla trådar jag sätt som gäller elcykel ligger redan i rätt del . Jag tror att tråden som diskuteras nu inte är flyttad då det inte bara diskutera elcyklar utan även mycket runt om kring som allemansrätten och terrängkörningslagen.

Nu lämnar jag forumet
Härligt - nu när även kategorisering av forumet tagits upp är liksom cirkeln sluten och hela spektrumet av heta ämnen genomarbetat! Man riktigt känner hur världen blir en bättre plats för varje inlägg!?
Tänkte detsamma. ”Inte kategorierna igen.”

Nu lämnar jag forumet

Håller med om att ”elcykel kontra riktig cykel”-diskussionerna borde flyttas till elcykeldelen av forumet.

Inte minst då det finns ett antal elcyklare som känner sig svårt kränkta. I varje tråd. Skulle vara skönt att slippa se det, faktiskt.

Ungefär lika mycket som jag vill slippa se era rando trådar och miyata trådar.

Som sagt det är skönt att ignorera tråden knappen finns
.

Nu lämnar jag forumet

Ignorera-funktionen är väldans användbar tycker jag. Jag brukar heller inte ha några problem att släppa trådar.

Men ni kan såklart ha rätt. Ni har säkert bättre koll än jag.

Nu lämnar jag forumet
Ungefär lika mycket som jag vill slippa se era rando trådar och miyata trådar.

Som sagt det är skönt att ignorera tråden knappen finns
.
Suck.

Det var ett tag sedan jag såg aggressivitet, otrevliga påhopp och annan skit i Miyatatråden.

Vissa trådar kan man läsa av rent intresse, andra för att lära sig något, ytterligare andra för att de är heta just för tillfället o s v. Så är det många, inklusive mig, som använder forumet. Det bygger dock på att deltagarna kan uppföra sig hyfsat. ”Elcykel/allemansrätten-tråden” var ju snarare som att titta på en bilolycka i slow motion.

Men, whatever floats your boat, som amerikanen säger.

Senast redigerad av en moderator:
Nu lämnar jag forumet
jag vill ha en topplista över dom mest ignorerade medlemmarna på forumet.

Kanske över dom mest ignorerade trådarna också?

Det hade varit roligt

Nu lämnar jag forumet
Visa bilaga 662270
det görs ju redan. men det sker inga diskussioner där, nära nog inte i något ämne, för närmast ingen är på plats.

och de få som är det är redan frälsta. minus nu vår elhojtok.

för övrigt tycker jag det var olyckligt att han försvann, och det skedde på olyckliga grunder. det här forumet behöver en och annan tjalle tvärvigg att reta sig på, och som orkar stå emot pk-drevet.

Nu lämnar jag forumet
det görs ju redan. men det sker inga diskussioner där, nära nog inte i något ämne, för närmast ingen är på plats.

för övrigt tycker jag det var olyckligt att han försvann, och det skedde på olyckliga grunder. det här forumet behöver en och annan tjalle tvärvigg att reta sig på, och som orkar stå emot pk-drevet.
Om ingen är på plats, gissar jag att intresset inte är så stort?

Nu lämnar jag forumet
jag vill ha en topplista över dom mest ignorerade medlemmarna på forumet.

Kanske över dom mest ignorerade trådarna också?

Det hade varit roligt
används ens dessa..?

självinsikten är ju låg, jag kanske ligger på topp?

ett alternativ till ignorerafunktionen kan för somliga vara att ta en tablett för magsyra och en för blodtrycket?

Nu lämnar jag forumet

Tjalle Tvärvigg var inte igår.

Idel ja-sägare blir såklart både trist och menlöst.

Nu lämnar jag forumet

IMG_1768.gif

Var det här det diskuterades Elcyklar? (Med stort E)

Nu lämnar jag forumet
Men vi har ju två st exceptionellt tydliga kategorier, hur svårt kan det vara?
Är inte en svårighet att visa ämnen överlappar kategorierna?

Är det dessutom klart och tydligt vad som skall diskuteras i el-forumet?

Jag brukar som sagt lämna trådar när de av någon anledning inte ger mig något längre, men i grund och botten håller jag såklart med dig om att när alltför många trådar blir irrelevanta får man ju fundera över forumets existensberättigande.

Nu lämnar jag forumet
Är inte en svårighet att visa ämnen överlappar kategorierna?

Är det dessutom klart och tydligt vad som skall diskuteras i el-forumet?

Jag brukar som sagt lämna trådar när de av någon anledning inte ger mig något längre, men i grund och botten håller jag såklart med dig om att när alltför många trådar blir irrelevanta får man ju fundera över forumets existensberättigande.

Ja, visst är det så och de här tråd-funktionerna är faktiskt toppen, jag ska lugna ner mig nu. ?
1698308271867.png

Nu lämnar jag forumet

Hmmm, flyttar man över trådar som dessa dit så kanske trafiken går upp där något helt enormt.

win-win för alla, snart blir kanske Elcykel delen av forumet så poppis att kanske en helt egen domän/sajt skapas happyelride.se :unsure:

Nu lämnar jag forumet
Jag kommer att lämna forumet.
Anledningen är att jag av moderator har blivit anklagad för hets mot folkgrupp, i mina ögon helt utan grund.
Jag har en väldigt stark rättskänsla och tänker inte finna mig i detta.

Åh, förlåt! Dumma mig, jag fick nästan för mig att det här var min egen tråd.
Jag tänkte bara stämpla in.

Nä. Elhojtok har lämnat. Det är ju därför fd.Elhojtok ber om ursäkt när han inser att det inte är hans tråd.

Den där anklagelsen kan alltså inte ha varit så allvarlig, eftersom du envisas med att komma tillbaka till forumet.

Tillbaka
Topp