Nu lämnar jag forumet

• Trådstartare Trådstartare Elhojtok
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Nu lämnar jag forumet
Och med att Karlatornet växer sig allt högre.

För övrigt har Håkan Hellström gjort Göteborg mer skada än någonsin Ingvar Oldsberg och Leifloket.
Jag kollade på Bingolotto när det var nytt...och konserten med Håkan Hellström i Stockholm i år var grymt bra. Jag trodde inte att jag skulle gilla karln, men om han säljer ut Ullevi 3 dagar på raken så säger det någonting. Det var väl så för ett par år sedan.

...och jag lämnar inte forumet...

Nu lämnar jag forumet
Har tappat räkningen på hur många inlägg jag suttit och raderat nu ikväll...

Kanske ska gå tillbaka till att bara låsa trådarna som förstörs konstant.. Lite tråkigt när det i grunden är en relevant tråd.

Jag har också fått permanent banna någon för extremt otrevliga pm skickade till mig. Tur jag får bra betalt iallafall......
Bra jobbat! All heder till dig och de som är rättshaverister behöver inte bry sig om Happy.

Nu lämnar jag forumet
Är det bara jag som förutsätter att @marr är på väg hem till alla elhojstokar för att ordna med detta i skrivande stund?

Haha vet inte varför jag började tänka på den klassiska repliken från det sjunde inseglet när jag läste din kommentar.

Jag: Vem är du?
Döden: Jag är Döden.
jag: Kommer du för att hämta mig?

Nu lämnar jag forumet
Senast jag var i götet hade jag en mardröm om att det var Kurt-Olsson-Con på mässan men att jag hade glömt min Kurtan-outfit. Hemskt! Veloform hade stängt också, på riktigt

Nu lämnar jag forumet
Ja, cheferna verkar väldigt nervösa över det, troligen för att det då blir uppenbart att de är överflödiga ?
Min erfarenhet under pandemin var snarare att de som kan åstadkomma nåt själva gör det oavsett om de befinner sig på kontoret eller hemma, medan det blev jobbigt för pratpåsarna och de som är beroende av andra för att åstadkomma nåt.
Visst är det så, tror det är mycket svårt att generalisera. Klurigt att mäta hur produktiviteten påverkas/förändras av allt jobba hemifrån arbete nu för tiden.

En del funkar bättre hemifrån
Andra sämre
Vissa kanske saknar den sociala aspekten
Andra inte
En del verkar jobba mer samt bättre hemifrån, man sätter på datorn redan i kalsongerna och sedan står den på tills sent på kvällen
andra arbetar mindre, blir distraherade av hemmets miljö och gör tusen olika saker om dagarna inklusive div privata ärenden samt träning
etc....

Visst, jobbar man med tydliga mätbara saker så är det ju enkelt för cheferna att följa upp men annars möjligen mer "suspekt" nu för tiden, lite svårare för dem att ha kontroll på de anställda i vissa fall. En del chefer har inget emot det (jobba hemifrån trenden) medan andra chefer verkar avsky trenden, det varierar.

Mindre möten behöver det ju inte bli när man jobbar hemifrån, tvärtom, folk är duktiga på att bjuda in till Teamsmöten eller ringer helt enkelt upp i tid och otid via Teams med video.

Statusen i Teams är också intressant. Folk verkar dra/gissa massvis med olika typer av konstiga slutsatser beroende på vilken status man har i Teams.

Senast ändrad:
Nu lämnar jag forumet
Tacka vet jag göteborgskt producerad radio. Det är annat än Siewert det.?

Frank. När jag arbetade på radion var han inne nån gång då och då för att hälsa på dem han kände som var kvar sedan den gamla, onda tiden.

Måseskär, jo du… Mer kommunist var han inte än att han köpte ett hus i södra Frankrike där han lättjefullt spenderar vintrarna.

”Såna e dom, borrrgarna.”

Nu lämnar jag forumet
Senast jag var i götet hade jag en mardröm om att det var Kurt-Olsson-Con på mässan men att jag hade glömt min Kurtan-outfit. Hemskt! Veloform hade stängt också, på riktigt

Min mamma är bankkassörska. Någon gång på 90-talet bodde Lasse Brandeby i Kungsbacka och en dag kom han in på banken för att göra ett ärende. Han betjänades av mammas arbetskamrat i kassan bredvid.

- (Brandeby, trevlig) Då ska vi se om jag hittar legitimationen.
- (Mammas kollega, nervös) Nejdå, det behövs inte, jag känner ju igen dig.
- (Brandeby) Jaha.
- (Mammas kollega, lite för sig själv när hon knattrar på tangentbordet och tittar på skärmen) Ja, då ska vi se. Olsson. Kenneth Olsson, Kent Olsson, Kim Olsson…

Senast redigerad av en moderator:
Nu lämnar jag forumet
Frank. När jag arbetade på radion var han inne nån gång då och då för att hälsa på dem han kände som var kvar sedan den gamla, onda tiden.

Måseskär, jo du… Mer kommunist var han inte än att han köpte ett hus i södra Frankrike där han lättjefullt spenderar vintrarna.

”Såna e dom, borrrgarna.”
Hus i Frankrike minsann... Påminner om när Magnus Uggla skojade med Hoola Bandoola Bands "Vem i hela världen kan man lita på". Från Wikipedia:

"I den första versionen av Ugglas cover var raden ”och Robert Zimmerman flytt till landet med miljonerna” ersatt med ”och Björn Afzelius har flytt till Italien med miljonerna”. Mikael Wiehe protesterade och hotade att kräva skadestånd varvid albumet drogs in. En senare version släpptes med låttexten återställd till originalet."

Om jag minns rätt framhöll Wiehe (som jag annars tycker mycket bra om) att det faktiskt var ett mycket litet och anspråkslöst hus som Afzelius hade köpt i Italien.

Nu lämnar jag forumet
Hus i Frankrike minsann... Påminner om när Magnus Uggla skojade med Hoola Bandoola Bands "Vem i hela världen kan man lita på". Från Wikipedia:

"I den första versionen av Ugglas cover var raden ”och Robert Zimmerman flytt till landet med miljonerna” ersatt med ”och Björn Afzelius har flytt till Italien med miljonerna”. Mikael Wiehe protesterade och hotade att kräva skadestånd varvid albumet drogs in. En senare version släpptes med låttexten återställd till originalet."

Om jag minns rätt framhöll Wiehe (som jag annars tycker mycket bra om) att det faktiskt var ett mycket litet och anspråkslöst hus som Afzelius hade köpt i Italien.
Är det bättre att ha en stuga i fjällen/vid närmaste insjö/skärgården/djupaste Småland? Undrar bara.

Nu lämnar jag forumet
Hur lång tid tar det före XXL skickar grejor? Allt var i lager och jag beställde i söndags och ordern är fortfarande på status bekräftad.

Nu lämnar jag forumet
Jag tror att du har rätt. Är nog ganska få stockholmare som skulle säga att Uppsala är jordens axel och medelpunkt.
Nä, det är ju Enköping
Sveriges Närmaste Stad.png
såklart!

Nu lämnar jag forumet
Den är väl nog så bra jämfört att hitta på att man är baktalad efter att ha försökt göra om Happy till ett elforum.

Blir lite jobbigt snacka elcykel här... ?

Känns som den rådande (vanligaste) stämningen/uppfattningen på happy är ungefär:
1. De är olagliga i skog och natur (happys tolkning åtminstone), frågan är bara hur hårt de ska straffas
2. Även när de framförs lagligt är de otroligt störande och hatas
3. Många är dessutom olagliga och hatas av förklarliga skäl ännu mera

Lösningen finns här:
1698267959834.png

Senast ändrad:
Nu lämnar jag forumet
nästan lika hatade som skivbromsar en gång var? vilket röj det var...

men det gick visst över.

nu i tyskland har det här och var gått så långt att man börjat betona att cykeln man har saknar eldrift, benämns 'biobike'?

Nu lämnar jag forumet
Blir lite jobbigt snacka elcykel här... ?

Känns som den rådande (vanligaste) stämningen/uppfattningen på happy är ungefär:
1. De är olagliga i skog och natur (happys tolkning åtminstone), frågan är bara hur hårt de ska straffas
2. Även när de framförs lagligt är de otroligt störande och hatas
3. Många är dessutom olagliga och hatas av förklarliga skäl ännu mera

Lösningen finns här:
Visa bilaga 662254
Det är ju redan löst så. Begriper ärligt talat inte varför det tjatas om skiten i cykelforumet.

Politik, religon, covid och elcyklar går inte att diskutera på öppna fora. Så långt har inte mänskligheten kommit i sin droganvändning att det ens är teoretiskt möjligt.

Nu lämnar jag forumet
nästan lika hatade som skivbromsar en gång var? vilket röj det var...

men det gick visst över.

nu i tyskland har det här och var gått så långt att man börjat betona att cykeln man har saknar eldrift, benämns 'biobike'?
Det är faktist en annan sak. Bromsar än vanlig teknikdisskution - hård och bitvis bitter, men elcyklar är ett helt annat fordon. Enda orsaken att vissa blandar ihop det är den avlägsna utseendemässiga likheten och förvirringen av att namnen delar flera bokstäver. "Elcyklar" är något fullständigt annat.

Nu lämnar jag forumet
Det är bara en metadisskution att Elcyklar inte kan diskuteras på ett vanligt fora. Utan att de kräver avgränsade små celler där likasinnade troende kan diskutera sitt ehhh intresse(?)
ja de troende verkar ju inte direkt livaktiga. 16 sidor trådar sedan starten. och nu en av de möjligen flitigare ute ur leken.

men i takt med att happygänget på vanliga forumet förgubbas ytterligare, kan man räkna med ökande inslag av t ex knäbesvär, lär möjligen mjuka upp frontkriget. det påminner för övrigt lite om den faktiskt rätt uttalade oginheten gentemot skidliftar jag kommer ihåg bland 'riktiga' skidåkare långt tillbaka.

Nu lämnar jag forumet
ja de troende verkar ju inte direkt livaktiga. 16 sidor trådar sedan starten. och nu en av de möjligen flitigare ute ur leken.

men i takt med att happygänget på vanliga forumet förgubbas ytterligare, kan man räkna med ökande inslag av t ex knäbesvär, lär möjligen mjuka upp frontkriget. det påminner för övrigt lite om den faktiskt rätt uttalade oginheten gentemot skidliftar jag kommer ihåg bland 'riktiga' skidåkare långt tillbaka.
Låter underbart.

Tillbaka
Topp