Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Obed sa:En happy-dekal kanske gör dig happy. Efter du fått goodwill från Commencal förstås.
Fältprästen sa:Cykeln är ju inte ens trasig och så skall det ges kompensation?
Jag trodde de flesta var överens om att kompensation inte skall ges.
Fältprästen sa:Cykeln är ju inte ens trasig och så skall det ges kompensation?
Jag trodde de flesta var överens om att kompensation inte skall ges.
Crossmax sa:Man kan iaf avgöra att den är byggd i Polen!
Naveus sa:Det bör landa i en retur av den cykel du fått och leverans av en ny. Oavsett hur cyklingssugen man är.
Annars en ny ram och ersättning för kostnaden av byte av denna.
"Plåster på såren" och kompensation är typiskt oss svenskar att ta till och det hjälper ingen.
Du har köpt en produkt som ska vara av en viss kvalitét och de kunde inte leverera.
Självklart ska du få en ny cykel av den kvalitét du beställt (eller annan likvärdig lösning), inte snåla in och godta en skadad cykel bara för att du kan spara en tusing eller två.
jofahjalm sa:Haha tobot har inte huckat något fett för han bryr sig om lacken!
jofahjalm sa:Nej, det hade jag uppskattat.
Jag hade inte heller brytt mig ett skit om min ram hade en grej i lacken som var lite avvikande. Jag ser inte heller att du skulle ha någon rätt att kräva något för det.
jofahjalm sa:Haha tobot har inte huckat något fett för han bryr sig om lacken!
tobot sa:jofahjalm sa:Haha tobot har inte huckat något fett för han bryr sig om lacken!
Och du hade förstås inte brytt dig om din nya svindyra specialized med freskomålning av jesus hade korrigerats av en gammal tant i lackfabriken?
jofahjalm sa:Nej, det hade jag uppskattat.
Jag hade inte heller brytt mig ett skit om min ram hade en grej i lacken som var lite avvikande. Jag ser inte heller att du skulle ha någon rätt att kräva något för det.
Naveus sa:Det bör landa i en retur av den cykel du fått och leverans av en ny. Oavsett hur cyklingssugen man är.
Annars en ny ram och ersättning för kostnaden av byte av denna.
"Plåster på såren" och kompensation är typiskt oss svenskar att ta till och det hjälper ingen.
Du har köpt en produkt som ska vara av en viss kvalitét och de kunde inte leverera.
Självklart ska du få en ny cykel av den kvalitét du beställt (eller annan likvärdig lösning), inte snåla in och godta en skadad cykel bara för att du kan spara en tusing eller två.
theBrand sa:Jag brukar resonera tvärtom, så länge prylen jag fått är i funktionellt ok skick så behåller jag den gärna om säljaren är villig att erbjuda rimlig kompensation. Jag tycker det är vansinne att man ska kassera felfria prylar p.g.a fåfänga, vi har trotts allt begränsade resurser att tillgå på det här lilla klotet.
tobot sa:Blev erbjuden en 50€ voucher på deras webbshop.
Eh, om nu tobot fått för sig att cykeln inte var något för honom efter två turer i skogen. Han har inte adderat en repa själv.jofahjalm sa:Nej, det hade jag uppskattat.
Det är som att köpa en ny bil... När du hämtar den är ena dörren inte svart som resten av bilen, den är grå! Helt ok för dig alltså?jofahjalm sa:Nej, det hade jag uppskattat.
Hoppas du inte accepterar.. på dom igen för det är ju rent löjligt att ge dig en sån ynklig kompensation!tobot sa:Blev erbjuden en 50€ voucher på deras webbshop.
Vilka kräk.tobot sa:Blev erbjuden en 50€ voucher på deras webbshop.