Ny kassett =ny kedja?

Piecekeeper

Aktiv medlem
Ny kassett =ny kedja?
Har kommit fram till att jag behöver en ny kassett. Har en kedja som är 3-4 månader gammal. Kedjan har inte töjt sig och ser ut att vara i god kondition. Är jag dumsnål om jag bara köper ny kassett och behåller kedjan?

Ny kassett =ny kedja?
om tar reda på att den gamla kedjan objektivt sett inte är sliten kan du alternera mellan två kedjor när du väl kört in den nya.

men skulle köpt en ny till att börja med.

Ny kassett =ny kedja?
Varför behöver du byta kassett? Ofta kan man köra 3-4 kedjor på en kassett innan den behöver bytas.

Så länge som man byter kedja i tid såklart. Själv mäter jag kedjan med stållinjal.

25,4 cm = ny kedja
25,53 cm = byt!

Man kan köra slut kedja och kassett tillsammans också.. men då kör man runt med sliten gammal kedja och kan få extremt ont i pungen när man minst anar det. Plus en skogspromenad med ont i pungen om man inte har kedjebrytare och snabblänk med sig.

Senast ändrad:
Ny kassett =ny kedja?
Så länge som man byter kedja i tid såklart. Själv mäter jag kedjan med stållinjal.

25,4 cm = ny kedja
25,53 cm = byt!

Man kan köra slut kedja och kassett tillsammans också.. men då kör man runt med sliten gammal kedja och kan få extremt ont i pungen när man minst anar det. Plus en skogspromenad med ont i pungen om man inte har kedjebrytare och snabblänk med sig.
Jo men nu hade TS mätt upp sin kedja och tyckt att den inte behövde bytas men väl kassetten, därav min fråga.

Tillbaka
Topp