Ny stål HT ram

etnica

Aktiv medlem
Ny stål HT ram
Hej,
hade en Stanton Sherpa på gång men avbeställde den nu p.g.a. att de inte kunde leverera innan brexit.

Så vad finns det för alternativa 29" downcountryish stål HT ramar som säljs inom eu?

Skulle behöva lite förslag :)

Ny stål HT ram
Nordest?

Ny stål HT ram
Hej,
hade en Stanton Sherpa på gång men avbeställde den nu p.g.a. att de inte kunde leverera innan brexit.

Så vad finns det för alternativa 29" downcountryish stål HT ramar som säljs inom eu?

Skulle behöva lite förslag :)
Fråga på steel is real på fejjan får nog många svar :) Men det finns ju nånting Finskt Pääääsiiilaaaa nädå du får kolla bilden hur han stavar. Pole har en med Project 12 mm
123422472_381943526504242_1445424115192240574_n.jpg

Ny stål HT ram
Ute efter ram enbart och blir nog nytt inte begagnat, har ingen brådska att få den.
Nordest är en kandidat(om de inte skickar från UK).
Får kolla Pole men de verkar mest vara 100% nerförsorienterade av vad jag sett tidgare. Vill ha en något trampeffektiv sak :)

Ny stål HT ram
Fråga på steel is real på fejjan får nog många svar :) Men det finns ju nånting Finskt Pääääsiiilaaaa nädå du får kolla bilden hur han stavar. Pole har en med Project 12 mmVisa bilaga 458023
Kul med finskt stål men attans vad lång ramen är. 515 mm i storlek L vilket rekommenderas till 178-190 cm långa cyklister. Hur är det att cykla på en sådan lång ram egentligen? Jag uppskattar den längre reachen på moderna cyklar men kan det inte bli för mycket av det goda?

Ny stål HT ram
Bygg en ram från Marino.... ganska lång väntetid men beställer du nu så har du den till vårren, här är min gammla Marino jag byggde men nu har sålt.

Bilagor

• Custom marino stål Am HT.png
    Custom marino stål Am HT.png
    342.4 KB · Besök: 116
Senast ändrad:
Ny stål HT ram
Neh har redan "nerförsorienterad" FS.
Vill ha en HT som man kan hålla någorlunda fart med på icke nerförspartierna i Hellas + grusväg.

Ni vet en sån där som kan nästan allting men inte är en XC, jag kallar det downcoutry nuförtiden tydligen ;)...

Tyckte Sherpan hade nice geo.

Ny stål HT ram
Neh har redan "nerförsorienterad" FS.
Vill ha en HT som man kan hålla någorlunda fart med på icke nerförspartierna i Hellas + grusväg.

Ni vet en sån där som kan nästan allting men inte är en XC, jag kallar det downcoutry nuförtiden tydligen ;)...

Tyckte Sherpan hade nice geo.

Jag har en Bardino 1 till precis set. Med 29" hjul och 130 mm gaffel blir gaffelvinkel med sag 66,5 grad. Bardino 2 66 grad, tror jag. Så perfekt till Hellas.

Ny stål HT ram
De håller på å testar den på steel is real han har skickat en till oss. Men själv vet jag inte om den är för lång. Men skönaste ht jag kört var Pauls på btr riktigt nice. Nu testade jag den bara på en hopp å flow bana men ändå så nice!

Ny stål HT ram
Kommer Bird verkligen kunna runda Brexit? Inom Eu är ju frågan?

Tycker det ser rätt skralt ut med utbudet med coola hojar inom eu.
De uk cyklar som är helt baserade på delar från Asien lär ju runda problemet rätt snabbt. Om snabbt är 6 eller 18 månader vet jag om inte. Lär inte hjälpa ett redan dåligt utbud 2021 i alla fall

Tillbaka
Topp