cykelpeter
Aktiv medlem
Nya racerhjul till våren......
Bästa hjul jag har haft är Shimano Dura Ace C50 tub. Kostar mellan 8500:- och 10000:- beggage. Nypris alldeles för mkt. Skön känsla i dem.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ett par Fulcrum red wind som jag är riktigt nöjd med, kostar ungefär som mavic hjulen, lättare att rikta för att de har varit smarta att sätta nippeln utanför kolfibret;)Stuvarn sa:Bengt-re sa:Stuvarn sa:Tack för alla svar tror det lutar åt Cosmic Pro Carbon wts (45mm) Tyckte dom var både hyfsat lätta å inte så dyra! Bästa pris jag hittade var 8898:- (Erlan) och 8999:- (Cykelgear)
Låter vettigt och skadar ju inte att de är snygga heller då du brukar ha snygga cyklar.
Haha....precis :) Köper mkt med ögat......
Gimli sa:Jag har ett par Fulcrum red wind som jag är riktigt nöjd med, kostar ungefär som mavic hjulen, lättare att rikta för att de har varit smarta att sätta nippeln utanför kolfibret;)
cykelpeter sa:Bästa hjul jag har haft är Shimano Dura Ace C50 tub. Kostar mellan 8500:- och 10000:- beggage. Nypris alldeles för mkt. Skön känsla i dem.
Henrik_E sa:
Henrik_E sa:
Jeppe_E sa:Henrik_E sa:
Inga hjul är ju tillgängliga för köp??? Bra REA ;)
Arsozath sa:Jeppe_E sa:Henrik_E sa:
Fanns ju massor...
Jeppe_E sa:Arsozath sa:Jeppe_E sa:Henrik_E sa:
Fanns ju massor...
Nä? Får bara upp att de är slutsålda. De enda som är kvar är crossride-fälgarna?
Eller missade jag ironin i ...
Henrik_E sa:
NickPick sa:Tror du inte dina gp 4000 s2 är snabbare? :)
Kan det mycket väl vara :-) och är det så det duger med vanliga stålkulor i lagren så kan https://www.bike-components.de/de/Campagnolo/Bullet-50-mm-Carbon-Laufradsatz-p29527/ vara ett alternativ.Stuvarn sa:https://www.bike-components.de/de/F...-Carbon-Laufradsatz-mit-CULT-Lagerung-p33047/
Kan detta vara det jag söker? Lite lättare än dom "vanliga" Red Winds + dom har Cult lager nån som vet nått om just detta hjulpar?
Stuvarn sa:Tack för tipsen ska kolla på dom direkt efter mitt cykelpass (-3grader å dubbdäck) få se hur långt det blir:)
Stuvarn sa:https://www.bike-components.de/de/F...-Carbon-Laufradsatz-mit-CULT-Lagerung-p33047/
Kan detta vara det jag söker? Lite lättare än dom "vanliga" Red Winds + dom har Cult lager nån som vet nått om just detta hjulpar?
Nästan idé att påminna om inlägg #2 igen :-)Stuvarn sa:Ja jag har börjat inse att det kanske inte är helt rätt köpa lite tunga aerohjul som har alufälg med tunt carbonskal.....
emmer sa:Nästan idé att påminna om inlägg #2 igen :-)Stuvarn sa:Ja jag har börjat inse att det kanske inte är helt rätt köpa lite tunga aerohjul som har alufälg med tunt carbonskal.....
[Blev lite fel då men kanske mer rätt nu?]
Vattenskvalpandet har inte med kolfiberns bärighet att göra. Finns det hål i fälgen, tex för ekrar, så kommer det in vatten.Stuvarn sa:Nu börjar jag förstå att köpa aerohjul inte är det lättaste....bidde inga Mavichjul pgr av att dom tydligen tar in vatten vid regn som sen ligger å skvalpar i fälgen! Lutar åt Fulcrum Red Wind 50 igen då :) Där ingår tydligen kolfibern som en bärande del i fälgen men på Mavic är det bara ett tunt skal med stora hål för ekrarna å det är där vattnet tar sig in......
Jag är övertygad om att de hjulen, eller åtminstone bakhjulet, skulle kännasinte enbart styvare, utan ffa snabbare, kvickare och kanske tom responsivare med styvare ekrar på höger sida än de CX Ray som sitter där nu,emmer sa:Nästan idé att påminna om inlägg #2 igen :-)
[Blev lite fel då men kanske mer rätt nu?]
HåkanC sa:Vattenskvalpandet har inte med kolfiberns bärighet att göra. Finns det hål i fälgen, tex för ekrar, så kommer det in vatten.
Problemet är bristen på dräneringshål.
Om kolfibern inte är bärande borde det tom vara säkrare att borra egna dräneringshål
/Håkan
Vi vet att du är övertygad om det :-)HåkanC sa:Jag är övertygad om att de hjulen, eller åtminstone bakhjulet, skulle kännasinte enbart styvare, utan ffa snabbare, kvickare och kanske tom responsivare med styvare ekrar på höger sida än de CX Ray som sitter där nu,
ännu bättre blir det förstås med 28 (eller kanske rent av 32?) ekrar.
/Håkan
De ser intressanta ut.nypan sa:Om jag ville ha aerohjul och tänkt mig nåt i den prisklassen du anger, så hade jag kikat lite närmare på hjul från Swiss Side https://www.swissside.com/products och Lambda racing http://www.lambda-racing.de/clincher_voll_carbon.html
Inte bara jag.emmer sa:Vi vet att du är övertygad om detHåkanC sa:Jag är övertygad om att de hjulen, eller åtminstone bakhjulet, skulle kännasinte enbart styvare, utan ffa snabbare, kvickare och kanske tom responsivare med styvare ekrar på höger sida än de CX Ray som sitter där nu,
ännu bättre blir det förstås med 28 (eller kanske rent av 32?) ekrar.
/Håkan
Styvare ekrar eller fler ekrar går ungefär på ett ut, eller hur?HåkanC sa:Inte bara jag.
Utan även flera tillverkare av komplette hjul, tex både Campa och Shimano, har (eller åtminstone har haft) hjul med styvare ekrar på högersidan.
/Håkan
nypan sa:Håller med Håkan.
Nja säger jag av fler anledningar varav interna nipplar är en.
Tycker fortfarande att hjulen från Lambda racing mfl verkar vettiga.
Manurhin2 sa:nypan sa:Håller med Håkan.
Nja säger jag av fler anledningar varav interna nipplar är en.
Tycker fortfarande att hjulen från Lambda racing mfl verkar vettiga.
Hur tänker du angående interna nappar?
M
Miss Lycka sa:Alltid de dyraste!
Är det för att dom är 622-17C och Fulcrum är 622-15C?Stuvarn sa:Haha....misstänkte det :)Miss Lycka sa:Alltid de dyraste!
Men det är fördel för Mavic hjulen just nu......