Nybörjare

Nybörjare
Absolut ett bra pris. Framgaffeln verkar ha riktig dämpning även om den inte hör till Manitous flashigaste. Vad går frakten på?

Nybörjare
Enligt roversans "kalkylator" så skall du ha 18", och det finns tyvärr inte, det får bli 17" eller 19". Vilket av dom två du bör välja kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, jag antar att någon snart kommer och ger dig bra råd =)

Nybörjare
Enligt de råd jag fått här på Happy skall man hellre ha för liten ram än för stor. Bara du har en stark och bra sadelstolpe som kan dras ut så långt som behövs.

Nybörjare
gillar du att köra enkalre terräng och är van vid att cykla lvg eller ha en lite mer utsträckt position ska du ha 19"

kör du mer skog, gillar en lätthanterlig cykel och inte vill böja ryggen så mycket kan du ha en 17"

långa armar? det skiljer ju kanske 2-3 cm i topprörslängd på det två modellerna, så har du lång överkropp så är en 19" bättre.

Nybörjare
Du gör inte bort dig genom att handla hos Rose. Jag har fått suverän service av dom, speciellt när det gällt garantiåtagande (fick problem med framgaffeln efter 2 dagar, dom skickade en ny direkt så att jag kunde ha kvar den gamla så länge och inte behövde vara utan cykel)

Nybörjare
Min första MTB var inte alls lika fin och dyr. Inte min andra heller...Bra pris, ja, men snudd på en andraMTB i mina ögon.

Nybörjare
Ser att cykelstället tar 10 385 kr för samma cykel med frakt. Hos roseversand får jag beta ungefär 6 750 kr med frakt. Det lutar åt att jag beställer en med storlek 17".

Nybörjare
cyklar själv på en nishiki sri team ram (om det inte är samma ram så ser det ut att vara samma geometri) och jag kör 19" m 110 stam (om jag inte minns fel) och innan jag paserat 180 sträcket så var den defentivt inte förstor, bara att styrstammen var lite lång.

så jag tror att med en 90mm stam så kommer en 19" passa bra för dig.

fast det är ju högst individuellt, rekommenderas att gå ner till handlaren som har nishiki (tcm i tyresö, sthlm har bla nishiki)

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp