Nytt Conti GP5000 slanglöst för åretrunt bruk

Med tanke på hur bra Conti GP5000S TR i 32mm är så kan de säkert vara intressanta på många sätt.
Med bredder upp till 35mm och ett angivet pris på 95,99 € framstår de som inte endast en sportgruskonkurrent vad gäller bredden utan även map priset till Jan Heines dyrdäck.

”He added that the range of available widths (from 25 to 35c) broadens the tyre’s versatility, suiting cyclists who train on their ride to work and/or ride fast gravel bikes, according to Hänke.”
Det där AS TR låter nästan som om det är däcket @NLC sökte häromveckan.​

Senast ändrad:
Med tanke på hur bra Conti GP5000S TR i 32mm är så kan de säkert vara intressanta på många sätt.
Med bredder upp till 35mm och ett angivet pris på 95,99 € framstår de som inte endast en sportgruskonkurrent vad gäller bredden utan även map priset till Jan Heines dyrdäck.
De kommer säkert att finnas hos tysken till ett annat pris när hösten nalkas vårt avlånga land.

Visst är det så, men eftersom GP 5000 S TR i 32mm kostar hela 70,37 € hos tysken,
kommer nog inte GP5000 AS TR i 35mm bli billigare.
Tyvärr.
Undrar om även "vanliga" GP 5000 S TR kommer i 35mm?
Hoppas på det! AS i 35 mm är lite åt det tunga robusta hållet, vilket inte är fel i vissa lägen. Men tar gärna ett 35 mm däck som är lättare (och mer följsamt?).

Har letat efter 35 mm-däck med bra rull som funkar slanglöst till mina nya hjul. Verkar vara ett bra alternativ detta.

Jag, ny på lvg, upptäckte nyligen att alla Göteborgs vägar inte är nyasfalterade.

På hojen sitter Giant Course 1, tubeless, 700x25c måttade till 28mm. Hojen tar upp till 32mm. Blir mitt liv bättre om jag köper 32mm GP5000S TR? Hela internet verkar säga att de är bäst.

Jag, ny på lvg, upptäckte nyligen att alla Göteborgs vägar inte är nyasfalterade.

På hojen sitter Giant Course 1, tubeless, 700x25c måttade till 28mm. Hojen tar upp till 32mm. Blir mitt liv bättre om jag köper 32mm GP5000S TR? Hela internet verkar säga att de är bäst.
Dubbelkolla hur breda GP5k blir i verkligheten. Mina GP4k 28mm mäter in på 31.8

GP4000 var ökända för att med tiden svälla ett par storlekar.
Mina GP4000S2 var feta redan när de var nymonterade
GP4000S2_28_LB_55.jpg

GP5000 verkar inte lida av samma uppblåsthet.
+1
Mina nymonterade GP5000 28mm
GP5k_28mm_LB_18c.jpg

Samma däck 5 månader senare
GP5k_28mm_LB_18c_aug.jpg

Gissar att märkningen på gp4000 avsåg monterat på 15c och att den för gp5000 avser 17c. Fast det räcker nog inte för att förklara att gp4000 blev sjukt breda, 23orna var minst lika stora som många andras 25or.

Nu börjar det bli dags att köpa däck för säsongen. Vem har provat dessa i 35c? Är du nöjd? Hur är rullet? Hur många händer och däckjärn krävs för att få på och av däcken?

Nu börjar det bli dags att köpa däck för säsongen. Vem har provat dessa i 35c? Är du nöjd? Hur är rullet? Hur många händer och däckjärn krävs för att få på och av däcken?
5000 AS TR i 35mm på Hunthjul. Monterade med bara fingrarna, hur lätt som helst. Poppade och täta direkt. Om det är tack vare fälgen eller däcket vete fan. Mkt nöjd med däcken även om jag inte körde så mycket innan det var dags för grövre doningar.

5000 AS TR i 35mm på Hunthjul. Monterade med bara fingrarna, hur lätt som helst. Poppade och täta direkt. Om det är tack vare fälgen eller däcket vete fan. Mkt nöjd med däcken även om jag inte körde så mycket innan det var dags för grövre doningar.

Det låter mycket bra eftersom mina hjul är Hunt

Någon mer som berätta om dom eventuellt känns allt för trötta i värmen? (AS borde betyda mjukare gummi)

Det låter mycket bra eftersom mina hjul är Hunt

Någon mer som berätta om dom eventuellt känns allt för trötta i värmen? (AS borde betyda mjukare gummi)
Kan inte påstå att jag har upplevt dem trötta på något sätt i värme, men sen juni har det å andra sidan inte varit så varmt. I Sverige alltså. Däremot ruttnade jag fullständigt på contis vanliga allseason för några år sen som var både punkabenägna och sega men dessa är något helt annat.

Ännu inte provat dem. De var lätta att få på
Men ganska smala åtminstone nymonterade
GP5k_AS_TR_35mm_R470_i20_bredd.jpg

Däremot ruttnade jag fullständigt på contis vanliga allseason för några år sen som var både punkabenägna och sega men dessa är något helt annat.
"vanliga allseason"?
Menar du Grand Prix 4-Season?
Continental_Grand-Prix-4-Season_ProductPicture_30.png

Sådana har jag också haft och även om jag har sluppit punka är inte heller jag särskilt entusiastisk över hur de känns att cykla på. Men det tycker jag, tyvärr, är ganska vanligt med punkaskyddade däck.

I happykorrekt anda svarar jag på frågan med en annan produkt, Conti GP5000S TR i 32mm gick enkelt på utan däckjärn och poppades medelst Airshot.
Har köpt såna i 584 till Commutern och räknar med att dom ska vara självfinansierade(i tid) jämfört Koyakdreten som är original.
Förutsätter att man inte punkar?

Ännu inte provat dem. De var lätta att få på
Men ganska smala åtminstone nymonterade
Visa bilaga 678065

"vanliga allseason"?
Menar du Grand Prix 4-Season?
Continental_Grand-Prix-4-Season_ProductPicture_30.png

Sådana har jag också haft och även om jag har sluppit punka är inte heller jag särskilt entusiastisk över hur de känns att cykla på. Men det tycker jag, tyvärr, är ganska vanligt med punkaskyddade däck.
För att vara punksäkert är det fantastiskt. Stadspendlat med det i över 10 år, fått en punka genom slitbanan vid ett bygge, en tokvass metallbit skar hål. Enda punkan ever. Glas, sten och annat bös skrattar den bort. Jag hade en rutten alex fälg på pendlaren som käkade hål precis över kanttråden så innerslangen poppade ut. Den fälgen tog två däck innan jag lessnade och köpte mavic ellipse. De har varit helt bombproof. Inte de mest följsamma hjulen, men rejält styva.

Tillbaka
Topp