Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Drosa sa:Limar ultralight +. Har allt du räknat upp minus mips.
matte sa:En Spiuk Dharma ska du ha. Sitter jättebra på huvudet, har insektsnät. Finns i massor av färger och äro-överdraget är kalas när det är kallt ute :-)
http://www.spiuk.com/en/producto.asp?f=dharma
/Mattias
Bengt-re sa:matte sa:En Spiuk Dharma ska du ha. Sitter jättebra på huvudet, har insektsnät. Finns i massor av färger och äro-överdraget är kalas när det är kallt ute :-)
/Mattias
Klickade i många boxar, men verkar inte gå köpa längre?
matte sa:Bengt-re sa:matte sa:En Spiuk Dharma ska du ha. Sitter jättebra på huvudet, har insektsnät. Finns i massor av färger och äro-överdraget är kalas när det är kallt ute :-)
/Mattias
Klickade i många boxar, men verkar inte gå köpa längre?
Rackarns, det var mer än jag visste om. Skumt att den finns kvar på deras hemsida. Då lär jag undvika att krascha, skönaste hjälmen jag prövat.
/Mattias
velocipede sa:Kask har ingen sk. 'crash replacement' dvs rabbat på en ny hjälm när du crashat. Jag skulle lägga till det som en krav på ny hjälm.
Simon89 sa:Får en känsla av att du inte är helt nöjd med din nuvarande hjälm ?
marr sa:velocipede sa:Kask har ingen sk. 'crash replacement' dvs rabbat på en ny hjälm när du crashat. Jag skulle lägga till det som en krav på ny hjälm.
Mitt försäkringsbolag håller den featuren. Iallafall sist jag kraschade. Folksam var det då.
Adam K sa:Gillar också min Etto. Ultralight eller vad den heter, sitter bra på min skalle, och jag har ofta problem med att hjälmar är för breda, så jag har förutom liten skalle i övrigt även en smal, så vi kanske har samma typ av huvudform.
tobiascyklar sa:Min limar laser eller vad den hette blev stulen, så köpte precis en giro savant mips. Verkar bra, och är i min storlek och färgkombo, inte så många som prickar det. Vet inte om insektsnät (varför?)
Men truth told, spelar det nån roll? Ta nån. Finns ju ingen som vet vad som är bättre än nåt annat (om inte folksam gjort nån test?)
Bengt-re sa:tobiascyklar sa:Min limar laser eller vad den hette blev stulen, så köpte precis en giro savant mips. Verkar bra, och är i min storlek och färgkombo, inte så många som prickar det. Vet inte om insektsnät (varför?)
Men truth told, spelar det nån roll? Ta nån. Finns ju ingen som vet vad som är bättre än nåt annat (om inte folksam gjort nån test?)
Har man fått geting i hjälmen så prioriterar man insektsnät... nä. Sant - har fått lite uppslag. Tack alla som givit konstruktiva ideer.
marr sa:Bengt-re sa:tobiascyklar sa:Min limar laser eller vad den hette blev stulen, så köpte precis en giro savant mips. Verkar bra, och är i min storlek och färgkombo, inte så många som prickar det. Vet inte om insektsnät (varför?)
Har man fått geting i hjälmen så prioriterar man insektsnät... nä. Sant - har fått lite uppslag. Tack alla som givit konstruktiva ideer.
Har man fått geting i hjälmen en gång, så borde de knappt hända igen kan man tycka :p
REO sa:Jag löser numera MIPS+nät med cykelkeps under hjälmen, tar dessutom upp svetten och är lätt att köra i tvättmaskin tillsammans med övriga kläder efter avslutat tränings/tävlingspass.
Bengt-re sa:Adam K sa:Gillar också min Etto. Ultralight eller vad den heter, sitter bra på min skalle, och jag har ofta problem med att hjälmar är för breda, så jag har förutom liten skalle i övrigt även en smal, så vi kanske har samma typ av huvudform.
Låter så. Långsmala skallar... ☺
Bengt-re sa:marr sa:Bengt-re sa:tobiascyklar sa:Min limar laser eller vad den hette blev stulen, så köpte precis en giro savant mips. Verkar bra, och är i min storlek och färgkombo, inte så många som prickar det. Vet inte om insektsnät (varför?)
Har man fått geting i hjälmen en gång, så borde de knappt hända igen kan man tycka :p
Kanske kanske inte - har iofs fått det två gånger. Dock säkert 25 år mellan gångerna...
geologen sa:Menar ni att försäkringsbolagen ersätter hjälmar utan självrisk? För standardsjälvrisken är ju 1-2 ggr priset på en hjälm. Jag knäckte en hjälm i våras nör bromsen låste sig. Kanske borde anmält det då.