Om cykeln på Kobra tisdag

Den här måste ju bumpas upp, jag ska kolla in Kobra :)

Då är det två Kobra som jag har sett, det om Opeth och det här om Cykel.

Se där ja, det lilla om cykel som sänds i SVT, det sänds i ett kulturprogram. Och inget sedvanligt tjat om doping trots att man hade så mycket som en halvtimme till hands (bara en sådan sak, det har väl inte hänt sedan sommar-OS i SVT?). Kan bara säga att det är klart sevärt! Bara att man nämner Tim Krabbé är ju i sig fantastiskt.

Med den härliga cykelstämningen i programmet må det vara den vulkanaskedrabbade programledaren förlåtet att det låter som om han gjort det största scoopet i världshistorien sedan Wallraff när man upptäcker att en cyklist tydligen hänger i servicebilen, ajabaja, det får man tydligen inte göra ;) Och att man inte nämner Löfkvist, när man nästlat sig in i Team Skys lagbuss, även om hans ben inte var med.

Camille var en skön typ.
Bra att det inte handlade om fakengers och den senaste trenden från cykelbuden i US of A vilket man hade kunnat befara :)

/Johan

Mycket bra!!!

Jag fick lite Nigel Tufnel/Spinal Tap-vibbar av Camille.
Sen tyckte jag det var märkligt att Camille och polaren hade helt olika varianter av engelska trots att de tydligen hade växt upp tillsammans....

Barry är kanadensare. McMillan är britt. Har för mig att deras fäder tävlade tillsammans i England på 50-talet. Så barndomskamrater via sina fäder snarare än att de växt upp tillsammans.

Vilket härligt program!!! Kobra har banne mig aldrig gjort ett dåligt avsnitt!

(Fast dom antydde att det var lite fånigt med sportcyklar, att man skulle cykla upprätt och med stil... ja ja)

Funderade också på det med barndomskamrater ett tag men jag tyckte Barry nämnde nåt om att de brukade cykla tillsammans när McMillan var över och hälsade på i Kanada.

Som vanligt kul att höra programledarens upper class twit-engelska:-)

NNNN

Tillbaka
Topp