Om man inte har en kedjepiska...

Ja då tar man väl kedjan, om man nu har en sådan. Och ska man byta kasseten, den är slut, jag då kan man ta en rörtång motsv. Då spelar det mindre roll än om man ska ha kvar kassetten.

Senast ändrad:
Du kan cykla till Biltema i Malmö och ge dem 39 kronor. Spelar du dina kort rätt kommer det göra att du får en kedjepiska av dem, sen kan du cykla hem och använda den för bytet. Du kan ge dem ytterligare 45 kronor om du inte har verktyget till kassettlåsringen.

Om låsringen inte sitter alltför hårt brukar det funka att skydda handen med en rejäl trasa eller rejäla arbetshandskar och sedan ta ett grabbnävetag om kassetten med handen som mothåll. Om inte det funkar får du vara lite mer kreativ med polygrip, skruvstycke, rörtång etc...

Orwar skrev:
-------------------------------------------------------
> Du kan cykla till Biltema i Malmö och ge dem 39
> kronor. Spelar du dina kort rätt kommer det göra
> att du får en kedjepiska av dem, sen kan du cykla
> hem och använda den för bytet.

He he he osv

Löst sig nu. Tänkte köpa kedjepiska på biltema vid vända ett, men då jag provade den var den för tjock (gick inte ner mellan kransarna). Väl hemma försökte jag komma på olika lösningar för att få loss kassetten, men brist på verktyg och gamla kedjor var fallet inte helt lättlöst : ).

Fick dock en bra idé att man kunde knyta upp största kransen med hjälp av de små hålen i kanterna över däcken som ett kors, men i brist på lång ståltråd eller starkare nylontråd så gick inte det heller. Sist slog mig idén att jag kunde använda kedjepiskan på yttersta kransen på kassetten. Så det blev en vända två till biltema!

Sen blev det en liten slutfinish med diesel och tandborste!

Slutet gott, allting gott : )

Bilagor

• IMG_6390.JPG
    IMG_6390.JPG
    63 KB · Besök: 70
Tillbaka
Topp