OS-MTB på TV?

OS-MTB på TV?
Är det nå'n som vet om t ex SVT eller Eurosport har några planer på att visa xc tävlingen som äger rum lördagen 28 augusti? Kan vara lite intressant att se hur det går för vårt svenska hopp Fredrik Kessiakoff.

/Fredrik

OS-MTB på TV?
Kanake att det finns en möjlighet att se det på storbild på CYKLOTEKET??? Det vore ju guld om tillvaron såg så ljus ut! Minns våra Tour-sessioner där. Det var väldigt trevligt.

OS-MTB på TV?
Typiskt av SVT att prioritera matcher i landhockey, som väl knappt någon i det här landet utövar/är intresserad av, framför MTB...

Jag menar, hur stor del av svenska folket har tillgång till SVT24? Max 10% skulle jag gissa.

OS-MTB på TV?
Så här ser programmet ut enligt dagenstv.com. Men sänder verkligen inte Eurosport herrarnas final på lördagen? Jag hittade inget...

FREDAGEN DEN 27:e
SVT 2:
09:00 OS i Aten
Grenar 9.00-13.00: Kanot herrar och damer, gång 50 km herrar, modern femkamp damer, boxning semi, cykel mountainbike damer. Forts i SVT1. [93929527]

SVT 1:
12:10 OS i Aten
Grenar 9.00-13.00: kanot herrar och damer, gång 50 km herrar, modern femkamp damer, boxning semi, cykel mountainbike damer. Forts från SVT2. [2986350]

SVT 24:
10:03 Mountainbike
Damernas final. [384607089]

EUROSPORT:
11:15 Mountainbike
Sommar-OS, Damer, cross country. Direkt. [2139027]

________________________________________________________________________________

LÖRDAGEN DEN 28:e
SVT 1:
09:00 OS i Aten (11:00)
Grenar 9.00-13.00: kanot finaler herrar och damer, taekwondo; damer och herrar, mountainbike herrar, segling och simhopp 10 m herrar semi. Forts i SVT1. [4137138]

SVT 2:
11:00 OS i Aten
Grenar 9.00-13.00: kanot finaler herrar och damer, taekwondo damer och herrar, cykel mountainbike herrar, segling och simhopp 10 m herrar semi. [3777799]

SVT 24:
10:03 Mountainbike
Herrarnas final. [351602428]

EUROSPORT
?

OS-MTB på TV?
Ni som inte har de nämnda kanalerna kan vara lugna. Jag kommer spela in sändningen (digitalt) och låta er ladda ner den sen från min server. Ska också skanna igenom de andra över 10 OS-kanalerna jag har för att se vad de sänder.

OS-MTB på TV?
Viktor_J Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ni som inte har de nämnda kanalerna kan vara
> lugna. Jag kommer spela in sändningen (digitalt)
> och låta er ladda ner den sen från min server. Ska
> också skanna igenom de andra över 10 OS-kanalerna
> jag har för att se vad de sänder.

Vilken klippa...!!

/Fredde

OS-MTB på TV?
Det finns en kanal som heter Extreme (förkortat Ex), som visar en hel del MTB-relaterat material. Bland annat har det visat en dokumentär om en av världens första downhilltävlingar. De slängde sig utför helt odämpat. Kanske skulle ta och spela in lite från den kanalen också. Se www.extreme.com.

OS-MTB på TV?
Nu är ju frågan vilken kanal man ska prioritera... Eurosport(Med Vacchi hoppas jag), SVT1/2 eller SVT24? Läste på Kadens att Tavel skulle kommentera loppen, undrar vilken kanal, nån som vet?

Nån som sett om Eurosport sänder herrarnas XC på lördagen? Jag har inte sett det nånstans tyvärr.
/M

OS-MTB på TV?
harr satt in så jag får e-mail dagen innan om det komemr nått inom racer o mtb på eurosport. får se om ja får nå imorgon.

OS-MTB på TV?
harr satt in så jag får e-mail dagen innan om det komemr nått inom racer o mtb på eurosport. får se om ja får nå imorgon.

OS-MTB på TV?

OS-MTB på TV?
Riktigt bussigt Viktor J! Jag ska med mig extra kaffe om jag någon gång i framtiden stöter på dig i skogen!
Ha en bra helg!
dp

OS-MTB på TV?
Jag ska försöka se det imårrn, men grejen är den att min buss går 11:10 och kommer fram 11:40, ska till skolan.

Får hoppas att svt inte är så dumma att dom visar något annat än riktig sport!

OS-MTB på TV?
Jag ska försöka se det imårrn, men grejen är den att min buss går 11:10 och kommer fram 11:40, ska till skolan.

Får hoppas att svt inte är så dumma att dom visar något annat än riktig sport!

OS-MTB på TV?
Eurosports tablå för hela kommande veckan:

Mountainbike

fredag den 27 augusti 2004
11:15
Sommar-OS i Aten, Grekland Damer, cross country (12:15)

DK: Chris Rye

:o(

Skalman: Jag sitter uppe på Hälsingegatan, inte så fint och nybyggt som du - för det är väl där den norska operatören sitter? Men jag ser ditt (?) hus från förnstret på muggen...

OS-MTB på TV?
Jag blir litet förvånad när jag ser både skivbromsar och barends på cyklarna. Trodde inte eliten körde med skivor för att det är för tungt och att barends mest är en asfaltsgrej... ?

OS-MTB på TV?
Skönt at Filip Tavell finns med som expertkommentator...

Heja, Gunn-Rita! Hon kör med SRAM gasreglage i guldfärg!

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp