Oscar: Varför cyklar du inte?

Ah där ser man, tänkte att det hade hänt något hemskt som man kunde skratta åt sådär lite happy-offentligt.

Ja men det är väl hemskt, han har ju ev. blivit av med sin hojj. Väntade på ett försvar från Oscar men kvällen är ju bara ung så det kommer väl en bra bit efter midnatt ;-)

Kära vänner!
Så fint med en egen tråd å allt. Den kära Rushen är mycket riktigt såld och nytt på gång. Abstinensen är svår men jag kommer löpa tills nya hojjen kommer om sådär en två veckor. Kan tänka mig att låna någon storlek Large såklart. Så håll ut för sen skall det köras STORT!

EDIT: Tröstar mig med en HTC Diamond. Som tröst för att jag förlorat hojjen!

Senast redigerad av en moderator:
Carbon Rush! Carbon Rush! Carbon Rush! Carbon Rush! Carbon Rush! Carbon Rush! Carbon Rush! Carbon Rush! Carbon Rush! Carbon Rush! Carbon Rush! Oscar ska ha CARBON RUSH!!!!

Haha PER!!!

Lurat på både den, Rize och nya Moto det är en jäkla känsla med C-dale

Men nu blire en sånhär änna

IH_6point6.jpg ht=481

saltgurkan skrev:
-------------------------------------------------------
> Va e det där för hoj? svårt o se vad står på
> loggorna förutom gaffeln som verkar innehålla
> bomber.

Iron Horse 6point6

Oscar: Den ser riktigt nice ut, vad har den för något slag bak? Samt så är det kul med lite andra nya märken i skogarna. Det blir väl den andra Iron Horsen i gbg trakterna!?

Miche skrev:
> Oscar: Den ser riktigt nice ut, vad har den för
> något slag bak? Samt så är det kul med lite
> andra nya märken i skogarna. Det blir väl den
> andra Iron Horsen i gbg trakterna!?

Den har 6,3 moddbart till 7 om man vill.

Japp den andra är väl Eric´s Sunday va?

Oscar skrev:
> Den har 6,3 moddbart till 7 om man vill.
>
6,3 klarar du gott och väl om du skall köra AM med den. Då får du ju haka lite push bike också framöver.

> Japp den andra är väl Eric´s Sunday va?
>
Helt riktigt, det var den jag tänkte på.

Jo den ser ut som en riktig allrounder faktiskt, helt klart. Typ hög svettosadel för stigtramp och klättring, låg fettosadel för trix och knix utför. När får du ihop den?

Hur mkt väger en sådan där sak? Går det verkligen att klättra med dom lika bra som en rapp lätt HT ;)? Har själv aldrig ägt en fullsmiskare osv :).

Denna väger 15,9 kittad å klar. Några kilo mer än min förra. Det som avgör är väl geometrin. länkaget, dämpare, däck men framförallt du själv.

Oscar skrev:
> Denna väger 15,9 kittad å klar. Några kilo mer
> än min förra. Det som avgör är väl geometrin.
> länkaget, dämpare, däck men framförallt du
> själv.

Såklart att det beror på vem som kör, men olika hojjar har ju olika förutsättningar, bara tänkte om sådana där är bra på att klättra trots att de väger lite mer. Funderar själv på ngn i stil med Specialized Enduro, vilka inte heller är helt fjäderlätta och det jag läst om dom är att de fungerar bra att klättra med så där har jag väl svaret på min fråga då :).

Oscar skrev:
> Denna väger 15,9 kittad å klar. Några kilo mer
> än min förra. Det som avgör är väl geometrin.
> länkaget, dämpare, däck men framförallt du
> själv.

Jag vägde min Dawg igår och den gick in på cirkus 16 kg (så noga det blir med en person-våg).

Enda problemet när man klättrar med den är fettot som sitter på, där skulle man kunna lätta några kilon med gott samvete.

Tillbaka
Topp