Gissar att du kommer få en del gillamarkeringar på detta inlägg, av dem som måste försvara sina val av svindyra skidor.
Varför skulle det döda intresset att åka på bra skidor, undrar jag? En annan teknik, javisst, men det är ju inga problem om man behärskar den.
Nu vill jag inte skapa en debatt ang. smak eller skriva inlägg för att samla Gilla-klick.
Det där är helt min egna åsikt.
Jag gillar verkligen utförsåkning (faktiskt det bästa jag vet) & det är typ enda anledningen till att jag försöker hålla mig i form med hjälp av MTB (och alltså hittade det här forumet).
Kan erkänna att jag inte heller byter skidor direkt ofta (när jag väl hittat några jag gillar), men OM jag ska försöka få någon annan att uppskatta skidåkningens fantastiska värld, så är det inte ett par raka, stenhårda spett som jag skulle skicka ut personen på. Troligtvis inte heller några rena offpistlagg med oändlig radie.
(Igen ide att ens låna ut mina egna favoritskidor, för de passar förmodligen inte de heller)
Tänker att det är typ samma som med ungarna..
Jag är ju väldigt intresserad av att få dem att gilla skidsemester, trots alla omständigheter som det innebär = bra utrustning & mycket choklad.
Så OM de där skidorna får dig att ha skoj i backen så är det ju perfekt!
Du behöver ju knappast mitt godkännande. Kör hårt!

Senaste trenden verkar ju vara att Monoskidan håller på att få ett uppsving igen, och den kräver ju också en lite annan teknik (minst sagt).
Vi ses i backen!
(för i offpisten vill jag vara ensam & inte ha uppåkt lössnö

)