[OT] Äntligen har OS startat, jag ska se...

Nu tittar jag på big-air. Helt obegripligt men jag uppskattar verkligen hur dystopiskt allt ser ut. Banan är typ byggd ovanpå vad som ser ut som ett kärnkraftverk. Allt är betong och elände. Bild jag snott från internet:
1644353644465.png

Haha, jag såg också bilder från "anläggningen" pittoreskt värre! däremot utövarna vilka atleter och gymnaster med kroppskontroll..?

...
Sen svenska kommentatorerna på konståkningen. De var sjukt bra. Bäst kommentering hittills i os

Du verkar lite ensam om att gilla konståkning :)
Tycker det kan vara rätt kul att titta på, men då dom som är mest konstnärliga/graciösa, en del åker lite "stelt" även om dom är tekniskt bra.
Lite som med musik, bara för att man är en bra musiker är det inte självklart att det blir njutbart.

Vet inte om du är tillräckligt gammal för att komma ihåg Janet Lynn, jag blev kär i henne när jag var 11.

Han experten i längdåkning blir rätt jobbig i längden, iaf i sprinten, kommer inte ihåg om det är han som varit expertkommentator i övrig längdåkning.

Ekwall är rätt jobbig. Men Frick tycker jag är ganska bra, lite lagom avslappnad.

Det är Peter Larsson som varit expertkommentator i all längdskidåkning hittills. Har inte hört/läst ngn som varit speciellt imponerad av hans insatser. Orkar själv knappt lyssna på honom längre. Tyckte inte det var ngn större nackdel när kommentatorsljudet försvann periodvis idag.

Du verkar lite ensam om att gilla konståkning :)
Tycker det kan vara rätt kul att titta på, men då dom som är mest konstnärliga/graciösa, en del åker lite "stelt" även om dom är tekniskt bra.
Lite som med musik, bara för att man är en bra musiker är det inte självklart att det blir njutbart.

Vet inte om du är tillräckligt gammal för att komma ihåg Janet Lynn, jag blev kär i henne när jag var 11.
Jag är i den åldern att Katarina Witt fick mig inse att tjejer var spännande. Sen gillar jag sport ungefär som jag gillar musik. Är den bra och jag begriper den så är det bra. Konståkningen är ganska enkel jämfört med de andra bedömningsgrenarna. Hockey med alla skumam tekningar, offsideregler och annat fattar jag knappt alls men till och med jag kan uppskatta en en bra hockeymatch någon gång per decennium eller så

Det är Peter Larsson som varit expertkommentator i all längdskidåkning hittills. Har inte hört/läst ngn som varit speciellt imponerad av hans insatser. Orkar själv knappt lyssna på honom längre. Tyckte inte det var ngn större nackdel när kommentatorsljudet försvann periodvis idag.
Byt till de engelska. De är bra. De har en kvinnlig expert som kan sin skit och nån generisk eurosportkommentator som är jätteduktig på att prata.

Hade tänkt se slalom nu men tji fick jag... Har hittills kunnat se allt från os i discovery plus-appen med nått grundpaket för 149:- i månaden, men idag är det tydligen stopp och tjat om uppgradering...
Har jag haft tur hittills eller har dom kört ett marknadsföringstrick?

Hade tänkt se slalom nu men tji fick jag... Har hittills kunnat se allt från os i discovery plus-appen med nått grundpaket för 149:- i månaden, men idag är det tydligen stopp och tjat om uppgradering...
Har jag haft tur hittills eller har dom kört ett marknadsföringstrick?
Går jag in på femman i tablån så ser jag slalom

Fy fan.
Vaknade, gick up och åt frukost, eller försökte äta, till de sista 10 minterna av Sverige - Lettland.
Jävla lagsporter att vara spännande, inte det man behöver direkt efter att man har vaknat.

Letterna var bra

Fy fan.
Vaknade, gick up och åt frukost, eller försökte äta, till de sista 10 minterna av Sverige - Lettland.
Jävla lagsporter att vara spännande, inte det man behöver direkt efter att man har vaknat.

Letterna var bra

Tyckte Sverige imponerade stort mot den största guldfavoriten ...eller hur var det nu?

Snacka om att hockeyn är exceptionellt avslagen, som någon form av B VM, usch. Hade verkligen sett fram emot ett OS med alla världens bästa i en turnering men icke sa nicke. Ett OS är ju ett OS dock så visst lär de som är med kämpa för vad tygen håller.

Tennisboll på näsan från coach eller vem det var men det verkar ju ha klarat sig.
Ja, en tennisboll på käften fick hon! otroligt nära medalj i slalom också, grenslade 10 sek från målet, men hon gick verkligen för det! vilken form hon varit i nu ett bra tag? åker inte lagtävlingen dock hörde jag, hon åker hem rätt nöjd.

Det alpina jag sett hittills har ju inte varit att klaga på. Kul att Völlan fick guld, trist för Shiffrin med alla uråkningar men nu blir ju Super-G'n imorgon desto mer spännande.

Jag tjatar vidare om Curlingen. Bra skit

Har kikat lite på curlingen och har en fundering kring kommentatorerna. Jag som tittar på det någon enstaka gång upplever att kommentatorerna gör ett bra jobb. De förklarar vad det är spelarna satsar på att göra och varför och emellanåt också varför de inte satsar på saker som en novis kan tycka verkar bra. Dessutom skriker de inte som som galningar när Sverige gör något bra.

Jag kan dock inte curling så jag funderar lite på om det finns någon som har bra koll och kan bedöma kommentatorerna utifrån ett mer insatt perspektiv.

Har kikat lite på curlingen och har en fundering kring kommentatorerna. Jag som tittar på det någon enstaka gång upplever att kommentatorerna gör ett bra jobb. De förklarar vad det är spelarna satsar på att göra och varför och emellanåt också varför de inte satsar på saker som en novis kan tycka verkar bra. Dessutom skriker de inte som som galningar när Sverige gör något bra.

Jag kan dock inte curling så jag funderar lite på om det finns någon som har bra koll och kan bedöma kommentatorerna utifrån ett mer insatt perspektiv.
Sara Carlsson har spelat som 2'a och 3'a i team Norberg och vann VM 20111 och snubben har spelat i team Edin och är juniorlandslagstränare nu istället. De är är ganska meriterade.

Journalisterna har jag inte så bra koll på men han med störiga stockholmsdialekten verkar veta vad han pratar om

Sara Carlsson har spelat som 2'a och 3'a i team Norberg och vann VM 20111 och snubben har spelat i team Edin och är juniorlandslagstränare nu istället. De är är ganska meriterade.

Journalisterna har jag inte så bra koll på men han med störiga stockholmsdialekten verkar veta vad han pratar om
Sen är ju meriterad inte detsamma som bra kommentator. Finns ett aktuellt exempel på det i längdåkningen t.ex. Och vissa säger saker som är av rätt subjektiv karaktär såsom de vore sanningar. Sånt är dock svårt att avslöja som novis.

Sen är ju meriterad inte detsamma som bra kommentator. Finns ett aktuellt exempel på det i längdåkningen t.ex. Och vissa säger saker som är av rätt subjektiv karaktär såsom de vore sanningar. Sånt är dock svårt att avslöja som novis.
Det har du rätt i men som van tittare av curling (du kommer väl ihåg när jag postade åskådarbilden i bildgåtatråden?) så tycker jag att de de svenska är lika bra som de engelska. I längd och skidskytte byter jag till de engelska för de svenska är skit i jämförelse.

Du har rätt annars att meriter inte säger så mycket. Mina favoriter hittills (de i konståkning) har som främsta mest att de varit skådisar i Madicken och Tom of Finland filmen men de är svinbra på alla sätt

Jo, ffa i längdåkningen är de svenska en katastrof. Testade de engelska på damloppet idag och var inte helt imponerad. T.ex. får de ett illrött kort av mig för att sitta och babbla om annat medan Nepryaeva stakar mot mål i en tiondelsstrid med Pärmäkoski om bronsmedaljen.

Curling: Sverige - Kina 6-9, lite Bagdad-Bob över kommentatorerna.
I övrigt gillar jag dagstudion med Frick, och trevligt när hjälten Kim Martin är med.

Spelade kanske också in att dom var i tidsnöd, svårt läge och hade behövt tid för att planera ordentligt, tror jag.

I spets över fem lopp gör en värdig vinnare. Grattis Sandra!

Intressant att en så erfaren åkare som Fanny Smith hakade ur och gick lös på tyskan ?

Tillbaka
Topp