[OT] BAHCO-tråden

JTF

Ny medlem
[OT] BAHCO-tråden
En tråd där man kan visa upp sitt fina äkta BAHCO-verktyg, eller något annat trevligt från BA Hjort & Co.

Börjar med min omtyckta lilla miniskiftnyckel, men den används ärligt talat inte lika ofta idag som på det glada 70-talet... :o)

013.JPG

Senast redigerad av en moderator:

Jeppe_E

Ny medlem
[OT] BAHCO-tråden
Johan Falk sa:
En tråd där man kan visa upp sitt fina äkta BAHCO-verktyg, eller något annat trevligt från BA Hjort & Co.

Börjar med min omtyckta lilla miniskiftnyckel, men den används ärligt talat inte lika ofta idag som på det glada 70-talet... :o)
Sånt smått är ju inte lönt... Min är större än din... Nananana nana

image.jpeg

NLC

Aktiv medlem
[OT] BAHCO-tråden
Jeppe_E sa:
Johan Falk sa:

Yes baby, 18" stål
20121124-IMG_9030.jpg

Senast ändrad:

JTF

Ny medlem
[OT] BAHCO-tråden
Jeppe_E sa:
Johan Falk sa:

Aaah, härligt! Tolv tum hårdvara! :-)

JTF

Ny medlem
[OT] BAHCO-tråden

Jeppe_E

Ny medlem
[OT] BAHCO-tråden
NLC sa:
Jeppe_E sa:
Johan Falk sa:

Yes baby, 18" stål

Tusan... Det finns alltid någon med ett större "verktyg" i f(l)ickan...

JTF

Ny medlem
[OT] BAHCO-tråden
Kontrar med en laminatsåg som har blivit min "allround-allt-i-allo-såg" på sista tiden. Sågar det mesta utom stål och sten. Går att såga av fiskhuvvena med när man rensar fisk...

002.JPG

Jeppe_E

Ny medlem
[OT] BAHCO-tråden
Hmm... Min skiftnyckel är alltså äldre än mig... 70-serien tillverkades (med märkning Bahco Stockholm) mellan 1954-1969.

Pfaff

Aktiv medlem
[OT] BAHCO-tråden
Vad använder man egentligen skiftnycklar till? Annat än vattenkranar och att runddra muttrar med, alltså???

JTF

Ny medlem
[OT] BAHCO-tråden
Det var väl mest populärt förr i ti'n kan man tänka. När blocknycklar och hylsnycklar inte slagit igenom ordentligt. Men idag kan man ju ha det som nödverktyg istället för att ta med sig 5 - 10 stycken blocknycklar när man ska iväg till byn med traktorn...

JTF

Ny medlem
[OT] BAHCO-tråden
När jag utbildade mig till rörläggare i början av 90-talet hade vi fortfarande skiftnycklar med hajände när vi kopplade rör minns jag. Vet inte hur det ser ut idag, har inte jobbat med VVS sedan 15 år ungefär.

Pfaff

Aktiv medlem
[OT] BAHCO-tråden
Johan Falk sa:
När jag utbildade mig till rörläggare i början av 90-talet hade vi fortfarande skiftnycklar med hajände när vi kopplade rör minns jag. Vet inte hur det ser ut idag, har inte jobbat med VVS sedan 15 år ungefär.

Redan för 15 år sedan klämde rörläggarna o-ringsmuffar på allt dom kom nära. Vill jag minnas. Jag minns särskilt en rörläggare som misade en muff en fredageftermiddag. Det syns fortfarande på husfasaden....

JTF

Ny medlem
[OT] BAHCO-tråden
Pfaff sa:
Johan Falk sa:

Redan för 15 år sedan klämde rörläggarna o-ringsmuffar på allt dom kom nära. Vill jag minnas. Jag minns särskilt en rörläggare som misade en muff en fredageftermiddag. Det syns fortfarande på husfasaden....
Jo, såna körde jag också sista halvåret, det var smidigt att montera. En stor tung tysk MANNESMANN-maskin som klämde käftarna runt kopplingen. Rätt kul att jobba med, bra för ackordet...

Orwar

Aktiv medlem
[OT] BAHCO-tråden
Min viktigaste BAHCO får vara med på bild, arbetshajen (som i och för sig används en del på fritiden också). Fyndade också lilla hajen för en femma på loppis härom dagen.

Bilagor

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer