[OT] BAHCO-tråden

• Trådstartare Trådstartare JTF
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
[OT] BAHCO-tråden
Jag var faktiskt nära att ta den istället, 2 saker avgjorde:
1. Vikten, redan 2T gör den lite otymplig.
2. Jag tjänade mer på denna, 3T hade lägre listpris på Bauhaus
(och samma kampanjpris)
:)

BTW, när den står oanvänd ska man ha ventilen stängd eller öppen?
Intressant fråga. Ingen aning, men hittar du svaret får du gärna tagga mig.

[OT] BAHCO-tråden
Nån som fryser?
20201221_180932.jpg

[OT] BAHCO-tråden
Bahco är bra skit!
Har ju förmånen att vara inhyrd då och då på SNA Europe här i stan...dvs tidigare Bahco innan SnapOn köpte det och döptes till SNA.
Tillverkar alla Bahco bågfilsblad,fogsvansar,trädgårdssågar taoch tigersågblad där

Dottern jobbar även där,så hon handlar det jag behöver i personalbutiken....allt som det står Bahco på går att beställa till butiken.
Kompleterade mina mejslar i veckan med Bahcomejslar...hade spår och Philips,men dåligt med t.ex Pozidriv och Torxmejslar.

Gula är spårmejsel,röda är Philips,blåa är Pozidriv,gröna är Torx.
Plus några gamla "favoriter"...
Och på resten av verktygstavlan finns mycket orange.?

20221025_192249.jpg

[OT] BAHCO-tråden
Bahco är bra skit!
Har ju förmånen att vara inhyrd då och då på SNA Europe här i stan...dvs tidigare Bahco innan SnapOn köpte det och döptes till SNA.
Tillverkar alla Bahco bågfilsblad,fogsvansar,trädgårdssågar taoch tigersågblad där

Dottern jobbar även där,så hon handlar det jag behöver i personalbutiken....allt som det står Bahco på går att beställa till butiken.
Kompleterade mina mejslar i veckan med Bahcomejslar...hade spår och Philips,men dåligt med t.ex Pozidriv och Torxmejslar.

Gula är spårmejsel,röda är Philips,blåa är Pozidriv,gröna är Torx.
Plus några gamla "favoriter"...
Och på resten av verktygstavlan finns mycket orange.?

Visa bilaga 590974
Gillar också Bahcos Ergo-mejslar!

[OT] BAHCO-tråden
den är grym! har en likadan i lite mer använt skick :)
Visa bilaga 591825
Kontrar väl med denna skönhet då ?

Har en sådan jag med, men en bekant hade en ännu bättre, som inte behövde en hammare att slå och bryta med, utan skaftet på urdragaren var längre och med egen inbyggd slaghammare upptill så var bara stt sätta på plats runt spikskallen och slå till med handtaget, och sedan bryta loss spiken, allt i samma handgrepp.

[OT] BAHCO-tråden
Har en sådan jag med, men en bekant hade en ännu bättre, som inte behövde en hammare att slå och bryta med, utan skaftet på urdragaren var längre och med egen inbyggd slaghammare upptill så var bara stt sätta på plats runt spikskallen och slå till med handtaget, och sedan bryta loss spiken, allt i samma handgrepp.
Har en sån också, men tror inte det är Bahco ?

[OT] BAHCO-tråden

[OT] BAHCO-tråden
Jag har två skiftare av minsta storleken ’långtidslånade’ av far. Han kallar storleken ’00:a’. Är det egenpåhittat eller heter de så?

[OT] BAHCO-tråden
Jag har två skiftare av minsta storleken ’långtidslånade’ av far. Han kallar storleken ’00:a’. Är det egenpåhittat eller heter de så?

De som var minst då, 4", kan kallas så. Men det finns säkert mindre nu.

[OT] BAHCO-tråden
Kollade igenom bortgångne svärfars verktygslåda och tyckte det var synd att slänga dessa. Minns dock inte när jag använde en skiftnyckel senast.

IMG_3966.webp

Tillbaka
Topp