greendevil:
nej jag har inte 100mb.
men av vad jag erfarat av wlan så har man sälllan/aldrig 100% mottagning/sändning så du har aldrig maximal kapacitet samt att det är osäkert, vem som helst kan komma åt ett wlan.
Jag syftade aldrig på hastigheten jag tänkte på direkt, utan säkerheten, det räcker med alla virus och liknande som finns när man sitter på microsoft os.
Sitter du i en kåk med flera plan, så är det katastrof, då tappar du massor med täckning mellan planen och hastigheten blir lidande därefter, idag så är inte tekniken tillräckligt utvecklad (både ur hastighet och säkerhet) så att jag inte tänker förlita mig till den samt att i takt med att wlan blir bättre blir fast lan också bättre och då kör jag hellre på det då det är både billigare och enklare att både ansluta, installera och felsöka.
spindelbenen:
visst, det är skönt att slippa kablar, men gör du det ordenligt, dvs petar ner kablar under lister samt sätter uttag i varje rum där det kan tänkas behövas. Då kommer du långt och ser inte mer kabel än den mellan uttaget och datorn som inte behöver vara särskillt lång.