Det går upp och det går ned. Men, erfarenheten visar att "det är mörkast före gryningen". När ngt skiter sig och det känns tillfälligt dåligt, brukar det som oftast betyda att ngt helt annat och bra skall komma. Ex post finns det alltså en anledning till att ngt tidigare inte gick bra, det var nämligen menat att bli ännu bättre på ngt i dagsläget okänt sätt.
Rent arbetsmässigt är mitt tips att det är bättre att söka ditt drömjobb OM du redan har ett jobb. Ett jobb ger dig rak ryggrad och en attratkiv mental utstrålning (och ett alternativ om du behöver "bluffa" men vara beredd att bli synad - i en anställningsprocess). M a o, ta ett tillfälligt jobb, se till att ta ett roligt sådant så att du boostar den positiva feedbackprocess som finns i kroppen och hjärnan (exempelvis hormoner såsom adrenalin/testosteron) som gör att du därmed självuppfyllande blir mer självsäker och attraktiv för drömarbetsgivaren som komma skall.´Sen kommer resten att sköta sig själv.
Det jag kan garantera är att känslan av nedstämdhet inte kommer att leda till ngt gott, så det gäller att bryta den och det görs genom att forcera positiva känslor som sen blir självuppfyllande. Helt enkelt fake it til you make it.
Obs, detta är inte mumbojumbo självhjälp utan krasst naturvetenskapligt, så här fungerar nämligen kroppen och neurologin i det dolda.
Edit. Ps. Med karriär tror jag att du bör mena "lyxen att få ha ett roligt arbetsliv" snarare än "titel, tjänstebil och lön". Det första är nämligen färre förunnat än det senare, och 100 grr mer värt.
Lite som att "ragga brudar" om man vill, det är din utstrålning som är attraktiv och din utstrålning ökar i en feedbackloop med tidigare positiva erfarenheter. Se till att kicka igång den uppåtgående spiralen av framgångar bara.