Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
plumse sa:
Helt sjukt vad nära han är att krocka hela tiden!
Earlslick sa:Oskar sa:daikai1 sa:Jag skulle inte kunna bli projektledare
Det här är en av arbetslivets absolut mest diffusa titlar.
Började igår på nytt jobb som "teknisk projektledare" ingen erfarenhet av det tidigare, men iofs nästan 30års erfarenhet av underhåll inom spårbunden trafik. Har ingen diagnos men är en jävel på att granska underlag. ?
42Hz sa:Earlslick sa:Oskar sa:daikai1 sa:Jag skulle inte kunna bli projektledare
Började igår på nytt jobb som "teknisk projektledare" ingen erfarenhet av det tidigare, men iofs nästan 30års erfarenhet av underhåll inom spårbunden trafik. Har ingen diagnos men är en jävel på att granska underlag. ?
Projektledarkonsult, det vore något!
Konkret sa:Tänk om alla trådar om köpa ny cykel, mekaniska problem och +annat hade fått svar som i denna.
AxelSthlm sa:Birka Energi.....det var ett tag sedan bilden togs va.....
Men det håller än, att ge upp alltså.
Jo, ska eventuellt konsulta lite hos min förra arbetsgivare, åtminstone tills de har löst resursbiten i de projekt jag har varit inblandad i.42Hz sa:Earlslick sa:Oskar sa:daikai1 sa:Jag skulle inte kunna bli projektledare
Projektledarkonsult, det vore något!
42Hz sa:AxelSthlm sa:Birka Energi.....det var ett tag sedan bilden togs va.....
Men det håller än, att ge upp alltså.
ALDRIG för sent att ge upp!
;)
Bengt-re sa:Inte funderat på brandman? Borde det inte passa hyggligt? Fast det har kanske varit uppe förr?
ForesterGuy sa:Bengt-re sa:Inte funderat på brandman? Borde det inte passa hyggligt? Fast det har kanske varit uppe förr?
Då kan han inte gärna köra slanglöst...
ForesterGuy sa:Bengt-re sa:Inte funderat på brandman? Borde det inte passa hyggligt? Fast det har kanske varit uppe förr?
Då kan han inte gärna köra slanglöst...
Simon89 sa:Är det inte ett alternativ att bara släppa geo-grejen ? Det kanske inte är för dig.
Eftersom du ger sken av att vara plikttrogen så tror jag du hade kunnat klättra snabbt på valfritt stort företag (t.ex Ikea) från en tjänst på golvet.
En tjänst på golvet är du ju heller inte underkvalifiserad för (vilket jag uppfattar som att du är orolig för i övrigt) och kan tjäna hyfsat/bra med OB.
Möjligheterna är oändliga om man bara vill tror jag
Henrik_E sa:Sök nu detta, administratörsjobb för noggrann person med sifferkänsla, inga krav på mångårig branscherfarenhet:
http://www.metrojobb.se/jobb/634603-noggrann-administratör-till-bolag-inom-fordonsindu
Är du inte bilintresserad får du fan fejka lite, för detta tycks vara precis vad du pratat om.
Edarion sa:En länk jag har tittat och länkat till kompisar några. Den är inte superkort, men med tanke på hur mycket tid som lagts på den här tråden är dessa 10 minuter klart mer välinvesterade. Den huvudsakliga drivkraften är INTE pengar!
Trams. Det bästa beviset för att det är pengar som motiverar är att folk får lön. Ta bort lönen och se hur många som är beredda att dyka upp på jobbet varje morgon. I rest my case.
geologen sa:Edarion sa:En länk jag har tittat och länkat till kompisar några. Den är inte superkort, men med tanke på hur mycket tid som lagts på den här tråden är dessa 10 minuter klart mer välinvesterade. Den huvudsakliga drivkraften är INTE pengar!
Trams. Det bästa beviset för att det är pengar som motiverar är att folk får lön. Ta bort lönen och se hur många som är beredda att dyka upp på jobbet varje morgon. I rest my case.
Du är underbar :)
Har du sett länken? Har du tittat dig själv i spegeln? Har du läst tråden?
Om svaret är Ja på en av ovanstående frågor har du blundat för motbevis i påståendet att det är "Trams"...
Och jag ska verkligen försöka låta bli att läsa så mycket mer i den här tråden... Men det är roligt att se hur så många helt gratis försöker ge dig något en jobbcoach skulle ta bra mycket betalt för ;) (oups... Ännu ett exempel.. Godnatt)
geologen sa:Edarion sa:En länk jag har tittat och länkat till kompisar några. Den är inte superkort, men med tanke på hur mycket tid som lagts på den här tråden är dessa 10 minuter klart mer välinvesterade. Den huvudsakliga drivkraften är INTE pengar!
Sant! Det är troligen få som skulle gå till jobbet om de inte fick betalt. Men det är faktiskt inte poängen i videon. Så att döma ut den som trams med det argumentet känns skumt.
geologen sa:Videon har jag inte tittat på. Jag bara bemötte påståendet från Edarion.
GoranS sa:Om ni tänker diskutera olika saker i samma diskussion lär ni kunna hålla på länge utan att komma fram till något ...
Henrik_E sa:Sök nu detta, administratörsjobb för noggrann person med sifferkänsla, inga krav på mångårig branscherfarenhet:
http://www.metrojobb.se/jobb/634603-noggrann-administratör-till-bolag-inom-fordonsindu
Är du inte bilintresserad får du fan fejka lite, för detta tycks vara precis vad du pratat om.
Bengt-re sa:GoranS sa:Om ni tänker diskutera olika saker i samma diskussion lär ni kunna hålla på länge utan att komma fram till något ...
6+ år?
DT sa:Henrik_E sa:Sök nu detta, administratörsjobb för noggrann person med sifferkänsla, inga krav på mångårig branscherfarenhet:
Det där borde passa ju geologen som hand i handske:
- Inga höga formella krav på utbildning eller specifik arbetslivserfarenhet
- "Noggrann, analytisk och sinne för siffror"; check på allt
- Arbetsuppgifter med nyckelord som "säkerställa", "regelverk", "provning" och "certifiering" borde passa perfekt personlighetsmässigt
- Kontorsarbete 8-17
- Excel och engelska lär ju inte vara några problem
Ärligt talat, det där är ett helt klockrent exempel. Säkert ingen jättehög lön, men troligen bättre än nu. Och en språngbräda till att komma vidare.
Bara att börja författa ett brev!
geologen sa:Jag vill tjäna tillräckligt med pengar för att slippa tänka på pengar.
Simon89 sa:Är det inte ett alternativ att bara släppa geo-grejen ? Det kanske inte är för dig.
1888 sa:Då föreslår jag at du ber om input från någon som vet... Börja med Volvo om du bor i Götet, och be om att bli tipsad om fler ställen om du inte får napp där.
geologen sa:1888 sa:Då föreslår jag at du ber om input från någon som vet... Börja med Volvo om du bor i Götet, och be om att bli tipsad om fler ställen om du inte får napp där.
Ok, så det är det som menas med montering. Nä, det är jag inte intresserad av.
ostrand sa:Konkret sa:Tänk om alla trådar om köpa ny cykel, mekaniska problem och +annat hade fått svar som i denna.
då hade ingen någonsin kommit till skott för att köpa ny cykel +ANNAT
Lulle sa:Sen finns det nog fler jobb än bara på slutmonteringen.