kais01
Aktiv medlem
[OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"
vi vet inte hur snålt du körde, för du har inte kalibrerat din dator? du har heller inte redovisat t ex vindriktning.Är det bara jag, eller är det inte rätt märkligt att börja tala om för den som just lyckats köra sin bil extremt snålt, hur man gör för att köra sin bil snålt? ?
Att köra tills tanken är tom och dieselpumpen torr verkar som en sjukt dålig idé för övrigt.
det hinner vid ett stopp inte bli torrt från smörjning i pumparna eller någon annan stans, förbdet är inte som de tvingas gå vidare, gå torrt som du säger, för bilen stannar ju direkt. och man fyller sedan på bränsle, fyller åter på systemet och kör utan bekymmer iväg igen. bilar är helt tveklöst konstruerade att klara detta, och det gäller förresten bara en enstaka gång.
det finns eller snarare fanns bilar där vissa rutiner skall följas efter stopp, inbyggd handpump, luftningsknapp på bränslematningen mm. det tar man lämpligtvis reda på innan.
åtminstone jag tycker i mitt fall 11 mils extra aktionsradie värt besväret att få reda på.