En Model 3 är riktigt kul att köra, inte alls bara snabb rakt fram som många tror. Bromsarna är inget för bankörning kanske men för inspirerad körning i verkligheten fungerar de utmärkt. Men det är en väldigt klinisk känsla att köra. Bara två rattvarv mellan ytterlägena, låg tyngtpunkt gör bilen väldigt stabil och direkt accelleration/bromsning med samma pedal (i normalfallet) gör att man känner sig liksom direkt kopplad till bilen. Testa om du har chansen, det vore kul att höra vad du tycker. De automatiska funktionerna är valfria (och adaptiva farthållaren är långt från bäst i klassen, den var bättre på vår VW från 2017).
Sen kommer det ju uppdateringar hela tiden, på gott och ont. Allt blir inte bättre, men än har de inte infört pling vid överträdelse av hastighetsgränserna på bilar som det inte krävs på, det hoppas jag att jag slipper.
Sen håller jag med om att man inte ska ha elbil om man inte kan ladda hemma (eller möjligen på jobbet) om man inte verkligen vill. Det är ju en del av det som gör det så smidigt.