[OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

Ja det handlar ju jävligt mycket om höger och vänster att tycka det är olämpligt att blanda regeringsmakt och näringslivet på det viset.
Man kan förresten få en bra bild av hur mycket ekonomi och historia folk begriper genom att se på vad de inbillar sig är "vänster". Det är tex tydligen vänster att tycka att det är olämpligt att bära sig åt som ett svin.

Nu behöver man inte vara särskilt mycket vänster för att tycka det är osmakligt 🤮 att göra hitlerhälsningar. Brottsligt i Tyskland och Österrike så inte bara jag som är känslig…
Är du seriös? Eller har du bara lyssnat på "analysen" från hjärntvättade tyckonomer?
Kolla själv istället. Tror du på allvar att det här är en hitlerhälsning så vet jag inte vad jag ska säga.

Edit: Och nej, jag avser inte att diskutera detta. Klart han kan sitta kvar som VD för Tesla. Att galenpannor försöker se nazism, rasism och fascism i varenda vrå är exakt det som fått vissa somliga att vinna valet där borta.

Är du seriös? Eller har du bara lyssnat på "analysen" från hjärntvättade tyckonomer?
Kolla själv istället. Tror du på allvar att det här är en hitlerhälsning så vet jag inte vad jag ska säga.

Du kan väl prova på jobbet imorgon? Kalla till möte i hörsalen och tacka allihopa för ett bra jobb och kör samma gest. Lycka till 😉

Edit: Och nej, jag avser inte att diskutera detta. Klart han kan sitta kvar som VD för Tesla. Att galenpannor försöker se nazism, rasism och fascism i varenda vrå är exakt det som fått vissa somliga att vinna valet där borta.
Galenpannor? Du är inte på riktigt. Sluta trolla. Vilka har Musk uttalat stöd för i Tyskland? Hur ställer han sig till den nya, amerikanska skurkregimens imperialistiska planer? (De kommer för övrigt att påverka bilindustrin, till exempel de planerade handelskrigen med Mexiko och Kanada, så det är t.o.m. on topic.)

”Imperialistiska planer”. De här sjuka händelserna runtom i världen får mig att låta som en go r:are från 1974. Can’t say I love it.

Att den knarkande oligarken inte kan göra ett vettigt jobb som VD borde väl vara rätt uppenbart alldeles oavsett om man tycker det är ett problem att han hailar eller ej. Men han kan ju inte lägga många minuter av sin tid på att bry sig om Tesla.

Så i praktiken lär ju bolaget redan drivas rätt bra utan honom. Han är väl ungefär som kungen i Sverige.

Men så länge han är kvar i rollen är det onekligen en jobbig association mellan Tesla och Musk som jag tror har inverkan på försäljningen. De som hejar på honom/Trump vill ju ändå bränna olja och/eller har inte råd med en Tesla, så det lär ju inte vara så att han bidrar med nya kunder när han skrämmer bort befintliga.

Att den knarkande oligarken inte kan göra ett vettigt jobb som VD borde väl vara rätt uppenbart alldeles oavsett om man tycker det är ett problem att han hailar eller ej. Men han kan ju inte lägga många minuter av sin tid på att bry sig om Tesla.

Så i praktiken lär ju bolaget redan drivas rätt bra utan honom. Han är väl ungefär som kungen i Sverige.

Men så länge han är kvar i rollen är det onekligen en jobbig association mellan Tesla och Musk som jag tror har inverkan på försäljningen. De som hejar på honom/Trump vill ju ändå bränna olja och/eller har inte råd med en Tesla, så det lär ju inte vara så att han bidrar med nya kunder när han skrämmer bort befintliga.
Eller så får han oljebrännarna att vilja ha elbil.

Du har själv inte mycket förmåga till analys men du har väldigt tydligt visat att du tillhör målgruppen. Du överraskar inte.
Det behövs ingen analys. Kolla på filmen. Vad han har för åsikter i övrigt har noll med saken att göra. Trams och pajaskonster kan vem som helst vräka ur sig, särskilt om man avskyr den man med alla medel vill smäda.

Edit: Vet inte vad du menar med "målgrupp", men jag har inget intresse av Musk över huvud taget.

Det behövs ingen analys. Kolla på filmen. Vad han har för åsikter i övrigt har noll med saken att göra. Trams och pajaskonster kan vem som helst vräka ur sig, särskilt om man avskyr den man med alla medel vill smäda.
Har försökt hålla mig tyst för att inte få tråden låst. En kort kommentar, skall se om jag kan hålla mig inom ramarna: långtifrån solklart för mig att det är en sådan hälsning som alla skriver om. Däremot är det solklart att det är en person man inte vill ha i en sådan ställning. Särskilt som det märks tydligt hur dessa två ser nytta av varandra.
Och det har absolut inget med politiska åsikter att göra.

Har försökt hålla mig tyst för att inte få tråden låst. En kort kommentar, skall se om jag kan hålla mig inom ramarna: långtifrån solklart för mig att det är en sådan hälsning som alla skriver om. Däremot är det solklart att det är en person man inte vill ha i en sådan ställning. Särskilt som det märks tydligt hur dessa två ser nytta av varandra.
Möjligt, men det har ju inte ett jota med det här att göra. I övrigt tror jag att det knappast är "solklart" för människor utanför vår del av världen.

Möjligt, men det har ju inte ett jota med det här att göra. I övrigt tror jag att det knappast är "solklart" för människor utanför vår del av världen.
I den delen av världen där man inte vill ha politiker som gynnar några få extremt rika för sin egen vinnings skull är det solklart. Men du har ju helt rätt i att det inte är så i hela världen.

Det var det inte, men kanske var det en flört med de som önskar att det var det och som nu vrålar om att Musk trollar vänstern och gör vad han vill.

Fast sanning är nog att vi ser en drogad människa på spektrum som inte klarar att uppföra sig som folk. Där är det tydligen många som känner igen sig.

Hur han hälsar på sina vänner bryr jag mig inte ett skvatt om men att inte inse denna gests problematik i ett publikt forum ser jag antingen som idiotiskt alternativt överlagt.

I den delen av världen där man inte vill ha politiker som gynnar några få extremt rika för sin egen vinnings skull är det solklart. Men du har ju helt rätt i att det inte är så i hela världen.
Fast nu är det ju inte så att det bara gynnar de du nämner, så den teorin faller platt.
Nåväl, det här kommer ju inte leda till nåt vettigt, så jag drar mig ur.

Hur han hälsar på sina vänner bryr jag mig inte ett skvatt om men att inte inse denna gests problematik i ett publikt forum ser jag antingen som idiotiskt alternativt överlagt.
Klart den blir problematisk om man tilldelar den en mening den aldrig var avsedd att ha. Men då är man själv problemet. Inte den som gjorde gesten. :rolleyes:

Fast nu är det ju inte så att det bara gynnar de du nämner, så den teorin faller platt.
Nåväl, det här kommer ju inte leda till nåt vettigt, så jag drar mig ur.

Klart den blir problematisk om man tilldelar den en mening den aldrig var avsedd att ha. Men då är man själv problemet. Inte den som gjorde gesten. :rolleyes:
Så idiot då 🤨

Men att lyfta en problematik med ett varumärke måste väl ändå ses som positivt i trådens anda?
Absolut. Och för ett tag sedan hade jag gett mig in i leken.

Men när det väl börjat så finns det ingen ände på det och de stackars moderatorer som ägnat sin fritid åt att städa efter festerna/slagen/trollen har tröttnat. Och jag har gärna forumet kvar.

Absolut. Och för ett tag sedan hade jag gett mig in i leken.

Men när det väl börjat så finns det ingen ände på det och de stackars moderatorer som ägnat sin fritid åt att städa efter festerna/slagen/trollen har tröttnat. Och jag har gärna forumet kvar.
Håller med. Jag lämnar den diskussionen, kommer tillbaka när det pratas bilar eller cyklar

Bra spännvidd på ämnena nu 🙂

Fick för övrigt beröm av verkstan för välhållen bil när familjebussen var in för 15k-service förra veckan. Antar att de säger det till alla kunder för att få dem på bra humör. Fick mig nästan att glömma att de la på 3200 för att byta bromsbelägg fram 😯

Tillbaka
Topp