F1 cirkusen är något jag aldrig kommer att förstå mig på...
Sett lite från sidan så verkar det vara mer fokus på drama än det faktiska resultatet på banan.
Är man inte nöjd med resutlatet från tävlingen så springer man och gnäller hos FIA för något påstått regelbrott.
Det är allt som oftast ett team som är dominant varje säsong, vad hände med "close intense racing"?
Missförstå mig rätt nu, jag är motorsport intresserad och följer ett flertal av sportvagnsracing serierna (SRO, FIA WEC och Imsa) och jag har försökt med F1 ett flertal gånger och det klickar helt enkelt inte pga ovan nämnda saker.
I sportvagnsracing så är inget av teamen i respektive klass dominanta (undantaget Toyota i WEC de senaste säsongerna) tack vare bop
Bop gör dessutom att man får se rejäla och långa fighter om placeringarna under varje race, då bilarna i stort sett ligger jämnsides hela loppet.
Samt att det är en mer kamratlig anda mellan teamen och förarna samt mer fokus på vad som händer på banan istället för en j-a massa drama.
Har man dessutom en favvo förare som slutat med F1, så är chansen rejält stor att man hittar dem i någon av serierna jag nämnde tidigare.