Höjdskräck
Aktiv medlem
[OT] Den riktigt äkta happy-F1 tråden.
Tror Ferrari begick ett stort misstag i att byta ut en ung och hungrig Sainz mot ett trött modeoffer.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du ser trots att vi håller på olika lag i hockey så har vi samma favorit i F1?WOW! Dubbel för mitt älskade Ferrari i Australien! När hände det senast? Att Ferrari vinner dubbelt?Visa bilaga 688097
Aldrig bättre än sitt senaste race...Tror Ferrari begick ett stort misstag i att byta ut en ung och hungrig Sainz mot ett trött modeoffer.
Tror nog Mr Hamilton längtar efter en röd bil just nu. ?2022?
Och 2019 väl med Vettel i spets.
Kul för mästerskapet i alla fall. Typiskt att Lewis nollar samtidigt bara.
..tillika världens mest framgångsrika F1-förare.Tror Ferrari begick ett stort misstag i att byta ut en ung och hungrig Sainz mot ett trött modeoffer.
Jo, för några år sedan ja men tycker du inte han har gjort sitt vid det här laget? Med tanke på att han knappt håller jämna steg med sin nuvarande team-kamrat så är det väl inte helt självklart att han kommer att leverera i en Ferrari...tillika världens mest framgångsrika F1-förare.![]()
För några år sedan? Han är fortfarande världens mest framgångsrika förare, även i år. ?Jo, för några år sedan ja men tycker du inte han har gjort sitt vid det här laget? Med tanke på att han knappt håller jämna steg med sin nuvarande team-kamrat så är det väl inte helt självklart att han kommer att leverera i en Ferrari.
Tja, Alonso håller fortfarande krampaktigt i ratten och gör det ganska bra så möjligheten finns ju.För några år sedan? Han är fortfarande världens mest framgångsrika förare, även i år. ?
Förhoppningsvis får han en bil som passar hans körstil. Åldersmässigt och race craft håller han garanterat måttet, frågan är hur det är med motivationen om det inte lyfter.
Vem gör inte det??Tror nog Mr Hamilton längtar efter en röd bil just nu. ?
Jag har en röd bil. Hamilton kan få köpa den.Vem gör inte det??![]()
Om det fetmarkerade varit korrekt skulle Verstappen ha straffats mer regelbundet.Ja jävlar.
Här satt man och hoppades på att det skulle tighta till sig i tabellen mot slutet.
Och jag gillar inte när Verstappen tar fram sin inre Schummi och kör ful-hårt. Han liksom vet var gränsen ligger och sen går han lite över den. Ogillar det.
Men, det är sånna här körningar som definierar mästare.
Mcl och Norris kollapsade under trycket och svåra förhållanden, både team och förare gjorde många misstag.
Verstappen bara krossade allt moststånd. Värdig VM20204 nu.
Vilka gränser är det du tänker på?Jo precis, domarna har ju uppenbart svårt att förhålla sig till det.
Håller med. De behövs för att inte Mclaren ska leka hem det i år. Mer spänning åt folket!Synd med Ferraris diskning och total katastrof för dem.
Hurra! Hamilton och Ferrari vinner i Kina!
Scuderia Ferrari is back!
Men dom var tillbaka några timmar iaf! Alltid något.
Nejdå, https://www.formula1.com/en/results/2025/races/1255/china/sprint-resultsHmm, jag fattar inte riktigt...Blev Ferrari diskade i sprinten också?
Scuderia Ferrari is back då!
Då har ju Ferrari fått lite sprutt på bilen, lovande!Stämmer. I år har man dock tagit bort den extra poäng som delades ut för snabbast varv
Han var också den enda av toppbilarna att göra två stopp, så skulle inte dra några som helst slutsatser av den datapunkten.Satte Hamilton snabbaste varvtid i Grand Prix loppet? tolkar tiderna så iaf.
OK. Men ändå..Låt mig vara lite glad för mitt favoritteam.Han var också den enda av toppbilarna att göra två stopp, så skulle inte dra några som helst slutsatser av den datapunkten.
Sporten och reglerna har ändrats rätt mycket sista åren. Så svårt att jämföra mot Schumacher.Motpol mot Schumacher?
![]()
Tove Nordenhäll: Norris visar att även snälla killar kan få kyssa bucklan
Lando Norris är världsmästare i formel 1. Kommentar av Tove Nordenhäll: ”Han bevisar att hänsynslöshet inte är ett måste. Segern är en vinst för sporten.”www.dn.se
Motpol mot Schumacher?
![]()
Tove Nordenhäll: Norris visar att även snälla killar kan få kyssa bucklan
Lando Norris är världsmästare i formel 1. Kommentar av Tove Nordenhäll: ”Han bevisar att hänsynslöshet inte är ett måste. Segern är en vinst för sporten.”www.dn.se
Man kan tycka vad man vill om Verstappen.Eller Verstappen?
Haha. Angående Alonso. Det är sjukt.Mitt intresse för sporten stillas av de ca 8 min race highlights de lägger ut på Youtube strax efter målgång. Inte så hardcore med andra ord. Så med det sagt så tycker jag F1 blivit betydligt roligare på senare år med mer omkörningar och mindre dödsolyckor.
Läste en kul grej i somras.
I juli i år så hade Fernando Alonso startat i 36 % av alla F1-lopp som körts.
Man kan tycka vad man vill om Verstappen.
Men jag har inte sett nån förare som är bättre på att leverara utan att alltid ha den bästa bilen. Jisses vad han vrider ur den där bilen och sina kollegor.
Att han ens var med i fighten iår är en bragd.