Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men Ferrari kommer alltid vara min favorit i F1, oavsett!Det verkar vara säker dödskyss att ha dig som supporter. Oavsett sport...
100%.Man kan tycka vad man vill om Verstappen.
Men jag har inte sett nån förare som är bättre på att leverara utan att alltid ha den bästa bilen. Jisses vad han vrider ur den där bilen och sina kollegor.
Att han ens var med i fighten iår är en bragd.
Psykologförbundet uppskattar det väldigt mycket!Men Ferrari kommer alltid vara min favorit i F1, oavsett!![]()

Säkert många rätt men om det blir tråkigare vet vi ändå inte förrän om några lopp. Jag tror också att denna säsongen kommer bli ojämn och kanske tråkig pga detta men det finns ändå hopp om att det kommer bli bättre till nästa/kommande säsonger med detta reglemente. Att taktik från teamet får en större roll behöver inte vara negativt utan kan bli ett intressant inslag. Tror det var Norris som ändå försökte se det positivt med att det kan bli (fler) omkörningar på oväntade platser. Tidigare så har alla omkörningar skett direkt efter drs-sträckorna vilket gjort loppen alltför förutsägbara. Tror inte vi ska dra för många slutsatser utifrån söndagens lopp hur som.Kommer det hända något magiskt som gör att det blir lika fräckt som förr? Nej?
Kommer det bli oväntade placeringar i inledande racen på grund av mycket nytt? Ja.
Har bilarna blivit mindre så som de borde? Nej.
Har bilarna blivit lättare så som de borde? Nej.
Har man släppt på tramset med att banan slutar vid nån markering och inte i grusen? Nej?
Fortsätter man på nya tråkiga penga-banor ? Ja.
Körs det om mer än det gjordes på den tiden då racingen var riktigt fräck? Ja.
Är det ändå tråkigare? Ja.
Låter bilarna som de borde? Nej.
Bör man sluta tramsa med batteri, miljö och hållbarhet? Ja, att hålla på och greenwasha en sån här cirkus är bara löjligt.
Ska det innebära viss risk att köra? Ja.
Visa bilaga 818315
Har de inte minskat på vad totalvikten får vara?Kommer det hända något magiskt som gör att det blir lika fräckt som förr? Nej?
Kommer det bli oväntade placeringar i inledande racen på grund av mycket nytt? Ja.
Har bilarna blivit mindre så som de borde? Nej.
Har bilarna blivit lättare så som de borde? Nej.
Har man släppt på tramset med att banan slutar vid nån markering och inte i grusen? Nej?
Fortsätter man på nya tråkiga penga-banor ? Ja.
Körs det om mer än det gjordes på den tiden då racingen var riktigt fräck? Ja.
Är det ändå tråkigare? Ja.
Låter bilarna som de borde? Nej.
Bör man sluta tramsa med batteri, miljö och hållbarhet? Ja, att hålla på och greenwasha en sån här cirkus är bara löjligt.
Ska det innebära viss risk att köra? Ja.
Visa bilaga 818315
Jo, från 795 till 770 kg. Tror jagHar de inte minskat på vad totalvikten får vara?
Jo, från 795 till 770 kg. Tror jag
Säkert många rätt men om det blir tråkigare vet vi ändå inte förrän om några lopp. Jag tror också att denna säsongen kommer bli ojämn och kanske tråkig pga detta men det finns ändå hopp om att det kommer bli bättre till nästa/kommande säsonger med detta reglemente. Att taktik från teamet får en större roll behöver inte vara negativt utan kan bli ett intressant inslag. Tror det var Norris som ändå försökte se det positivt med att det kan bli (fler) omkörningar på oväntade platser. Tidigare så har alla omkörningar skett direkt efter drs-sträckorna vilket gjort loppen alltför förutsägbara. Tror inte vi ska dra för många slutsatser utifrån söndagens lopp hur som.
Det ska visst vara "miljövänligt" i år redan. https://www.dagensps.se/motor/f1-2026-forklarat-nya-regler-nya-bilar-och-hela-startfaltet/Jag håller nog med Max i detta. Bort med batterierna, byt bränslet om de nu ska vara en "miljövänlig" sport.
Återanvända gamla förare är ju miljövänligt på riktigtDet ska visst vara "miljövänligt" i år redan. https://www.dagensps.se/motor/f1-2026-forklarat-nya-regler-nya-bilar-och-hela-startfaltet/
Bränslet: racing möter klimatmål
Från 2026 används fullt ut hållbara syntetiska bränslen. De framställs bland annat genom infångad koldioxid och restmaterial, i stället för traditionell fossil råvara.
Cadillac är ett helt nytt team för 2026 men de har plockat in två veteraner som förare. (Foto: Cadillac)![]()
Det påverkar inte hur det låter eller hur snabbt bilarna går – men det är en viktig pusselbit i Formel 1:s mål att nå nettonollutsläpp till 2030.
Varje motorleverantör samarbetar med egna bränslepartners, vilket öppnar för ett tyst utvecklingskrig vid sidan av banan. Historien visar att små skillnader i bränsle och förbränning kan få stora konsekvenser.
Det talas om att de kommer ändra reglerna redan nästa säsong - genom att öka regenererings-taket samt mängden energi över ett helt varv hos MGU-K.Blir ju spännande även om jag är skeptisk till motorerna. Vissa av kommentarerna från förarna har ju varit minst sagt oroväckande.
Visa bilaga 818333
Visa bilaga 818334
Visa bilaga 818335
Jag har alltid varit emot DRS, men den nya motsvarigeten vad den nu kallas är ju faan ännu värre? Bort med den och släpp energiåtervinningen helt fri så kanske det blir ok?Många omkörningar gör inte automatiskt bra racing. Man ska absolut kunna köra om men att som nu i kina när russel missar en kurva och ändå tar in nästan en hel sekund och kör om gör det enligt mig helt ointressant. Att se bilar byta plats fram och tillbaka mitt på raksträckor med stora skillnader i fart är inte särskilt spännande även fast kommentatorerna pratar högljutt om det.
Jag hoppas jag blir motbevisad när jag ser morgondagens lopp annars är de det sista jag ser på ett tag...
Jag har alltid varit emot DRS, men den nya motsvarigeten vad den nu kallas är ju faan ännu värre? Bort med den så kanske det blir ok?
Anderstorp, here we come! ;)Att mellanöstern-loppen ställs in är nog rätt spikat, frågan är väl om man försöker ersätta dem eller ej.
Anderstorp, here we come! ;)
Ja, detta blir "intressant" följa, publikfriande är det ju med alla fighter/omkörningar samt att tom Hamilton hänger med i toppen igen, hade jag aldrig trott (och säger sig ha det roligare än på länge) men hybridkonceptet behöver nog förfinas/slipas på...![]()
En otroligt annorlunda säsong verkar det bli, F1 har väl aldrig någonsin genomgått lika stora förändringar som inför denna säsong?
Hur är det med de nästa racen, blir de av eller inte?
Mercedes verkar ha bäst koll på detta hybrid koncept hittills och det finns så klart risk för dominans (en ny Merca era). Minst sagt "speciellt"/udda att inte McLaren bilarna kunde vara med i racet, trist.
Nästa är Japan och det är inte inställt men sen Bahrain och Saudi ser ut att vara inställda.Ja, detta blir "intressant" följa, publikfriande är det ju med alla fighter/omkörningar samt att tom Hamilton hänger med i toppen igen, hade jag aldrig trott (och säger sig ha det roligare än på länge) men hybridkonceptet behöver nog förfinas/slipas på...![]()
En otroligt annorlunda säsong verkar det bli, F1 har väl aldrig någonsin genomgått lika stora förändringar som inför denna säsong?
Hur är det med de nästa racen, blir de av eller inte?
Mercedes verkar ha bäst koll på detta hybrid koncept hittills och det finns så klart risk för dominans (en ny Merca era). Minst sagt "speciellt"/udda att inte McLaren bilarna kunde vara med i racet, trist.
Haha, ja det hade väl varit något.
Annars Adelaide, Brands-Hatch, Imola, lång lista på banor som varit roliga men de saknar väl allt runt omkring för att klara av ett modernt lopp idag tyvärr.
Listan av FIA godkända grade 1 banor är inte särskilt lång och dom tillfälliga banorna är inte tvärbyggda för att uppnå det.
Jag tror det skulle vara extremt svårt att bara lägga in ett nytt race bara sådär.
De har en del att lära från sina kollegor i WEC minst sagt.
Även om deras system inte är helt felfria, så har de haft hybrider i 2-3 säsonger.
Sant men den "elektriska delen" av motorn är väl avsevärt större nu i samband med årets förändringar? Vi har numera ungefär en 50–50 kraftfördelning mellan förbränningsmotorn och el?Vad menar du?
F1 har haft hybridmotor sen 2009 så dom saknar inte direkt erfarenhet av det.
Vad menar du?
F1 har haft hybridmotor sen 2009 så dom saknar inte direkt erfarenhet av det.