[OT] Den riktigt äkta happy-F1 tråden.

Jag valde bort allt Mercedes 05.45 igår. Jäklar vad dom käkar däck, precis som förra året. Har Vet, Ham, Grosjean(synd med Maldo), maldonado(doh!), mcL, lotus, lotus, wil.

Kul race, ser ut som det blir en lovande säsong! Riktigt kul att se Kimi leverera klass också. :)

Varför har jag Rosberg i mitt lag? Han är ju så fruktansvärt medioker. Känner mig blåst på en 2:a plats också. Jag borde inte vara med i sådan här tävlingar, jag blir bara arg. :-)

42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> När uppdateras spelet?

+1

Vet inte om jag vill veta hur jag ligger till dock då en av mina förare (Grosjean) och en av mina bilar (Williams) kraschade... :(

Spelet brukar ibland uppdateras samma dag som racet, ibland måndagen efter. Dom brukar invänta ev diskningar och sånt innan dom uppdaterar.

Vad tycker ni om Massas avsättning av Senna förresten? Lite väl hårt kan jag tycka, han lämnade ingen bilbredd där inte. Domarna verkar inte klara med den incidenten ännu..

Känns riktigt öppet, många stall som hade relativt bra race pace!

Jag känner mig rätt nöjd nu med att ha Vet, Ham, But och Gro i teamet..

Det ska bli intressant med poängen när den väl kommer.

Är det bara jag som tycker att man har lite för mycket pengar? Det hade vart roligt om man hade fått kompromissa lite mer längre ner i fältet.

Utöver det så ser det väldigt jämnt ut i ligan, ingen som gått bort sig totalt än så länge. Jag är hyffsat nöjd med 5te plats med tanke på Merca-debaclet..

Senast ändrad:
Det börjar närma sig en ny raceweekend och frågan är ifall man ska göra några ändringar. Lyckades pricka in både förare och bilar som bröt förra loppet och risken är väl stor att jag gör det igen om jag börjar skifta runt. Är det fram till kvalet man har på sig ifall man vill göra några ändringar?

Vad tror ni om Trullitågets eventuella återkomst i F1, den här gången med en röd ledarbil? När han kört Lotus har han ju inte varit i vägen för det övriga fältet, men skulle han komma till Ferrari har han ju alla möjligheter att göra det han är bäst på: snabba kval och sedan snigeltempo i rejsen med större delen av startfältet i ett prydligt tåg efter. Samtidigt förstår jag ju hur Ferrari tänker, hellre en som åtminstone kvalar bra än Massa som blivit långsam både i kval och rejs och dessutom en riktig kraschkung.

Eller är det för svårt att vara italienare i Ferrari? Det gick ju inget vidare för Fisichella.

Jag hoppas verkligen inte Ferrari är så desperata. Massa är ju visserligen helt körd nu, men Trulli har ju inte direkt imponerat dom senaste 5 åren. Går han dit tror jag det blir en Fisichella i repris.
jag hoppas verkligen dom kan hålla sig ett år och sen plocka upp någon från sitt young driver program. Perez ser ju riktigt bra ut som andra förare i Ferrari tex.

Jag inbillar mig att de lika gärna kunde ta någon ung förare redan nu. Varken Massa eller Trulli känns som något framtidsnamn. De kanske inte ens har någon vettig chans att vinna fler lopp. Varför inte exempelvis Perez redan nu? Vinner han inga lopp i år kan han trösta sig med att Massa inte heller hade gjort det.

Dessutom vore det kul för oss som inte håller på Ferrari eftersom princessan Fernando ju har dokumenterat svårt att köra med någon som kan konkurrera. Fast vi har ju kul nu också med konstant underprestation av Massa.

Mankebank skrev:
> Dessutom vore det kul för oss som inte håller
> på Ferrari eftersom princessan Fernando ju har
> dokumenterat svårt att köra med någon som kan
> konkurrera. Fast vi har ju kul nu också med
> konstant underprestation av Massa.

Vilken jävla stavning av prinsessan. Är jag full?

Trulli är ju slut. Jag tror deras förstahandsval är Kubica, men då hans tillfrisknande är oklart kan det bli Perez. Perez är också rätt lovande tycker jag, särskilt i racen.

De behöver Trulli nu när de inte får bilen att funka. Karln är ju fan 68 och ett halvt år gammal så han har ju tokmycket erfarenhet och det är precis det som behövs när man skall leta inställningar o fel så valet är inte konstigt om det blir av.

42Hz skrev:
> Spelet ger ju onekligen en ny dimension till
> loppen. :)

Visst gör det. Var totalt ointresserad av F1 tills jag började med detta. Nu sitter jag och kollar tränings resultat + ANNAT inför varje race :)

Senast ändrad:
rekrevs skrev:
>Nu sitter jag och
> kollar tränings resultat + ANNAT inför varje
> race :)

Mission accomplished :)
Om jag bara kunde få dig att sluta titta på fjollboll+ANNAT nu så anser jag mitt uppdrag vara slutfört :)
Det var därför jag lät dig vinna förra året, så att du skulle bli mer intresserad.

Kiske skrev:
> De behöver Trulli nu när de inte får bilen att
> funka. Karln är ju fan 68 och ett halvt år
> gammal så han har ju tokmycket erfarenhet och det
> är precis det som behövs när man skall leta
> inställningar o fel så valet är inte konstigt
> om det blir av.

Barrichello är två år äldre, har überlång erfarenhet av Ferrari och är inte italienare. Dessutom skulle han ge sin högra arm - efter säsongen - för att få ett tjugonde år i F1.

I övrigt lär det väl inte vara någon jättebrist på förare som kan tänka sig en säsong i Ferrari.

Är han helt körd nu eller, Massa?
Han hade väl inga egentliga "problem" i racet, förutom sin uselhet.
Resultat:
Ena Ferrarin vinner, den andra kommer 15e.

Massa har inte hittat tillbaka till formen efter det att han fick en tung fjäder i huvudet och nästan strök med. Hans plats i Ferrari är nog väldigt ifrågasatt i och med detta dåliga resultat. Vi får se vad som händer, men jag tror inte att han kommer vara med sesongen ut

Jag tror inte heller att Massa kör säsongen ut om klasskillnaden fortsätter vara så uppenbar. Det förutsätter dock att de hittar en vettig ersättare som antingen kan göra bra resultat direkt eller som är ett gjutet framtidsnamn.

Lösningen att anställa en pensionär till en ny bil mitt under en säsong helt utan att få testa tror jag de passar sig för. Det gick inget vidare efter Massas skada 2009.

Är det inte tester inplanerade innan Spaniens GP? Jag tror Massa kör de två loppen tills dess och ersätts av Perez lagom till de testerna om Massa inte ryckt upp sig ordentligt tills dess. Det skulle ju också ge Sauber chansen att låta sin ersättare testa innan första racehelgen.

Vad som talar för Massa är ju Ferraris problem med bilen. Felipe har enorm erfarenhet från Ferrari och kanske kan vara nyttig när de försöker hitta rätt även om han sedan misslyckas på tävlingarna. Dessutom gillar Alonso att få krossa sin teamkollega. Det kanske kan motivera honom att göra bättre resultat än bilen egentligen borde klara.

Wohoo, vilket race! Riktigt kul att sitta och hålla på Kimi/Lotus igår. :)

Grattis 42Hz och du den andra som också prickade in Vet (Capt), Rai, RB, Lotus, Lotus. 994 p är nog bland det högsta jag sett i spelet! Snygg spridning i ligan den här omgången - 312p till 994p. McL gjorde ju ett riktigt botten-napp igår så det kastade om en del.

Vidöppet i ligan precis som i verkligheten. Otroligt öppet och spännande i år.

Nu blir det spännande att se vilka som kan förbättra bilen till Europa-säsongen. Spanien och Monaco väntar, spännande spännande.

Oj, hade inte ens kollat spelet ännu, ja, det var ju en rejäl upphämtning efter tidigare fiasko men det är ju långt kvar! =)

Ja, härligt med Lotus bland topp-placeringarna, såg tyvärr bara sammandraget.

Total kaoz i mitt team.
Satsade på att behålla mclaren och köpa in mer williams.
Inte ens hälften av mina bila/förare kom ens i mål, misär.

Men så jälva skönt att finnen är med och hugger på tysken, så man kan ju inte vara annat än nöjd :)

Rai var nära att kapa "fingret". Hoppas på mer av den varan framöver! Kimi såväl som Renault/Lotus brukar väl trivas i Monaco?

Senast ändrad:
Westman skrev:
> Wohoo, vilket race! Riktigt kul att sitta och
> hålla på Kimi/Lotus igår. :)
>
> Grattis 42Hz och du den andra som också prickade
> in Vet (Capt), Rai, RB, Lotus, Lotus. 994 p är
> nog bland det högsta jag sett i spelet! Snygg
> spridning i ligan den här omgången - 312p till
> 994p. McL gjorde ju ett riktigt botten-napp igår
> så det kastade om en del.
>
> Vidöppet i ligan precis som i verkligheten.
> Otroligt öppet och spännande i år.
>
> Nu blir det spännande att se vilka som kan
> förbättra bilen till Europa-säsongen. Spanien
> och Monaco väntar, spännande spännande.

Tack tack, den andra det är jag det ;-)
Hyfsat nöjd med att jag lät Vettel få en chans till. Var väldigt nära att byta ut honom mot någon annan innan racet.

f1.jpg

Riktigt spännade race. Synd att Kimi inte nådde ända fram bara. Men det ser riktigt lovande ut nu för Lotus! Fast för ligan var det helt rätt resultat ;-)

micke.e skrev:
> Var på Monza och såg loppet för ett par veckor
> sedan och kan verkligen rekommendera Monza. Bodde
> i Milano och åkte pendeltåg till station Monza
> och sedan gratisbussen ut till banan. Köpte
> biljetter tidigt på året för att vara säker
> på bra platser. Kort tid innan loppet var det i
> princip slutsålt med bara sämre platser kvar. Vi
> satt under kval/race på Alta Velocita 6c(första
> chikanen efter start/mål) och det är nog där
> man får se mest action. Satt under fredagen på
> start/mål då det under fredagen är fri
> placering.

Vart rekomenderas att beställa biljetter till F1 i allmänhet och Monza i synnerhet?

Någon med kalastips på prisvärt flyg från sverige till Milano? Bor i Umeå-trakten, men lär väl måsta flyga via Stockholm.

Fö. riktigt kul med "Räkan" i sista loppet. Riktigt intressant och oviss säsong so far.

//TheMountainman

Vi brukar köpa biljetter via Formula1.com.Alltid funkat smidigt. Men var ute i god tid, de populära platserna går åt fort!
Vad gäller flyg är väl det bästa (läs billigaste) alternativet att flyga via Skavsta till Bergamo med Ryanair.

TheMountainman skrev:
> micke.e skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Var på Monza och såg loppet för ett par
> veckor
> > sedan och kan verkligen rekommendera Monza.
> Bodde
> > i Milano och åkte pendeltåg till station
> Monza
> > och sedan gratisbussen ut till banan. Köpte
> > biljetter tidigt på året för att vara säker
> > på bra platser. Kort tid innan loppet var det
> i
> > princip slutsålt med bara sämre platser kvar.
> Vi
> > satt under kval/race på Alta Velocita
> 6c(första
> > chikanen efter start/mål) och det är nog där
> > man får se mest action. Satt under fredagen
> på
> > start/mål då det under fredagen är fri
> > placering.
>
> Vart rekomenderas att beställa biljetter till F1
> i allmänhet och Monza i synnerhet?
>
> Någon med kalastips på prisvärt flyg från
> sverige till Milano? Bor i Umeå-trakten, men lär
> väl måsta flyga via Stockholm.
>
> Fö. riktigt kul med "Räkan" i sista loppet.
> Riktigt intressant och oviss säsong so far.
>
> //TheMountainman

Missa inte!

SVT1 - Dox: Senna
22:00 - 23:45 Tisdag, 1 maj 2012

Brittisk dokumentär från 2010. Den brasilianske recerföraren Ayrton Sennas liv fick ett våldsamt slut efter en kort men fantastisk karriär. I filmen följs kampen mellan Senna och hans ärkerival Alain Prost i ett drama som pågick ända in i döden.

Känns riktigt ovisst och öppet inför kvalet i Barca. Nu kör vi!

Tippar Vettel och Hamilton som pole contenders. Och att Lotus kommer vara starka i racet.

Tillbaka
Topp