[OT] Discgolf

[OT] Discgolf
63029C56-1515-4117-B804-02FD68B41BD4.jpeg

I brist på pumpa…

[OT] Discgolf
Vad kör ni för väskor?

Ute efter en ryggsäck som kan hålla ca 15discar men samtidigt inte är gigantisk.
+ för plats jacka/tröja/öl.
Om det är av intresse har jag den här som rymmer 8-10 discar.
DSC_0857.JPG

[OT] Discgolf
@WSMC spelade du 1-18? Eller någon annan layout.

Vill alltid spela alla där. Gillar hur karaktären ändras på 18-32 till lite mer parkfeeling. Klart är kärsön en av mina favoritbanor.

[OT] Discgolf
@WSMC spelade du 1-18? Eller någon annan layout.

Vill alltid spela alla där. Gillar hur karaktären ändras på 18-32 till lite mer parkfeeling. Klart är kärsön en av mina favoritbanor.
Har jag tid brukar jag alltid försöka spela alla hål 1-32. Det blev det även idag.
När det gäller parkfeeling tycker jag framför allt att det blir så på hål 24-32.
Att banan ändrar karaktär är helt klart en av anledningarna till att den aldrig blir tråkig att spela.

[OT] Discgolf
I höstas var jag och grävde en ny damm på vallåsens discgolf, om jag inte minns fel så pratade dem om att de var ca 140 meter från utkast till där korgen skulle stå. Och dammen låg på ca 120 meter.. Rätta mig om jag har fel ?‍♂️?
01D6D4FC-FF2A-46BC-83D2-6599059F7485.jpeg
1FA14698-76AF-416A-BFC6-46216D17BE74.jpeg

[OT] Discgolf
I höstas var jag och grävde en ny damm på vallåsens discgolf, om jag inte minns fel så pratade dem om att de var ca 140 meter från utkast till där korgen skulle stå. Och dammen låg på ca 120 meter.. Rätta mig om jag har fel ?‍♂️?Visa bilaga 541277Visa bilaga 541278
Det stämmer ganska bra ja. Mätte lite där med lasern förra helgen och måtten låter rätt. Hålet är inte klart än dock, men det närmar sig :)

[OT] Discgolf
Stark andrarunda av Linus Carlsson igår, 10 under och klättrade till delad sjätteplats. Själv tog jag ett par varv på 9-hålsbanan i Stocksund.
DSC_0874.JPG

[OT] Discgolf
Det stämmer ganska bra ja. Mätte lite där med lasern förra helgen och måtten låter rätt. Hålet är inte klart än dock, men det närmar sig :)
Skall man betala för banan och sedan kasta sin discar i en damm? Det blir dyrt :) . Mata fåren med disc är ju också lätt gjort min precision.

Fin bana är det, får boka besök i sommar!

[OT] Discgolf
Vad blev det för någon? Jag har ungefär samma kravlista. Lutar åt en Lat64 Core bag.
Vill egentligen ha en axelremsväska, men då ryms inte förstärkningsplagg.
Det blev en Lat64 core, den funkar för mitt behov.
Precis som Marr skriver har den en tendens att välta på oplant underlag men står bra på teebox/pad.
En av de största anledningarna att jag köpte just denna var för att den inte hade de där riktigt fula flaskställen med dragsnöre.

Vänner som har lite olika från Innova och Luxury varianten från Lat64 välter precis som min, men de kan ta mer discar.

+
Snygg (smaksak)
Smidig
Prisvärd

-
Kunde vart mer robust.
Saknar ”fötter” eller plast/gummibotten vilket för att tyget suger åt sig fukt.

[OT] Discgolf
Det blev en Lat64 core, den funkar för mitt behov.
Precis som Marr skriver har den en tendens att välta på oplant underlag men står bra på teebox/pad.
En av de största anledningarna att jag köpte just denna var för att den inte hade de där riktigt fula flaskställen med dragsnöre.

Vänner som har lite olika från Innova och Luxury varianten från Lat64 välter precis som min, men de kan ta mer discar.

+
Snygg (smaksak)
Smidig
Prisvärd

-
Kunde vart mer robust.
Saknar ”fötter” eller plast/gummibotten vilket för att tyget suger åt sig fukt.
Tack för svar och summering.

Haha, jag stör mig också på drickahållarna som de flesta andra väskorna har. Så ofta dricker jag liksom inte att jag måste ha flaskan synlig hela tiden. Dessutom blir väskan mindre flexibel med en dedikerad flaskhållare.

Gummerad botten hade varit bra. Jag spelar oftast i Skatås i Göteborg, och där blir det fruktansvärt blött på vinterhalvåret.
Det känns f.ö. som en nackdel med alla ryggsäckar att remmarna blir blöta och smutsiga längst ner, vilket man sedan får på kläderna.

[OT] Discgolf
Hade jag handlat väska idag hade jag antagligen köpt en likadan.

Självklart är Grip och European Birdies jäkligt feta för en ryggsäcksfetishist som mig men inte helt befogad kostnad ännu då jag bara spelat sedan september.

@Pelle Hå åk till Ugglans i Sävedalen och kika, de hade ett gäng ryggor inne. Så kan du klämma och känna innan köp

[OT] Discgolf
Jag har börjat använda UDisc Pro på mina telefoner och appen synkar resultat mellan dem som den ska, men det verkar som diskarna jag lägger in inte synkas. Gör jag fel eller ska det vara så att man måste lägga in dem manuellt på båda telefonerna?

XXL hade (oannonserad?) blixtrea på lite blandat just i dag så jag hittade en L64 E4 Elit för under tusenlappen. Enligt hemsidans inventarielista skulle den vara slut på XXL i hela landet (lätt och billigt att rea ut den då…), men jag visste att det fanns en på det lokala varuhuset. Jag hängde på låset och sparade en tusenlapp nästan. På tok för mycket väska för mig egentligen, men man kan ju drömma:geek:

[OT] Discgolf
Jag har börjat använda UDisc Pro på mina telefoner och appen synkar resultat mellan dem som den ska, men det verkar som diskarna jag lägger in inte synkas. Gör jag fel eller ska det vara så att man måste lägga in dem manuellt på båda telefonerna?

XXL hade (oannonserad?) blixtrea på lite blandat just i dag så jag hittade en L64 E4 Elit för under tusenlappen. Enligt hemsidans inventarielista skulle den vara slut på XXL i hela landet (lätt och billigt att rea ut den då…), men jag visste att det fanns en på det lokala varuhuset. Jag hängde på låset och sparade en tusenlapp nästan. På tok för mycket väska för mig egentligen, men man kan ju drömma:geek:
De discar jag lagt in på telefonen finns på plattan med. Dock la ja in de discarna för mer än ett år sen och använder inte funktionen alls längre. (för jävla mycket discar.....)

[OT] Discgolf
Skulle gå en runda idag och för första gången på säkert ett år lyckades samtliga kompisar ha tid samtidigt.
Det gick dock käpprätt åt helv1e redan från start så jag tappade humöret totalt och efter 7 banor tackade jag för mig och drog hem. Hade jag fortsatt så hade säkert både discar och bag hamnat i Svartån.

Vet inte riktigt varför, men det är bara discgolf som får mig att tappa humöret på samma sätt.

[OT] Discgolf
Skulle gå en runda idag och för första gången på säkert ett år lyckades samtliga kompisar ha tid samtidigt.
Det gick dock käpprätt åt helv1e redan från start så jag tappade humöret totalt och efter 7 banor tackade jag för mig och drog hem. Hade jag fortsatt så hade säkert både discar och bag hamnat i Svartån.

Vet inte riktigt varför, men det är bara discgolf som får mig att tappa humöret på samma sätt.
Chillaxa helt enkelt :)

[OT] Discgolf
Chillaxa helt enkelt :)
Jo, jag vet. I vanliga fall är det jag som säger åt andra att lugna sig och inte ta saker så allvarligt. Det är dessutom faktiskt flera år sedan jag avbröt en runda så jag vet inte riktigt vad det är som gjorde att jag tappade det idag.
Trist hur som helst med tanke på att det inte är ofta vi får ihop något allihop pga familjeliv och liknande.

Tillbaka
Topp