Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
www.flextail.com
och den låter så mycket att det är pinsamt.
Jag har en sådan...Denna funkar utmärkt till luftmadrasser och liknande, borde kunna funka till SUP också! https://www.biltema.se/fritid/frilu...drasser/elektrisk-luftpump-laddbar-2000038430
Jag har en sån här (med sladd för 12v uttag) https://www.soderkajak.se/butik/sup...gl5tKc--CRCJ84EjNX4UB8pEVNHTv1OoaAnclEALw_wcB .
Den har två olika pumpar i sig, en för hög volym i början och den andra för högre tryck. Det tar ca 6 minuter att pumpa en SUP och den låter så mycket att det är pinsamt.
äger ingen sup eller raft, men en 18 volts makitablåsare das180z. var lite tveksam till den först efter inköp, men den har fått mycken användning. den här lilla rackaren är lätt få med sig, och påstås fylla och trycksätta en sup på under trettio sekunder. jag kan tänka mig att det stämmer. mycket volym och lufthastighet, måttligare tryck. dock tillräcklig verkan för att i praktiskt bruk mestadels ersätta tryckluft från kompressor. vilket var mitt ändamål med köpet.
så exempel på annan användning är blåsa bort boss från kläder och ur skor efter mtb-runda. den värmer likt kraftiga dammsugare också luften en aning, och man blir torr på nolltid efter ett bad i den kalla sjön. att ta bort damm som samlat sig på trädgårdsmöbler är ett sekundjobb.
den är tyvärr åt det dyra hållet, men liknande finns i andra ekosystem av skruvdragare, och även kopior. finns lättillgängligt idag adapters så man behöver inte nödvändigtvis hålla sig till sitt eget system. har själv t ex nyligen införskaffat tabless 8,0-batterier från metabo som med framgång får driva mina kraftigare makitamaskiner som t ex den gränslöst starka lövblåsaren dub362.
.
.
.
Precis som vi tidigare konstaterat senast det här var uppe kommer det där inte fungerar.äger ingen sup eller raft, men en 18 volts makitablåsare das180z. var lite tveksam till den först efter inköp, men den har fått mycken användning. den här lilla rackaren är lätt få med sig, och påstås fylla och trycksätta en sup på under trettio sekunder. jag kan tänka mig att det stämmer. mycket volym och lufthastighet, måttligare tryck. dock tillräcklig verkan för att i praktiskt bruk mestadels ersätta tryckluft från kompressor. vilket var mitt ändamål med köpet.
så exempel på annan användning är blåsa bort boss från kläder och ur skor efter mtb-runda. den värmer likt kraftiga dammsugare också luften en aning, och man blir torr på nolltid efter ett bad i den kalla sjön. att ta bort damm som samlat sig på trädgårdsmöbler är ett sekundjobb.
den är tyvärr åt det dyra hållet, men liknande finns i andra ekosystem av skruvdragare, och även kopior. finns lättillgängligt idag adapters så man behöver inte nödvändigtvis hålla sig till sitt eget system. har själv t ex nyligen införskaffat tabless 8,0-batterier från metabo som med framgång får driva mina kraftigare makitamaskiner som t ex den gränslöst starka lövblåsaren dub362.
.
.
.
ja man kan ju avsluta med en högtryckande pump.Precis som vi tidigare konstaterat senast det här var uppe kommer det där inte fungerar.
Du kan glra lågtrycksdelen av pumpandet med den där. Det jobbiga är högtrycksdelen. Det är den man vill slippa ta för hand.
Skulle spontant gissa att det tar längre tid med en fotpump, man kan ju variera mellan att använda ben/armar och rygg med en "handpump" och de flesta är väl dubbelverkande, en fotpump känns ganska statisk och belastande för låren. Lyckas inte hitta några rimliga fotpumpar marknadsförda för SUP heller. Antingen är det en konspiration eller så är det mindre smidigt =D15 PSI övertryck är 1 bar, för att jämföra med cykeldäck.
Jag skulle gärna skippa pumpen till SUPen, dels för att det är lite segt att stå och pumpa som en tok, dels för att pumpen låter, vilket inte är så charmigt när man ligger i en naturhamn med andra båtar runt om.
Med tanke på ljudet på de elektriska pumpar som länkats känns det inte som ett rimligt alternativ. Hur mkt snabbare/effektivare är en fotpump jämfört med en sån där "cykelpump" som man får med när man köper en SUP?
Har du nån bra handpump som inte visslar och viner när du pumpar? Ljudet är värre än ansträngningen.Jag har också drömt om elpump till SUPen, men har lagt ner det. Ställt in mig på att pumpandet är en bra uppvärmning innan paddlingen (och lite träning samtidigt). Att anstränga sig lite med pumpande borde väl inte avskräcka Happyiter?
Har inte tänkt på det. Jag får provpumpa och lyssna.Har du nån bra handpump som inte visslar och viner när du pumpar? Ljudet är värre än ansträngningen.
Jag har smörjt kolven i mina två handpumpar med Srams dämparsmörj. Låter åtminstone lite mindre påträngande efter den behandlingen.Har du nån bra handpump som inte visslar och viner när du pumpar? Ljudet är värre än ansträngningen.