[OT] EM-final i fotboll. Vem vinner?

Den franska publiken kan ju fan inte göra "vulkanen" ordentligt. Håll er till Marseljäsen, grodätare!

Lustigt med den där malen. Är det samma mal som hade kalasat på schweizarnas matchtröjor inför en av gruppspelsmatcherna, månntro?

Portugal starkare utan Ronaldo. Tycker han har sett lam ut under EM...visst tråkigt att sådant händer men jag tror Portugal tar det utan Ronaldo och hans ersättare Quaresma avgör hela tillställningen.

Även om jag ogillar Ronaldo väldigt mycket och gärna sett honom i tårar efter matchen så var det ändå tråkigt att matchen slutade på det sättet för honom....

Apropå Pepe's filmning

image.jpeg

patten sa:
Portugal starkare utan Ronaldo. Tycker han har sett lam ut under EM...visst tråkigt att sådant händer men jag tror Portugal tar det utan Ronaldo och hans ersättare Quaresma avgör hela tillställningen.

Har du ens sett Portugal spela i detta EM? Ronaldo har ju räddat dem i 2-3 matcher och varit väldigt bra. Ja, långa stunder är han lite som Zlatan att han går och lunkar men till skillnad från Zlatan har han faktiskt bidragit med en hel del till lagets framgång.

Jag förstår väl lite att folk stör sig på att karln är rentvättad och faller lätt ibland (likt 80 procent av alla fotbollsspelare) men har svårt att förstå kritiken mot Ronaldo. Why liksom?

castrello sa:
patten sa:

Har du ens sett Portugal spela i detta EM? Ronaldo har ju räddat dem i 2-3 matcher och varit väldigt bra. Ja, långa stunder är han lite som Zlatan att han går och lunkar men till skillnad från Zlatan har han faktiskt bidragit med en hel del till lagets framgång.

Jag förstår väl lite att folk stör sig på att karln är rentvättad och faller lätt ibland (likt 80 procent av alla fotbollsspelare) men har svårt att förstå kritiken mot Ronaldo. Why liksom?

Det är spelare i Portugal sam var betydligt mycket bättre än Ronaldo och visst har han varit med och avgjort men inte tycker jag han varit bra för det...han avgjorde champions league-finalen också trots att han var sämst på planen. Kritiken är för att han inte har presterat på den nivå en förväntar dig. Och du som sett matcherna kan inte ha missat att både Nani och Quatesma sett mer delaktig och giftigare ut än Ronaldo.

patten sa:
castrello sa:
patten sa:

Det är spelare i Portugal sam var betydligt mycket bättre än Ronaldo och visst har han varit med och avgjort men inte tycker jag han varit bra för det...han avgjorde champions league-finalen också trots att han var sämst på planen. Kritiken är för att han inte har presterat på den nivå en förväntar dig. Och du som sett matcherna kan inte ha missat att både Nani och Quatesma sett mer delaktig och giftigare ut än Ronaldo.

Kan hålla med om att Ronaldo inte riktigt varit på den nivån man är vana att se honom på i detta EM även om han liktförbaskat varit bra ändå.
Man får betänka att spelare som han har en lång och hård säsong i benen och även andra killar som exempelvis Thomas Müller och vår egen Zlatan gjorde inte många glada denna turnering.
En del har krämpor efter säsongen men spelar ändå.
Ronaldo är normalt tillsammans med Messi världens bästa fotbollspelare och även om han faller relativt lätt (vilket han definitivt inte är ensam om i fotbollsvärlden) så jobbar han hårt för laget, åtminstone i offensiven.
Griezmann, Bale och Kroos, för mig var dessa tre turneringens bästa spelare men Ronaldo kommer inte så långt efter han heller (åtminstone så som jag ser på saken).

När han inte filmar eller går runt och tjurar så tycker jag Ronaldo är väldigt underhållande att titta på, hans mål är alltid snygga. Nickmålet mot Wales var mumma, hängde i luften nån minut typ.

Med han på plan hade jag tyckt det varit kul med EM-guld för lång och troligen tjänst. Väldigt tråkigt för hans del med skadan. Som det nu blev så hade jag tyckt det varit roligare om Frankrike vunnit, dom spelade roligast fotboll i EM. Frankrike-Tyskland tycker jag var bästa matchen.

Frankrike spelade möjligen den roligaste fotbollen av finllagen men i turneringen?
I semifinalen hade Tyskland 65% bollinnehav fransoserna fick mest ligga rätt i defensiven och hoppas på kontringar.
Tyskarna lider dock av avsaknaden av en riktig straffområdesspelare nu när Klose har pensionerat sig från landslaget.
Den enda man hade i truppen här, Gomez var som bekant skadad i matchen mot Frankrike.
Här har verkligen Tyskland något att ta tag i, man har ett överflöd av tekniska och snabba offensiva mittfältare men saknat totalt en målskytt av internationellt snitt.
Vi pratar om ett nation som tidigare fostrat spelare som Klose, Klinsmann, Völler, Rummenigge, Hrubesch och Gerd Müller.
Skulle dom finna en ny kille i snarlik klass då skulle laget bli otroligt svårt att slå i alla sammanhang.

Tillbaka
Topp