[OT]Fy för gatubrunnar

[OT]Fy för gatubrunnar
Var glad att staven gick av. En i klubben satte också staven i ett brunslock och fastande, staven gick inte av. Det blev tvärstop. Hans axel mådde inte så bra sen..

[OT]Fy för gatubrunnar
Klart att det ur den synvinkeln är bättre att de går av om de fastnar rejält.
Det är ändå surt när man plötsligt utan att igentligen ha märkt något står med ena staven påtagligt kortare och en tusenlapp fattigare. Får bli en löptur idag istället.

[OT]Fy för gatubrunnar
Graj skrev:
-------------------------------------------------------
> Klart att det ur den synvinkeln är bättre att de
> går av om de fastnar rejält.
> Det är ändå surt när man plötsligt utan att
> igentligen ha märkt något står med ena staven
> påtagligt kortare och en tusenlapp fattigare.
> Får bli en löptur idag istället.

Kom igen nu, Gustav Vasa klarade Vasaloppet med en stav, det har jag sett på bild. ;)

[OT]Fy för gatubrunnar
iMats skrev:
> Ja, gatubrunnar i skidspåren borde förbjudas.

När de ändå håller på så skulle det vara trevligt om de förbjöd bilarna också...

Kanske duger staven ett tag till. Hade bredare truger liggande. Lyckades klämma på en sådan. Lite förkort (de var på grund av slöhet förlånga innan dessutom är de ju nu kapade i fel ände) men det är inte den tiden på året man har lust att investera i skidprylar direkt :D

Senast redigerad av en moderator:
[OT]Fy för gatubrunnar
Ja, du bör helt klart skratta o pröjsa för ett par nya stavar. Jag gjorde samma grej igår. Bara spetsen kom ner så staven gick INTE av utan det blev.... just det; tvärstopp! Rullskidor o fötter for framåt i färdriktningen och armen var kvar därbak. 2 millisekunder hängde jag där, raklång i luften innan tyngdlagen tog överhanden och asfalten skapade kontakt med ländrygg o armbåge. AAJ! En vecka kvar till hasaloppet. Med smärtstillande blandat med blåbärssoppa ska det gå vägen ändå ;-)

[OT]Fy för gatubrunnar
O förresten. Min sambo kom just förbi o hade åsikter om den primitiva nivån i det här forumet. "Gatubrunnar", fnyste hon. "Nån borde berätta för dom vad det heter."

.....

Men nu när jag börjde skriva blev hon sur o gick så varken ni eller jag fick veta vad det egentligen heter.... Sorry!

[OT]Fy för gatubrunnar
Men gatubrunnar ger 2030 träffar på google..

Jag undrar också vad de igentligen heter.
Har alltid kallat dem gatubrunnar, och de har brunnslock vilka bryter av stavar...

[OT]Fy för gatubrunnar
Kupa skrev:
> http://googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=
> gatubrunn&word2=dagvattenbrunn

Fan :D
Fast jag har ju var femtonde med mig.
Otrevliga är de i vart fall, brunnarna alltså.

Brorsan verkar förövrigt ryckt bort sin ena truga i en nyligen. Kanske det trevligaste alternativet, varken förstörd skidstav eller axelskada. Slutsaten är väll att lathet lönar sig.. Fast kontentan kanske snarare är att det inte är helt fel att snåla med limmet till rullskidstrugor.

[OT]Fy för gatubrunnar
En brunn i en gata är en gatubrunn, men behöver inte nödvändigtvis vara en dagvattenbrunn.
En dagvattenbrunn som inte ligger i en gata är inte gatubrunn.
Begreppen överlappar varandra men betyder inte exakt samma sak.

[OT]Fy för gatubrunnar
Brunnslock är nog det vanligast att fastna i, ibland sitter de på en dagvattenbrunn, ibland ligger de över en spillvattenbrunn och där är det ovanligare att fastna.

IRMC

Tillbaka
Topp