Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast alla turister som trampar runt på en chartbåt/säsong lär ge sina mer än bara fotavtryck som slitage.
Jag kan ha fått för negativ bild av Booze-cruises men jag tänker inte ta risken att köpa ett nytt flytande hem och så får jag med avlagringar av spya och urin med på den båten.
Hoppar hellre ned i en vulkan.
...om det inte är så att hon kryssar fram i 35 knop, gör hon det?
Börjar så smått tro att Tomcaten trollar en hel del här i tråden...
Kul med lite radar och VHF också tänkte jag, plus att man kan gå vidare med högfartsintyget om man har Fartygsbefäl kl 8. Det är väl också en yrkesutbildning egentligen men verkar roligt.
Hade jag ingen aning om.... för övrigt får man ju inte ha fler än 12 passagerare på sin fritidsbåt heller utan någon nautiska kompetens. ..
Nope, jobbar på mindre fartyg i ffa skärgården. Men ja i år har givetvis varit särskilt. Men man får samtidigt upp ögonen lite extra för hur viktig lite kunskap kan vara.Den här sommaren har ju varit extrem just med fritidsbåtar med noll koll.
Gissar att du jobbar på nåt passagerarftg eller?
Båtar som seglar i de farter Tomcaten skriver om ser ut så här:
Trimaranen med de röd-vita seglen är en senare släkting till den båt Kevin Costners filmtrimaran var baserad på. Det lustiga med den var att den verkliga båten var snabbare/sexigare än filmbåten.
Den här sommaren har ju varit extrem just med fritidsbåtar med noll koll.
Gissar att du jobbar på nåt passagerarftg eller?
Var sjösätter idioterna som kör vid hornsberg? I Grimsta, mitt emellan en kanotklubb och en båtklubb med ungdomsverksamheter, granne med Kanaanbadet, finns en ramp så där körs det tokskoter. Men jag antar att pampas marina inte upplåter sina ramper...De här två grupperna var jobbiga att se i år.
-Paddelboarding med skithippa tjejer i string-bikini(gäller att se sexigare än säkrare ut)
-Scootrar(kaos i Mälaren och som åker nära badstränder)
?
Lägg ett bud på den i stället för en trimaran.... ?Visa bilaga 438147
Min arbetsbåt.
Den kanske påstods vara i metall men det var kolbyggen i samma formar som användes för Groupe Pierre 1er (som senare såldes till en amerikansk miljadär som ändrade namnet till Lakota).Filmbåten var ju i metall. Orba 60
Var sjösätter idioterna som kör vid hornsberg? I Grimsta, mitt emellan en kanotklubb och en båtklubb med ungdomsverksamheter, granne med Kanaanbadet, finns en ramp så där körs det tokskoter. Men jag antar att pampas marina inte upplåter sina ramper...
Men jag antar att pampas marina inte upplåter sina ramper...
Lägg ett bud på den i stället för en trimaran.... ?
Lyxigt. I stan är det extremt få ramper vilket gör att det klumpar ihop sig lite...Tror bara de lyfter i och ur båtar där? När jag köpte båt där kunde jag bara betala för att få den upplyft till en trailer, inte ta upp den själv. Körde ju sjövägen hem istället.
Här i Nynäshamn finns det tre öppna ramper så det är en del vattenskotrar men de beter sig bra vad jag sett.
Varför inte, den ser riktigt fin ut.På mitt jobb samtidigt?
Jag får inte köra men jag kan köra rätt bra nu även tuffare sjö på Saltsjön med full båt och catering ombord.