Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stavades Jena om inte jag minns fel?Drutten och Gena , fan nu avslöjar man att man är gammal ?
Jag vet inte ,Drutten och Gena , fan nu avslöjar man att man är gammal ?
Sorry redan med på listan….
Den där serien minns jag dom obehaglig. Precis som ett barnprogram ska vara.Så här var barnprogrammen när jag var liten, så blev man som man blev sen.
Läbbigt.Den där serien minns jag dom obehaglig. Precis som ett barnprogram ska vara.
Det här kanske stillar suget lite i alla fall. EHG var Kung!Ernst-Hugos inläsning av Kalle och chokladfabriken.
Jag var aldrig något fan av stillbilds-tv men Ernst-Hugo är ju Ernst-Hugo. SVT repriserade serien senast 2009 men de har haft den ute på SVT Play efter det.
Oj! Det där hade jag helt glömt bort, men kunde nynna med i introt!Doktor Krall!
Minns den också på samma sätt. Jag måste varit 11-12 år när den sändes (-86), men minns att jag ändå tyckte att den var lite otäck.Den där serien minns jag dom obehaglig. Precis som ett barnprogram ska vara.
Underbart!Ha ha ha!
Ja, jag minns att jag som liten tyckte (och fortfarande tycker) att det var så fascinerande och rörande att just en krokodil kunde vara så snäll och omtänksam.Underbart!
Lite långsamt berättande (som det ju var på den tiden), men det visuella är fantastiskt. Det är svårt att inte se stilmässiga likheter med hur senare amerikanska animatörer har arbetat (och här tänker jag främst på Henry Selick och Tim Burton).
Jag har alltid varit svag för dockfilm, allt från Pingu till Nightmare before Christmas. Drutten och Jena är jag dock endast bekant med från två seriealbum från 1970-talet som min mormor hade, seriealbum som bestod av textsatta stillbilder ur diverse sovjetiska animationer.
Saknar Pentagon. Saknar även vissa av programmen som gick på ZTV. Tänker på Knesset och framför allt Bacon (med Pontus Djanaieff), men även andra program som jag för tillfället glömt namnen på.