Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den ser oerhört oaptitlig ut.1 chokladsemla idag Visa bilaga 539311
Inte alla som äter med ögonen som tur är ?Den ser oerhört oaptitlig ut.
?
Norsk hädelse med hallonsylt.
![]()
Fastelavnsboller – Fastelavensboller med krem og syltetøy
Fastelavnsboller, eller fastelavensboller, med pisket krem og syltetøy hører med til fastelavn. Her får du oppskrift saftige boller som fylles med krem.www.godt.no
Ah, en semmeltalibanfrände!väntar till tisdag.
Aldrig sett färdig fyllning. Ska kolla om det finns här på ica!Ojoj, fastan närmar sig, och som alltid i dessa bistra tider undrar man om man ätit upp sig tillräckligt. Har legat stadigt på 3 semlor om dan. Men tvivlet gnager ändå, kan vakna kallsvettig.
Har för säkerhets skull bunkrat upp, hoppas kunna gömma dom för semmelpolisen.
Visa bilaga 541181
Och första idag
Visa bilaga 541184
Aldrig sett färdig fyllning. Ska kolla om det finns här på ica!
Glöm inte att det även är 6% medelhavsmandel i mixen också ?Hm, 13% mandel. Nja, jag föredrar över 50%. Kör med egen tillverkning även detta år även om den är "fuskig".
OK. 19% är dock fortfarande klart under 50% vilket jag föredrar att ligga över.Glöm inte att det även är 6% medelhavsmandel i mixen också ?
Självklart, tyckte dock att det var lite lustigt att man delar upp mandel och medelhavsmandel, vilket kanske inte framgick så tydligt. Hur som hels inväntar jag tisdag för en god hetvägg.OK. 19% är dock fortfarande klart under 50% vilket jag föredrar att ligga över.
De där 45% är ju på gränsen till lurendrejeri. Är ju omöjligt att veta hur mkt mandel det är i det hela. Jag tror att 22,5% är en undre gräns.Bättre ratio mandel/crap på Maxi Toftanäs.Visa bilaga 541367
Edit, näeh nu ljög jag. Det är mandelmassan som innehåller 45% mandel. ?
Det var mycket siffror i de där... Jag skulle nog leta efter en kortare innehållsförteckning.Jag har sneglat på utbudet i min matbutik några gånger nu men det här är rätt avtändande imho.
Någon borde göra en "Riktig semla görs på mjöl, mandel, jäst och vatten"-reklam?
Visa bilaga 541667
Hur tänker ni? Blunda för allt "onaturlig" de hällt i och köpa ändå?
Jag tror ärligt talat att din semla är lite för extrem för det stora flertalet. Någon form av sötningsmedel krävs nog för att locka massorna, t.ex. socker i någon form.Jag har sneglat på utbudet i min matbutik några gånger nu men det här är rätt avtändande imho.
Någon borde göra en "Riktig semla görs på mjöl, mandel, jäst och vatten"-reklam?
Visa bilaga 541667
Har du inget bageri/konditori i närheten?Jag har sneglat på utbudet i min matbutik några gånger nu men det här är rätt avtändande imho.
Visa bilaga 541667
Det står ju "Eget bageri" på semlan på bilden, räknas inte det? :PHar du inget bageri/konditori i närheten?
+1, har slutat köpa ICA Maxis semlor för de är inte lika goda som bageriets. Lite bökigare att hämta, samt dyrare. Men det får det vara värt ?Har du inget bageri/konditori i närheten?
Det är nog bara en sammanställning av innehållet i de olika ingredienserna, blir nog liknande om man bakar hemma och slår ihop allt som står på mjölpåsen, margarinpaketet, osv. Kollar man t.ex. på en vanlig påse vetemjöl fr Kungsörnen innehåller den vetemjöl, maltmjöl av korn och mjölbehandlingsmedel.Jag har sneglat på utbudet i min matbutik några gånger nu men det här är rätt avtändande imho.
Visa bilaga 541667
Jag har sneglat på utbudet i min matbutik några gånger nu men det här är rätt avtändande imho.
Visa bilaga 541667