liveforthis
Aktiv medlem
[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden
1 idag , men fler kan det ju bli.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aha, det är därför jag har fått så många namnsdags gratulationer idag.Vaknade av ett sms från lillebror med den här….?
Visa bilaga 680729
Nu ska jag gå iväg och köpa en frukostsemla ?
Är det en bergfink (med kraftig starr) som tittar upp ur semlan?!
Hm, fågel i semla ... måste bli en formpuristiskt innehållsrebellisk semla.en fågel bara, ingen särskild varisort =)
Bergfinkar är (i mitt tycke) en av de finaste småfåglarna i Sverige. Ett utmärkt val till dekoration (hoppas jag!) till en semla. :)en fågel bara, ingen särskild varisort =)
?Vad tror ni?
Visa bilaga 680742
Frugan skulle ha med sig annat bröd hem så det ordnar kanske upp sig
Men planen är fortfarande att köra gräslök-/purjoost som grädde?Frugan skulle ha med sig annat bröd hem så det ordnar kanske upp sig
Jag tror/hoppas att du skämtar. :)Vad tror ni?
Visa bilaga 680742
Klart du måste. Muffinsdagen är inte förrän 27/5.Mission accomplished?
Visa bilaga 680748
Blir jag tvungen att köpa en till?
Denna verkar gå som muffin!
Visa bilaga 680749
Av princip så äter jag ingen muffin förrän muffindagen. En del utan självbevarelsedrift börjar att äta muffin redan i februari/mars!Klart du måste. Muffinsdagen är inte förrän 27/5.
Hetvägg var ett nytt namn för mig.Snart årets hetvägg. Äts bara på fettisdagen så i söndags åt jag en fastlagsbulle. Det räcker.
Hetvägg var ett nytt namn för mig.
O tempora o mores!Hetvägg var ett nytt namn för mig.
Nytt? Det är gammalt, på utdöende. Bara gamla reliker äter det.Hetvägg var ett nytt namn för mig.
Det där är ingen semla, din barbar!Bara en.
Visa bilaga 680789
Underifrån: bulle, grädde, chokladboll, marshmallow, bulle, jordgubbsgrädde, bulle. Bästsemlan.
Nästan en Dagobert-semla. :)Bara en.
Visa bilaga 680789
Underifrån: bulle, grädde, chokladboll, marshmallow, bulle, jordgubbsgrädde, bulle. Bästsemlan.
Jag litar på att bageriet som sålde den, enligt uppgift Sveriges äldsta, har sin nomenklatur i ordning.Det där är ingen semla, din barbar!
Skippa mandelmassan så blir den bra ?Vad tror ni?
Visa bilaga 680742
Två massproducerade på jobbet. De var tillräckligt bra för att jag skulle ta två. Ingen bild på dem.Japp, idag är amatörernas dag! Vi kommer tyvärr antagligen få se en bunt hempulade fulmek till ”semlor” i tråden.
Förhoppningsvis dock även några riktiga semlor bakade av professionella konditorer med mästarbrev.