[OT] kajaktråden, motionspaddlare
Vad är nästa sätt att göra det på ett bra sätt? Det har stått på min att göra rätt länge nu.Min är fö märkt med namn och nummer…… såklart.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad är nästa sätt att göra det på ett bra sätt? Det har stått på min att göra rätt länge nu.Min är fö märkt med namn och nummer…… såklart.
Någon som vet om det går att köpa på plats för att undvika en ganska saftig frakt?Nästa sätt, gissar att det skulle vart ett B?
Hursomhelst. Jag beställde lappar från sjöräddningen, den på bilden. Enkelt och informativt.
Visa bilaga 779293
Perfekt. Helt i linje med sjöräddningens arbete ;)Finns det butik?
Stoppa en båt annars, fejka olycksfall och be att få köpa när de kommer?
Bra tips! Letade på deras hemsida och mina sidor men hittade inte denna... var finns den att beställa?Nästa sätt, gissar att det skulle vart ett B?
Hursomhelst. Jag beställde lappar från sjöräddningen, den på bilden. Enkelt och informativt.
Visa bilaga 779293
I deras webshopBra tips! Letade på deras hemsida och mina sidor men hittade inte denna... var finns den att beställa?
Får väl uppdatera så här efter min första övernattningstur i skärgården. Satte ett fäste så långt fram som möjligt på fikaluckan där den inte är i vägen för paddeln. Stabiliserade med en liten bit tunn skärbräda under luckan, men det hade nog egentligen inte behövts. Tätade med silikon. I alla fall så har det funkat ypperligt! Kändes dock som att gps'en störde däckskompassen som fick flytta fram till ovanpå främre packluckan. Med låst skärm klarade sig touchskärmen fint. Och batteritiden är ju fantastiskt, efter 65km paddling på två dagar har den fortfarande över 70% i batteriet.Är man dum i huvet om man funderar på hur man ska mecka dit ett garminfäste på fikaluckan... både för navigation och för att se "hur det går"... Frågar åt en kompis....![]()
Jag har en https://www.amazon.se/Anker-PowerPort-2-portar-USB-solladdare-surfplatta/dp/B012VQMGCA på 21W som funkar bra. Den har några år på nacken nu så rimligen finns det något uppdaterat. Men enkel att hantera, bra formfaktor. Komplettera med en powerbank på kanske 10000 mAh, telefoner är tydligen känsligare för variationer i laddeffekt som man kan få när man laddar direkt från en solpanel än en powerbank.Ni som vart ute i obygden och paddlat, hur laddar man mobilen. Solcell antar jag.
Vad är bra, vad är anus?
Hur är skrovformen i vattnet? Det står ju att den ska vara effektiv, och hur akterspegeln ser ut spelar ju inte så stor roll..
Dom lär ju knappast skriva att den är ineffektiv. Jag tycker den ser felbalanserad ut, kommer den bete sig vettigt i lite vind och vågor. Den väger också 24,5 cm (!) enligt hemsidan, inte imponerande på flera sätt...Hur är skrovformen i vattnet? Det står ju att den ska vara effektiv, och hur akterspegeln ser ut spelar ju inte så stor roll..
Det är en Reval Energize http://www.revalkayaks.se/pdf/Energize.pdfRåkade på den här kajaken och blev nyfiken på kajakdesign.
Stålvajer tycker jag är klart bättre än linor och håller väldigt länge om de inte används som lyfthandtag.Ful var den iallafall och roderlinorna ….. Mjaa… huga…
Synd att lastkapacitet inte framgår, känns lite som det borde ha gjort just det.
Haha, I wish!Runt fågelön, bla, idag. Varmt. Dopp från klubb bryggan gjorde susen när jag kom tbx.
Salle, du brukar väl runda fågelön, är det här du bor, se bild?
Visa bilaga 780780
NK är snygga... Finns en som leker på Drevviken ibland.Du ”tar till flaskan” tidigt, det gillar vi
Satt på en kaj i Sthlm igår, badade med bra sällskap. Framför oss låg 10+ kajakturister och guppade när en NK 600(?) gleeeeeed förbi….. fick nästa kalla kårar, måste ha en surfski (oxå) tänkte jag, snart!
Se det inte så. Tvärtom!Ikväll blir det premiär för i år. Verkligen uruselt.. men det har varit för mycket annat.
Visa bilaga 781278
Bor du på Trehörningen? Lyxutsikt för kanotister och seglare!Ikväll blir det premiär för i år. Verkligen uruselt.. men det har varit för mycket annat.
Bor du på Trehörningen? Lyxutsikt för kanotister och seglare!
Magi!Helgtur med FF till St Annas skärgård. Premiär för mig. Magiskt! Det blev en tur till efter middag.
Vackert!
travelproduction.se
Superbra karta!Äntligen, hittat den jävla sidan på nätet. Med hjälp.
Paddla kajak i Stockholms skärgård - Kajakvänner
Tanken med denna sida är att göra det enklare, roligare och säkrare att paddla kajak i Stockholms skärgård. Dela gärna med dig av dina tips.travelproduction.se
Det är denna jag letat efter hela tiden…..
Phu.